Personlig branding - Hur företagare använder sig av personlig branding
Jakovlew, Mikaela; Fjällström, Linnéa (2021)
Lataukset:
Jakovlew, Mikaela
Fjällström, Linnéa
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101131239
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101131239
Tiivistelmä
Jokaisella meistä on henkilöbrändi, mutta useimmat eivät sitä tiedosta. Brändäys ei enää ole tarkoitettu vain yrityksille. Koska me luotamme enemmän ihmisiin kuin yrityksiin, on henkilöbrändäys nykyään tärkeämpää kuin yritysbrändäys.
Tämä opinnäytetyö on kirjoitettu yrittäjille, jotka haluavat rakentaa vahvan henkilöbrändin. Teoreettinen osa käsittelee brändäyksen ja henkilöbrändäyksen teoriaa. Henkilöbrändäyksen teoriassa käsitellään aiheen eri osa-alueita. Empiirisessä osassa tutkimusmenetelmänä on käytetty puolirakenteellisia haastatteluja.
Tämän työn tarkoituksena on tutkia, miten menestyvä henkilöbrändi rakennetaan ja mitä se tarkoittaa. Kysymysten asettelut ovat seuraavat: Kuinka rakentaa menestyvä henkilöbrändi? Mikä on henkilöbrändin merkitys yrittäjälle? Tässä työssä käytetyt menetelmät ovat yleinen kirjallisuuskatsaus ja haastattelut.
Haastattelujen sekä teorian perusteella voidaan päätellä, että yrittäjät hyötyvät suuresti henkilöbrändäyksestä ja että henkilöbrändillä on suuri merkitys yrittäjille. Teorian ja haastattelujen perusteella voidaan todeta, että henkilöbrändi voidaan rakentaa sekä tietoisesti että tiedostamatta.
Tämä opinnäytetyö on kirjoitettu yrittäjille, jotka haluavat rakentaa vahvan henkilöbrändin. Teoreettinen osa käsittelee brändäyksen ja henkilöbrändäyksen teoriaa. Henkilöbrändäyksen teoriassa käsitellään aiheen eri osa-alueita. Empiirisessä osassa tutkimusmenetelmänä on käytetty puolirakenteellisia haastatteluja.
Tämän työn tarkoituksena on tutkia, miten menestyvä henkilöbrändi rakennetaan ja mitä se tarkoittaa. Kysymysten asettelut ovat seuraavat: Kuinka rakentaa menestyvä henkilöbrändi? Mikä on henkilöbrändin merkitys yrittäjälle? Tässä työssä käytetyt menetelmät ovat yleinen kirjallisuuskatsaus ja haastattelut.
Haastattelujen sekä teorian perusteella voidaan päätellä, että yrittäjät hyötyvät suuresti henkilöbrändäyksestä ja että henkilöbrändillä on suuri merkitys yrittäjille. Teorian ja haastattelujen perusteella voidaan todeta, että henkilöbrändi voidaan rakentaa sekä tietoisesti että tiedostamatta.