"varumärken" - Selaus asiasanan mukaan Yrkeshögskolan Novia
Viitteet 1-20 / 28
-
Att skapa en turistbroschyr för en skärgårdsdestination
(2023)Examensarbetet behandlar det bakgrundsarbete som behövs för att skapa en turistbroschyr för en kommun i skärgården. I arbetet har Kökar använts som utgångspunkt och resultatet är grunden för en visuell attraktivt och ... -
B2B marknadsföringsplan
(2022)Examensarbetet är gjort som ett uppdrag för ett finsk dotterbolag till ett tyskt företag inom elektronikbranschen. Företaget har inte en marknadsföringsplan för den finska marknaden sedan tidigare så genom en lokaliserad ... -
Betydelsen av företagskommunikationen för företagets tillväxt och kundlojalitet - Case-the other danish guy
(2023)Detta arbete handlar om företagskommunikation och dess betydelse för företagets tillväxt och kundlojalitet. Forskningens case -företag är the other danish guy. The other danish guy fungerar inom underklädesindustrin, ... -
"Dela dina passioner medan du bygger ditt personliga varumärke": Avgörande framgångsfaktorer för personlig varumärkesutveckling på Instagram
(2021)Instagram lanserades år 2010 i form av en applikation för mobila enheter. Den primära funktionen var då ett socialt medium för delning av bilder. Idag är Instagram ett av de mest använda sociala medierna för delning av ... -
Den raka(de) vägen till toppen : ett Tiktok-centrerat varumärke för barberarsalongen On Parturi
(2024)Detta examensarbete fokuserar på att utforska effektiva TikTok-marknadsföringsstrategier specifikt anpassade för On Parturi, en barberarsalong baserad i Åbo, Finland. On Parturi, grundat 2019, strävar efter att bli en ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Den visuella identiteten för en fotostudio: hur man framställer ett lockande varumärke åt blivande kunder
(2023)Detta examensarbetes huvudsyfte är att skapa en visuell identitet för en egen fotostudio. Jag har genom att använda teorimodeller om varumärken och grafisk design fokuserat på att skapa en lockande visuell identitet som ... -
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ... -
Förnyelse av varumärke och dess inverkan på företagsbilden : Case KWH Logistics
(2019)I dagens läge har skapandet av starka varumärken kommit att bli allt viktigare för att kunna konkurrera på marknaden. För att kunna skapa ett starkt varumärke krävs differentiering från konkurrerande varumärken samt för ... -
Första kartläggning av företagsexpansion från Helsingfors till Åbo
(2021)Tillväxtföretag ses som nyckeln till framtiden och är idag ett trendigt ord. Tillväxtföretag påverkar Finlands ekonomi och skapar fler arbetsplatser. Mitt examensarbete behandlar ett företags expansion till ny ort, i detta ... -
Konsten att bygga upp ett starkt varumärke i skärgården - Case: Amalias Hem & Niinmun design
(2021)Detta examensarbete är speciellt intressant för företagare i skärgården som vill stärka sina varumärken. Det är en utmaning att driva ett företag i dagens konkurrenskraftiga värld, framför allt i skärgården där befolkningen ... -
Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier
(2022)Digitaliseringen har förändrat hur företag och organisationer marknadsför sina produkter och tjänster. Marknadsföraren har flyttat sig till sociala medier, sökmotorer och andra digitala kanaler för att nå ut till kunderna. ... -
Modern marknadsföring : Vikten av ett starkt varumärke för framgångsrika företag
(2020)Fler och fler företag har svårt att hålla jämna steg med den tekniska utvecklingen som kan ses som hjärtat av modern marknadsföring. Marknaderna har utvecklats snabbare än marknadsföringen. Därför befinner företag sig i ... -
Musik i marknadsföring
(2024)Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilken påverkan musik har i marknadsföring. Examensarbetet reder ut samspelet mellan det visuella och auditiva i olika marknadsföringsstrategier. Det blir allt svårare som ... -
När Japan möter Finland - Ett lärdomsarbete om interkulturell grafisk design
(2021)Detta är ett lärdomsarbete om interkulturell grafisk design som grundar sig på ett beställningsarbete för en kreativ plattform vid namn Lingoningo som skall lanseras i Österbotten och marknadsföras främst i Finland men ... -
Personlig branding - Hur företagare använder sig av personlig branding
(2021)Var och en av oss har ett personligt brand, men de flesta vet inte om det. Branding är inte längre bara för företag, personlig branding har blivit viktigare än företags branding, eftersom man litar mera på människor än på ... -
Skapande av varumärke hos företag och dess produkter
(2021)Idag har det blivit mer och mer aktuellt för företag att ha ett eget varumärke på de produkter som tillverkas hos dem. Utan varumärken så innebär det en förlust både gällande synlighet, igenkännande och konkurrenskraft. Att ... -
Skapandet av en visuell identitet för ett nystartat företag
(2019)I detta examensarbete behandlar jag processen för skapandet av en visuell identitet och vad det innebär att skapa ett ansikte utåt för ett nytt företag. Den visuella identiteten består av bland annat företagets logo och ... -
Sponsring inom motorsport. Hur fungerar det i nuläget?
(2020)Motorsport är en populär sport i Finland. Det finns tusentals förare i vårt land och de flesta har som dröm att någon dag tävla om världsmästerskapet i Formel 1 eller i WRC i rally. Det är dock finansiellt svårt att hålla ... -
Turistorten Ålands finska marknadskommunikation - Hur Åland utmärker sig som turistort på finska
(2022)Syftet med examensarbetet är att genom induktiv analys undersöka det turistiska Ålands finska marknadskommunikation i jämförelse med dess svenska motsvarighet. Den kommer att lyfta upp skillnader, styrkor och svagheter i ... -
Unga vuxnas relation till banken: Case Närpes Sparbank
(2019)För att banken ska kunna betjäna och ge ekonomiska råd till alla individuella behov behöver banken förstå sig på kundernas beteende och agerande. Den personliga servicen har stor betydelse inom bankbranschen, och de som ...