KoulutusalaVaasan ammattikorkeakouluMatkailu
Viitteet 1-20 / 145
-
Adventure Tourism in Vaasa Region : Demand for a new business
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)The aims for this thesis were to figure out if it would be viable to set up a new adventure tourism company in Vaasa, and if young people in the age group 18-30 could be a suitable segment for it, in addition to companies. ... -
"AINOO ON TIETYSTI, ETTÄ ENS KERRALLA OIS JOKU VIELÄ PAREMMIN" : Asiakastyytyväisyystutkimus case Rantasipi Tropiclandia
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa kylpylähotelli Rantasipi Tropiclandian asiakastyytyväisyyttä ja saada siten selville, mitkä asiat hotellissa ovat asiakkaiden mielestä erityisen hyvin ja missä asioissa puolestaan ... -
ALPTURISMENS INVERKNINGAR PÅ LOKALBEFOLKNINGEN OCH DESTINATIONEN : Chamonix (Frankrike)
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2017)Destinationen Chamonix som ligger vid foten av Mont-Blanc i den öst franska regionen Rhône-Alpes, är ett område som attraherar miljontals turister varje år. Chamonix som redan länge har varit en mycket attraktiv turist ... -
Asiakastyytyväisyyden vertailu Jyväskylässä ja Ikaalisissa : Case Rantasipi Kylpylähotellit
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)Tämä opinnäytetyö on tutkimus siitä, kuinka tyytyväisiä Kylpylähotelli Rantasipi Laajavuoren ja Rantasipi Ikaalisten Kylpylän asiakkaat olivat saamiinsa palveluihin, sekä siitä olivatko molempien hotellien asiakkaat yhtä ... -
Asiakastyytyväisyys ja lähiruoan merkitys hotellin aamiaistarjonnassa : Case Kylpylähotelli Sani
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Kylpylähotelli Sanin aamiaistarjoilun asiakastyytyväisyyttä ja sitä, onko lähiruoan tarjoamisella aamiaisella merkitystä asiakkaille. Tutkimus suoritettiin heinäkuun 2015 aikana. ... -
Asiakastyytyväisyyskysely : Case Brasserie & Bar Fondis
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää Brasserie & Bar Fondiksen asiakastyytyväisyyttä ja remontin vaikutusta ravintolassa asioimiseen. Kyselytutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta, joka ... -
Asiakastyytyväisyyskysely, Härmän Kuntokeskus, kokousasiakkaat
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)Työn tavoitteena on markkinointitutkimuksen avulla selvittää kylpylähotelli Härmän Kuntokeskuksen uuden ”Pikkuusen Paree” kokouksen asiakkaiden tyytyväisyys uutta kokouskonseptia kohtaan. ”Pikkuusen Paree” kokous antaa ... -
ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS CASE: HOTELLI SCANDIC FORSSA
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyöni tarkoitus oli selvittää hotelli Scandic Forssan asiakkaiden tyytyväisyyttä saamiinsa palveluihin. Tutkimuksen avulla haluttiin myös saada kehittämisehdotuksia palvelujen parantamiseksi. Tutkimus toteutettiin ... -
Asiakastyytyväisyystutkimus Vaasan lentoasema
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)Tavoitteena opinnäytetyössämme on selvittää lähtevien matkustajien tyytyväisyyttä Vaasan lentoaseman lähtöselvitystä, ravintolaa, turvatarkastusta sekä fyysisiä toimitiloja koskien. Tutkimuksessa esitettävien taustakysymyksien ... -
Attending Motivations of International Tourists at Sport Events, Case: FC Barcelona
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)The aim of the research was to reveal the reasons and motivations for attending sport events. The case study of the research is FC Barcelona’s games. Also it is studied how spectators perceive the brand image of European ... -
Aviation Accidents – The Effect on Travelling Choices
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)The aim of this thesis was to find out if the crisis or accidents in the aviation industry affect people’s travel decisions and if they do, how. For this thesis fear of flying and customer decision making process were used ... -
Business Tourism Potentiality of Kristiinankaupunki
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2009)The problem of this research was to find out the business tourism potentiality of Kristiinankaupunki. The research was done in spring and autumn of 2009 The questionnaire for the research was sent to 100 companies which ... -
Business Tourists' Opinions of Radisson Blu Royal Hotel Vaasa as a Business Hotel
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)The aims of thesis was to find out business tourists’ values and needs which are related to the hotel industry and study business tourists’ opinions of Radisson Blu Royal Hotel Vaasa. The theoretical part presents overview ... -
The Challenges and Prospects of Customer Satisfaction in the Public Sector of Ghana : A Case Study of the Tamale Teaching Hospital
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2018)Product and service-oriented organizations strive to satisfy their customers because customer satisfaction is key to the survival of any business entity. But in spite of all the fortunes customer satisfaction holds for ... -
Children’s Influence on Family Vacation Decision-Making
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)The aim of this thesis was to study in which way Ostrobothnian children influence their parents’ vacation decisions prior to arriving to a destination. This study focuses on tweens, children aged 8-12, and the strategies ... -
City Development in the City of Hämeenlinna : The Views of Locals in Correlation with the Official Strategies
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)In the early spring 2016 a series of interviews was carried out at the area of central Hämeenlinna. The aim of the study was to gather in-depth information of the citizens’ opinions considering the local city development ... -
Congress Kokkola: The research of Facilities and Additional Services in the Town of Kokkola and its Surroundings
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)The aim of this theses was to map the congress facilities and additional services for meetings that are available in Kokkola. This topic came from Kokkola Tourism Ltd because business and congress tourism is increasing and ... -
CONSUMER ATTITUDES AND BEHAVIOR WHEN SELECTING A HOLIDAY DESTINATION : Introducing Kurdistan to the Finnish traveler
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia miten kuluttajien asenteet, käyttäytymiset ja tietämykset vaikuttavat heihin valitessa lomakohteita. Tämän lisäksi opinnäytetyön tutkijat halusivat esitellä Kurdistan suomalaiselle ... -
Corporate Social Responsibility and the Values in Schwartz Value Theory : Case: Botnia Events
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)In recent years, corporate social responsibility has gained growing recognition as a new concept to be integrated in companies' strategies and operations. The approach is becoming more widely accepted, which increase the ... -
Crisis Management in Hotel Business in Finland : Viewpoint of the Receptionists
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)This research discusses crisis management and safety related issues in Finnish hotels from the receptionists’ point of view. The aim was to investigate whether the hotel receptionists have enough knowledge about crisis ...