KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Majoitus- ja ravitsemisala
Viitteet 1-20 / 229
-
20-luku tanssilattialle ja pöytiin : tapahtuman suunnittelu Ravintola Samppalinnalle
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyö käsittelee tapahtumakonseptin suunnittelua imagollisesta näkökulmasta. Opinnäytetyö on tehty Ravintola Samppalinnalle, joka kuuluu Turun osuuskaupan omistamiin ravintoloihin. Opinnäytetyön tavoitteena on ... -
"Aika hyvä kylpylä" : sosiaalinen media osana matkailijan tiedonhankintaa ja -jakamista
(Turun ammattikorkeakoulu, 2011)Sosiaalisesta mediasta on puhuttu paljon ja etenkin nuorten aikuisten joukossa siitä on tulossa yksi suosituimmista tiedonhakukanavista. Blogit, keskustelupalstat ja foorumit avaavat mahdollisuuden vuorovaikuttaa aivan ... -
Aktiivilomailijan tarpeet hyvinvointimatkailukohteessa : case Kultaranta Resort
(Turun ammattikorkeakoulu, 2014)Hyvinvointi- ja wellness- matkailu on jatkuvasti kasvava kansainvälinen trendi. Elintapasairauksien lisääntyminen stressaavan ja fyysisesti passiivisen elämäntyylin myötä on saanut ihmiset tavoittelemaan kokonaisvaltaista ... -
Alkoholimyynnin kehittäminen Ravintola Astorin Piano Bariin
(Turun ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän opinnäytetyön aiheena oli alkoholimyynnin kehittäminen Tamperelaiselle ravintola Astorin Piano Barille. Työn lähtökohtana voidaan pitää myynnin negatiivista kehittymistä, sekä tekijän omaa mielenkiintoa kehittää omaa ... -
Arvojen näkyminen Turun Teknologiakiinteistöissä
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Tämä on tutkimuksellinen opinnäytetyö yrityksen arvoista. Teoreettisena viitekehyksenä opinnäytetyössä toimii arvoja koskeva teoria, jossa tutkitaan keskeisimpiä asioita koskien arvojen toteutumisesta yrityksessä kuten ... -
Asiakaskuuntelun kehittäminen koulutusorganisaatiossa : case: Salon seudun koulutuskuntayhtymä
(Turun ammattikorkeakoulu, 2012)Asiakkaan kuunteleminen, asiakastyytyväisyystutkimukset sekä niiden kautta asiakkaan tarpeen ymmärtäminen on tie liiketoiminnan menestykseen. Tässä opinnäytetyössä tehtiin kartoitus Salon seudun koulutuskuntayhtymässä ... -
Asiakaslähtöinen messutapahtuman tuottaminen ja markkinointiviestintä : kohderyhmänä 18-25-vuotiaat nuoret aikuiset
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyössä käsitellään asiakaslähtöistä messutapahtuman tuottamista ja sen markkinointiviestinnän keinoja. Työn toimeksiantaja oli Turun Messukeskus Oy, joka on sekä alueellisesti että valtakunnallisesti merkittävä ... -
Asiakaslähtöisen kahvilapalvelun kehittäminen : case Impivaaran jäähallin kahvila
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena oli uuden asiakaslähtöisen kahvilapalvelukonseptin kehittäminen Impivaaran jäähallin kahvilalle. Kahvilan kehittämistarve oli ajankohtainen, sillä kahvila oli saanut palautetta siitä, että se ei ... -
Asiakaslähtöisen terassikonseptin kehittäminen : kehityssuunnitelma ravintola Yokille kesäksi 2013
(Turun ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää ravintola Yokille toimiva, tehokas ja käytettävä terassikonsepti. Kehittämisen pääpaino oli ravintolan tavoitteleman asiakassegmentin todellisten tarpeiden ja toiveiden ... -
Asiakaspalautteen keruun merkitys yrityksen palvelun laadun kehittämiselle : case Laivahostel Borea
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten yrityksen asiakaspalauteprosessia voitaisiin tehostaa, jotta yritys pystyisi sen avulla kehittämään omaa toimintaansa ja edistämään laatutyöskentelyään. Asiakaspalautteen ... -
Asiakaspalvelun laadun parantaminen kokous- ja juhlapalveluissa : kokous- ja juhlatila Alvarium
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää asiakaspalvelun laadun merkitystä kokous- ja juhlapalveluyrityksille. Asiakaspalveluun vaikuttavat monet tekijät, jotka yhdessä muodostavat asiakaspalvelulle kokonaislaadun. ... -
Asiakastyytyväisyyden merkitys ravintolassa : asiakastyytyväisyyskysely
(Turun ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän opinnäytetyön aiheina ovat asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu. Kilpailun kiristyessä näillä kahdella edellä mainitulla on suuri rooli etenkin palvelualojen yritysten menestymisessä. Yritysten tuleekin keskittää ... -
Asiakastyytyväisyys Café Ruusussa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa Ruusukorttelin hyvinvointikeskuksen kahvilan, Café Ruusun asiakastyytyväisyyden nykytila ja koettu palvelun laatu asiakkaan näkökulmasta. Tutkimus oli hyvä suorittaa, koska ... -
Asiakastyytyväisyys osana laadunmittausprosessia : Salon kaupungin ravitsemispalvelut
(Turun ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytteessäni käsitellään laatua ja asiakastyytyväisyyttä sekä yleisesti, että palvelualalla. Teoreettisena viitekehyksenä tässä opinnäytteessä käytettiin palvelun laatua, laadunhallintaa ja asiakastyytyväisyyttä ... -
Asiakastyytyväisyys Streetbar Porossa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2009)Tämä opinnäytetyö käsittelee palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä ja sen empiirisessä osuudessa tutkitaan asiakastyytyväisyyttä case-yritys Streetbar Porossa. Työn tavoitteena on selvittää Poron asiakaskunnan tämänhetkinen ... -
Asiakastyytyväisyys, tunnettuus ja mielikuvat : case: Ravintola Tomate
(Turun ammattikorkeakoulu, 2009)Tämä opinnäytetyö tehtiin turkulaiselle espanjalaistyyliselle ruokaravintolalle, Restaurante Tomatelle. Opinnäytetyömme tarkoituksena oli tutkia ravintolan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja tyytymättömyyttä ravintolan palveluun, ... -
Asiakastyytyväisyyskyselylomake sisäisille asiakkaille : case Satakunnan sairaanhoitopiiri
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Satakunnan sairaanhoitopiirin siivouskeskus tuottaa laitoshuollon palveluja sisäisille asiakkailleen 70 eri työyksikköön. Julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut ovat palvelurakennemuutoksessa, ja samalla yhä enemmän ... -
Asiakkaan kuluttajakäyttäytyminen matkailupalvelua ostettaessa : miksi asiakas valitsee Kuralan kartanotilan majoitusvaihtoehdokseen?
(Turun ammattikorkeakoulu, 2013)Kuluttajakäyttäytymisen tutkimisella pyritään saamaan ajankohtaista tietoa kuluttajien toiminnasta tietyillä markkinoilla. Kuluttajakäyttytyminen selvittää muun muassa, miksi asiakas ostaa tietyn tuotteen ja mitkä tekijät ... -
Asiakkuudenhallinnan avulla lisäarvoa asiakkaalle ja lisämyyntiä yritykselle : case Naaantalin Matkailu Oy
(Turun ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä opinnäytetyössä on selvitetty, miten Naantalin Matkailu Oy voi asiakkuudenhallinnan avulla luoda lisäarvoa asiakkaille ja tuottaa lisänmyyntiä yritykselle. Lisäksi on selvitetty, miten Winres-matkatoimistojärjestelmää ... -
Asiakkuudenhallinta : case: Naantalin Musiikkijuhlat
(Turun ammattikorkeakoulu, 2009)Tässä opinnäytetyössä on selvitetty Naantalin Musiikkijuhlien asiakasprofiilia, markkinointikeinojen tehokkuutta ja kamarimusiikkiyleisön ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Naantalin ...