Asiakastyytyväisyyskysely, Härmän Kuntokeskus, kokousasiakkaat
Kriikku, Juho (2010)
Kriikku, Juho
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120617181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120617181
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on markkinointitutkimuksen avulla selvittää kylpylähotelli Härmän Kuntokeskuksen uuden ”Pikkuusen Paree” kokouksen asiakkaiden tyytyväisyys uutta kokouskonseptia kohtaan. ”Pikkuusen Paree” kokous antaa asiakaslupauksena toimivat ja modernit kokoustilat, hyvää oloa tuottavat ruoka- ja kahvihetket, kokousvetäjän hemmottelun sekä säteilevän henkilökohtaisen huolenpidon. Kriittisinä menestystekijöinä ovat tilan ja tekniikan sekä opasteiden toimivuus, asiakkaan kohtaaminen ja tarjoilujen laatu. ”Pikkuusen Parempaan” kokoukseen osallistunutta 19 kokousvetäjää haastateltiin lokakuun aikana. Kysymykset koostuivat niin myyntipalvelun toiminnasta, kokoustiloista, tarjoilusta kuin majoituksesta. Työn tuloksena on, että ”Pikkuusen Paree” kokous on lunastanut lupaukset uudelle kokouskonseptille niin majoittuvien kuin päiväkävijöiden osalta. Tutkimuksessa keskiarvot nousevat niin korkeiksi, että kaikki osa-alueet palvelukonseptissa ovat konkreettisesti toimivia. Palvelun ja tuotteiden laatu on erinomaisella tasolla. Asiakaslupaus on pitänyt ja kriittiset menestystekijät toteutuneet. Puutteita havaittiin vain vähän ja niistäkin suurin osa on korjattavissa. Puutteita löytyi opastekylteissä, tarjoilujen esillepanossa sekä hotellihuoneiden tasossa.