Alkoholimyynnin kehittäminen Ravintola Astorin Piano Bariin
Järvenpää, Simo (2011)
Järvenpää, Simo
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105127545
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105127545
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli alkoholimyynnin kehittäminen Tamperelaiselle ravintola Astorin Piano Barille. Työn lähtökohtana voidaan pitää myynnin negatiivista kehittymistä, sekä tekijän omaa mielenkiintoa kehittää omaa työympäristöään.
Työ on pitkälti teoriapainoteinen, jossa kehityskohteet avataan tekijän omien tietojen, sekä teoriaosuuden avulla. Myynnin kehittämistä lähestytään kolmesta, toisiaan täydentävästä näkökulmasta, jotka ovat; asiakaslähtöisyys, konseptin ja liikeidean kehittäminen sekä erilaiset näkökulmat hinnoitteluun ravintola-alalla.
Työn rajaaminen oli vaikeaa, sillä alkoholimyyntiin liittyy baari- ympäristössä monenlaisia tekijöitä. En puutu työssäni Piano Barin rakenteellisiin epäkohtiin, sillä tämänkaltaiset muutostyöt vaatisivat yrittäjältä enemmän voimavaroja. Työpistesuunnittelu sekä Piano Barin rakenteelliset muutokset ovat edessä tulevaisuudessa, joten työn keskipisteenä on kehittää myyntiä näistä kolmesta näkökulmasta, jotka edellä toin esille.
Työ on pitkälti teoriapainoteinen, jossa kehityskohteet avataan tekijän omien tietojen, sekä teoriaosuuden avulla. Myynnin kehittämistä lähestytään kolmesta, toisiaan täydentävästä näkökulmasta, jotka ovat; asiakaslähtöisyys, konseptin ja liikeidean kehittäminen sekä erilaiset näkökulmat hinnoitteluun ravintola-alalla.
Työn rajaaminen oli vaikeaa, sillä alkoholimyyntiin liittyy baari- ympäristössä monenlaisia tekijöitä. En puutu työssäni Piano Barin rakenteellisiin epäkohtiin, sillä tämänkaltaiset muutostyöt vaatisivat yrittäjältä enemmän voimavaroja. Työpistesuunnittelu sekä Piano Barin rakenteelliset muutokset ovat edessä tulevaisuudessa, joten työn keskipisteenä on kehittää myyntiä näistä kolmesta näkökulmasta, jotka edellä toin esille.