"grafiikka" - Selaus asiasanan mukaan Metropolia Ammattikorkeakoulu

    • 2D-grafiikan käyttö peliprojektissa 

      Reimi-Orsa, Anniina (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyö on projektikuvaus, jossa on käsitelty kaksiulotteisen grafiikan käyttöä peliprojektissa toteutettujen töiden kautta. Työharjoittelussani tuotin materiaalia peliprojektiin, jonka maailma luotiin pääasiassa ...
    • Case; Cambodian Templegrounds : Johdanto käytännön exergamesgrafiikan ymmärtämiseen ja tuottamiseen 

      Tirkkonen, Jenny (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän työn tarkoituksena on tarkastella exergames- eli liikuntapelejä ilmiönä sekä selvittää niitä erityisvaatimuksia, joita juuri exergamesgrafiikan tekemisessä esiintyy ja jotka ovat juuri tälle grafiikkalajille tyypillisiä. ...
    • Freemium-mobiilipelin monetisaatio 

      Franzén, Christian (2019)
      Opinnäytetyössä perehdyn monetisaatiomenetelmiin freemium-pelijulkaisuissa. Tutkimuksen pääpisteenä on erilaiset lähestymistavat tuotemyyntiin ilmaiseksi ladattavissa peleissä graafisen suunnittelijan näkökulmasta. Tämän ...
    • Grafiikan ohjaus Vizrt-järjestelmässä 

      Makkonen, Jani (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Ensin työssä esitellään Vizrt-järjestelmän eri osat eli Content Pilot, Viz Artist, Viz Template Wizards ja Viz Engine. Content Pilot on sapluunoiden käyttämiseen tarkoitettu sovellus. Viz Artist taas on grafiikan tekemiseen ...
    • Grafiikan tuotanto TV-promootioon : Case: TV-sarja Virta 

      Vilko, Maria (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään grafiikan tuotantoa TV-promootioon TV-kanava Nelo- selle tehdyn projektin kautta. Projekti suoritettiin osana työharjoittelujaksoa Nelonen Medi- an markkinointitiimissä vuonna 2011. Tehtävänä ...
    • Haitarinoita riso-painoon 

      Ritsilä, Tuuli (2022)
      Riso-paino on Japanista lähtöisin oleva painotapa. Riso-painokone toimii perinteikkäällä sapluunatekniikalla automatisoiden sen. Painokone tekee painettavasta työstä sapluunan, eli riso-painosta puhuttaessa master-kalvon, ...
    • Ilmanvaihtokoneen pistetestaus rakennusautomaatioprojektissa 

      Rantanen, Tomi (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ohjeistus ilmanvaihtokoneen pistetestauksesta ja rakennusautomaatiojärjestelmän ala-aseman käyttöönotosta rakennusautomaatioprojektissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan rakennusautoma ...
    • Interaktiivinen audiovisuaalinen installaatio 

      Lehto, Miikka (2019)
      Insinöörityö käsittelee tietokoneella toteutettavan interaktiivisen audiovisuaalisen teoksen luomiseen käytettäviä metodeja ja teknologioita. Työn tavoitteena oli luoda interaktiivinen audiovisuaalinen installaatio ja ...
    • IQ Vision -kiinteistövalvomon migraatioprosessin automatisointi 

      Sulasalmi, Daniel (2021)
      Markkinoilta poistuvan vanhan 963-kiinteistövalvomon tuki on loppumassa ja uuteen IQ Vision -kiinteistövalvomoon päivittäminen on monessa kiinteistössä edessä. Insinöörityön tavoitteena oli automatisoida ja nopeuttaa ...
    • Kolmiulotteisuus 2D-pelissä : 2.5D- ja esirenderöity 3D-grafiikka 

      Pietiläinen, Valtteri (2020)
      Tässä opinnäytetyössä tulen tutkimaan 2.5D-grafiikan ja esirenderöidyn 3D-grafiikan käyttöä kaksiulotteisissa videopeleissä. Termiä 2.5D voidaan joskus käyttää myös polygonipohjaisesta kolmiulotteisesta pelistä, jossa ...
    • Liikegrafiikan soveltaminen sisällöntuottajan visuaalisen identiteetin vahvistamiseksi 

      Sipola, Susanne (2024)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee liikegrafiikkaa sisällöntuottajan visuaalisen identiteetin vahvistamisen työkaluna. Tavoitteena oli luoda tanssivideontuottajalle hyödyllisiä ja johdonmukaisia liikegrafiikan elementtejä ...
    • Luuppaava liike animoidussa kuvituksessa 

      Friman, Eemil (2019)
      Opinnäytetyö käsittelee lyhyitä saumattomasti pyöriviä animaatioita ja niiden erilaisia verkkoympäristöön erityisesti sosiaalisen median kanaviin soveltuvia julkaisumuotoja. Käytännössä tällaiset animaatiot siis näyttävät ...
    • Lähetysgrafiikan tuonti Twitchiin : Striimausilmeen luomisprosessi 

      Jaatinen, Lauri (2021)
      Opinnäytetyö käsittelee television tai videostreamin lähetysgrafiikan tuotantoprosessin vaiheita ideoinnista valmiiseen tuotokseen. Tarkoituksena on kartoittaa lähetysgrafiikan toimintaperiaatteet sekä sen kokonaisuuden ...
    • Mistä lähteä liikkeelle uuden kirjaprojektin alussa? 

      Liimatainen, Valpuri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tässä opinnäytetyössä, joka käsittelee kirjan ulkoasun suunnittelua, on kaksi osaa. Ensimmäisessä perehdyn yleisesti kirjan suunnittelun alkuvaiheisiin. Olen koonnut tähän osaan aloittelevan kirjagraafikon muistilistan, ...
    • Pop-up-kirjan suunnittelu : – Tarina julmuudesta 

      Kettunen, Unna-Tuuliska (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyössä toteutettiin pop-up-kirja ammattimaisen kirjasuunnittelun pohjalta. Työskentely koostui tekstin kirjoittamisesta aina kirjansidontaan asti. Työn pääpaino oli kuitenkin konstruktion suunnittelussa ja kuvituksen ...
    • Retrotyylisen 3D-peligrafiikan kasvava suosio pelikehittäjien keskuudessa 

      Virmajoki, Joona (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli esitellä viime vuosien aikana yleistyneen retrotyylisen 3D-peligrafiikan tärkeitä piirteitä sekä tutkia, miten se eroaa modernista peligrafiikasta. Työssä esiteltiin tilastollisia kuvioita ...
    • Televisiografiikan testausympäristö 

      Lybeck, Juha (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Insinöörityön tarkoituksena oli rakentaa televisiografiikan testausympäristö. Insinöörityö tehtiin kansainvälisen, televisiografiikkaa ja tulospalvelua päätuotteinaan tarjoavan yrityksen Suomen yksikön toimistolle. Yritys ...
    • Tuotegrafiikan suunnittelu Koistinen Kantele Oy:lle : Yrityksen brändin visualisointi Wing -kantelemalleihin 

      Henttonen, Sini (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä graafisen kuvioinnin suunnitteluun kanteleeseen ja tavoittaa kyseisen tuotteen ja yhteistyöyrityksen brändin edustamat mielikuvat osaksi lopullista mallistoa. Yhteistyöyrityksenä ...
    • Virtuaaligrafiikka urheilutuotannossa 

      Pirneskoski, Panu (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Insinöörityöni tarkoitus oli tutustua virtuaaligrafiikkatekniikkaan television urheilulähetyskäytössä ja testata asiakasyrityksen virtuaaligrafiikkaohjelmistoa. Insinöörityö tehtiin kansainvälisen, televisiografiikkaan ...
    • Web-palvelun 3D-graafisen sisällön toteutus : Case: Design Fest 

      Pylkkö, Miika (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä tavoitteena on käydä läpi projektikuvauksen kautta Design Fest -työnimikkeellä kulkenut projekti, jossa toteutettiin World Design Capital Helsinki 2012 –teemavuoteen sijoittuvaa designhenkistä ...