Förnyelse av varumärke och dess inverkan på företagsbilden : Case KWH Logistics
Jåfs, Hanna (2019)
Jåfs, Hanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123749
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123749
Tiivistelmä
Nykyaikana vahvojen brändien luomisesta on tullut yhä tärkeämpää pystyäkseen kilpailemaan markkinoilla. Vahvan brändin luominen vaatii erottautumista kilpailevista tuotemerkeistä ja yrityksen kykyä sijoittua markkinoille oikein.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on KWH Logistics, joka on KWH-konserniin kuuluva liiketoimintaryhmä. KWH Logistics on tehnyt brändiuudistuksen vahvistaakseen markkina-asemaansa Suomen johtavana satamaoperaattorina ja transitoliikenteen suurimpana toimijana. Kvantitatiivisen kyselyn tulos antaa toimeksiantajalle selkeän kuvan heidän asiakkaidensa näkemyksestä uudesta brändistä.
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka brändiuudistus voi vaikuttaa yrityskuvaan. KWH Logisticsin asiakkaiden mielipiteet uudistetusta tuotemerkistä esitellään kyselyn avulla. Opinnäytetyön teoreettiset lähtökohdat antavat laajan perustan brändin rakentamiselle ja uudistamiselle, empiirisen aineiston tueksi.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata, välittääkö uusi brändi yrityksen toivomaa yrityskuvaa. Työ antaa konkreettisen vastauksen siihen, kuinka KWH Logisticsin brändiuudistus on onnistunut.
Tulos vahvistaa, että uusi brändi on parannus, kun otetaan huomioon yrityksen asema markkinoilla. Uuden brändin avulla KWH Logistics on onnistunut korostamaan liiketoimintaryhmän vahvuuksia, vahvistamaan asemaansa ja antamaan selkeämmän kuvan yrityksen rakenteesta. Uuden tuotemerkin entistä tunnetummaksi tekeminen vaatii kuitenkin enemmän aikaa ja markkinointia.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on KWH Logistics, joka on KWH-konserniin kuuluva liiketoimintaryhmä. KWH Logistics on tehnyt brändiuudistuksen vahvistaakseen markkina-asemaansa Suomen johtavana satamaoperaattorina ja transitoliikenteen suurimpana toimijana. Kvantitatiivisen kyselyn tulos antaa toimeksiantajalle selkeän kuvan heidän asiakkaidensa näkemyksestä uudesta brändistä.
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka brändiuudistus voi vaikuttaa yrityskuvaan. KWH Logisticsin asiakkaiden mielipiteet uudistetusta tuotemerkistä esitellään kyselyn avulla. Opinnäytetyön teoreettiset lähtökohdat antavat laajan perustan brändin rakentamiselle ja uudistamiselle, empiirisen aineiston tueksi.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata, välittääkö uusi brändi yrityksen toivomaa yrityskuvaa. Työ antaa konkreettisen vastauksen siihen, kuinka KWH Logisticsin brändiuudistus on onnistunut.
Tulos vahvistaa, että uusi brändi on parannus, kun otetaan huomioon yrityksen asema markkinoilla. Uuden brändin avulla KWH Logistics on onnistunut korostamaan liiketoimintaryhmän vahvuuksia, vahvistamaan asemaansa ja antamaan selkeämmän kuvan yrityksen rakenteesta. Uuden tuotemerkin entistä tunnetummaksi tekeminen vaatii kuitenkin enemmän aikaa ja markkinointia.