Asiakastyytyväisyys Café Ruusussa
Elovaara, Anu (2014)
Elovaara, Anu
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501091142
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501091142
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa Ruusukorttelin hyvinvointikeskuksen kahvilan, Café Ruusun asiakastyytyväisyyden nykytila ja koettu palvelun laatu asiakkaan näkökulmasta. Tutkimus oli hyvä suorittaa, koska edellinen asiakastyytyväisyystutkimus kahvilaan on suoritettu viimeksi vuonna 2009 ja toimeksiantaja, Turun kaupunki haluaa varmistaa Café Ruusun toiminta-ajatuksen toteutumisen viihtyisänä kohtaamispaikkana kaikille turkulaisille ikäihmisille myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä palveluyrityksessä ja perehdytään mm. käsitteisiin palvelun laatu ja asiakaskokemus.
Opinnäytetyön tutkimusosassa esitellään asiakastyytyväisyyskyselystä saatuja tuloksia. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakekyselynä Cafe Ruusun tiloissa toukokuun 2014 lopulla. Vastauksia kyselyyn saatiin 78 kappaletta.
Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta että, enemmistö vastaajista on tyytyväisiä kahvilan nykytilaan. Ruusuja vastaajat antoivat mm. ystävällisestä asiakaspalvelusta, kahvilatuotteiden hinta-laatusuhteesta ja kahvilan valoisista tiloista. Tutkimuksen avulla saatiin kerättyä lisäksi hyvä määrä kehittämistoiveita. Kehitettävät asiat liittyivät mm. kahvilan aukioloaikaan ja tuotteiden saatavuuteen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä palveluyrityksessä ja perehdytään mm. käsitteisiin palvelun laatu ja asiakaskokemus.
Opinnäytetyön tutkimusosassa esitellään asiakastyytyväisyyskyselystä saatuja tuloksia. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakekyselynä Cafe Ruusun tiloissa toukokuun 2014 lopulla. Vastauksia kyselyyn saatiin 78 kappaletta.
Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta että, enemmistö vastaajista on tyytyväisiä kahvilan nykytilaan. Ruusuja vastaajat antoivat mm. ystävällisestä asiakaspalvelusta, kahvilatuotteiden hinta-laatusuhteesta ja kahvilan valoisista tiloista. Tutkimuksen avulla saatiin kerättyä lisäksi hyvä määrä kehittämistoiveita. Kehitettävät asiat liittyivät mm. kahvilan aukioloaikaan ja tuotteiden saatavuuteen.