Asiakastyytyväisyyskysely : Case Brasserie & Bar Fondis
Holmberg, Annika (2016)
Holmberg, Annika
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016083013885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016083013885
Tiivistelmä
Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää Brasserie & Bar Fondiksen asiakastyytyväisyyttä ja remontin vaikutusta ravintolassa asioimiseen. Kyselytutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta, joka toteutettiin asiakastyytyväisyyslomakkeella. Tavoitteena oli tavoittaa mahdollisimman laaja ikäjakauma. Kyselylomakkeita annettiin asiakkaille paikan päällä vastattavaksi kesällä 2015. Vastauksia tuli yhteensä 71 kappaletta. Lähteenä on käytetty ravintola-alan kirjallisuutta ja internet-lähteitä. Tutkimukseen vastanneista suurin osa oli tyytyväisiä saamaansa palveluun. Juomatilannetta olisi pitänyt tarkistaa useammin sekä suositella jotain tiettyä juomaa. Kyselystä ilmeni, että pääruoka ja lounas ovat useimmiten tilattuja vaihtoehtoja. Lisämyyntiä pitäisi saada alku- ja jälkiruuille.