KoulutusalaKarelia-ammattikorkeakoulu Sosiaali- ja terveysalan johtaminen
Viitteet 1-20 / 323
-
Aggressiivisen potilaan kohtaamisen ylläpitokoulutuksen arviointi ja kehittäminen Niuvanniemen sairaalassa
(2023)Hoitohenkilökuntaan kohdistuvan väkivallan määrä on lisääntynyt psykiatrisissa sairaaloissa. Tämä vaikuttaa hoitajien työturvallisuuteen ja työhyvinvointiin, jotka ovat työnantajan vastuulla, mutta koko työyhteisön asia. ... -
Aidosti asiakkaan asialla-palvelumuotoilu kehittämishankkeen työkalupakkina
(2020)Opinnäytetyö toteutettiin Joensuun seudun nuorisoasuntoyhdistys ry:n sekä Kuopion seudun nuorisoasunnot ry:n SOMA-hankkeessa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää hankkeen vertaisryhmä- ja yksilöasiakastoimintaa. ... -
Ammattikorkeakouluopiskelijoiden työelämätaidot ja oppilaitoksen tuki: case Karelia-ammattikorkeakoulu
(2021)Työelämätaitoja opitaan opiskeluaikana työelämän, mutta myös oppilaitosten tarjoaman koulutuksen kautta. Korkeakoulujen opinto- ja uraohjauskäytänteet ovat hyvin moninaisia. Eri työelämätaitojen hallinnalla sekä opiskelijoiden ... -
Arkikuntoutuksen käyttöönottoa edistävät ja estävät tekijät: ohje kuntoutumista tukevan arviointijakson käyttöönoton tueksi
(2023)Suomalaisessa vanhuspolitiikassa korostetaan ikääntyneiden kotona asumista. Kotona asumisen tukemiseksi tarvitaan kuntoutumista tukevia toimintamalleja. Uusien toimintamallien käyttöönottoon liittyy haasteita. Opinnäytetyön ... -
Arvo-koulutus ympärivuorokautisen palveluasumisen muistiyksiköiden hoitajille
(2023)Ympärivuorokautisessa palveluasumisessa muistisairaiden osuus on yli puolet kaikista asukkaista ja henkilökunta on hyvin pitkälti vastuussa asukkaiden hyvästä elämänlaadusta. Arvojen tulee ohjata toimintaa työyksiköissä. ... -
Arvojen mukaisen työskentelyn kehittäminen yksityisessä hoivakodissa
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)Vuonna 2016 tehty Vaasan yliopiston tutkimustulos osoittaa, että yrityksissä määritellyt arvot eivät ohjaa monenkaan yrityksen toimintaa. Arvot ovat enemmän virallisia lausel-mia yrityksen toivetilasta, mutta ne eivät ohjaa ... -
Asiakas keskiöön dynaamisella johtamisella ikäihmisten hoitotyössä
(2021)Opinnäytetyön tavoite on edistää asiakaslähtöistä toimintaa ikäihmisten hoitotyössä. Opinnäytetyön tehtävä on työhyvinvoinnin ja potilasturvallisuuden edistäminen. Kehittämisprosessi antaa johtajuuteen työkaluja, joita ... -
Asiakaskohtainen valvonta hyvän asiakaskokemuksen turvaajana ikääntyneiden ostoasumispalveluissa
(2023)Asiakaskohtainen valvonta ikääntyneiden ostoasumispalveluissa on osa hyvinvointialueiden valvontavastuun kokonaisuutta. Asiakaskohtaisen valvonnan toteuttamiselta on puuttunut vakioitu kirjallinen toimintamalli eikä sitä ... -
Asiakaskokemukset etäyhteyden käyttöönottamisessa kotihoidossa
(2023)Tiivistelmä Suomen väestörakenteen muutoksen myötä ikääntyneiden määrän suhde työikäisiin lisääntyy. Muutos edellyttää olemassa olevien sote-palveluiden tarkastelua ja kehittämistä. Lain edellyttämänä kuntien on ... -
Asiakaslähtöinen diabeteksen hoitopolun kehittäminen Joensuun terveyskeskuksessa
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa on keskeinen osa palvelurakenneuudistuksen tavoitteita. Asiakaslähtöisyys mahdollistaa asiakkaan oikea-aikaiset ja asianmukaiset palvelut ja parantaa asiakastyy ... -
Asiakaslähtöisen hoito- ja palvelusuunnitelman kirjaamisen kehittäminen tehostetussa palveluasumisessa. Kirjaamisohjeen laatiminen hoitajia osallistaen
(2022)Tiivistelmä Opinnäytetyön tarkoitus oli iäkkään asukkaan hoito- ja palvelusuunnitelman asiakaslähtöisen kirjaamisen kehittäminen tehostetussa palveluasumisessa. Tavoitteena kehittämistyössä oli hoitajia osallistaen laatia ... -
ASIAKASLÄHTÖISEN PALVELUN KEHITTÄMINEN PALVELUMUOTOILUN AVULLA- Kotiin vietävät mielenterveyspalvelut Tukikievarissa
(2021)Kolmannen sektorin rooli palvelujen tuottajana on noussut julkisten palvelujen rinnalle ja se korostuu myös tulevaisuudessa. Haasteina ovat palveluntuottajien roolien ja toimintaympäristön jatkuvat muutokset sekä niihin ... -
Asiakaslähtöisten digitaalisten työmenetelmien kehittäminen Joensuun kantakaupungin aikuissosiaalityössä
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2018)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jossa kartoitettiin digitaalisten palvelumuotojen mahdollisuuksia Joensuun kantakaupungin aikuissosiaalityössä. Aihe on ajankohtainen sosiaalialan siirtyessä ... -
Asiakaslähtöisyys -arviointivälineen kehittäminen kolmannen sektorin organisaatiossa
(2021)Tämän opinnäytetyön nimettömänä pysyttelevä toimeksiantaja on kolmannen sektorin organisaatio, jonka strategiassa asiakaslähtöisyys on keskeinen painopiste. Opinnäytetyön tarkoituksena on analysoida tutkitun tiedon ja ... -
Asiakaslähtöisyys iäkkään ja muistisairaan hoito- ja hoivapalvelujen kehittämisen lähtökohtana
(2020)Iäkkään väestön määrä kasvaa niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Muistisairauksia iäkkäällä väestöllä ennustetaan olevan maailmassa vuoteen 2030 mennessä kaksinkertainen määrä verrattuna vuoteen 2015. Hoidon tarve ... -
Asiakastyön työtehtävien kohdentuminen ammattiryhmittäin - malli tiedolla johtamisen tueksi Siun soten ikäihmisten tehostettuun palveluasumiseen
(2021)Laki ikääntyneen väestön toimintakyvyn tukemisesta sekä iäkkäiden sosiaali- ja terveyspalveluista (980/2012) päivitettiin 1.10.2020, mikä velvoittaa organisaatiot tarkastelemaan välittömän ja välillisen asiakastyön työtehtäviä ... -
Asiakkaat palvelujen kehittäjinä : Kehitysvammaisten asumispalvelujen kehittäminen Juuan kunnassa
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli Juuan kunnan kehitysvammahuollon asumispalvelujen kehittäminen. Tavoitteena oli luoda malli asumispalveluyksiköstä. Opinnäytetyön tehtävänä oli myös asiakkaiden ja heidän läheistensä ... -
Asiakkaiden osallisuuden edistäminen seniorikeskuksessa: johtamisen välineitä toimintamallin juurruttamiseen
(2022)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää asiakkaiden osallisuutta suunnittelemalla ja käynnistämällä asiakasraatitoiminta seniorikeskuksen osastoille. Tarkoituksena oli kehittää tutkitun tiedon ja esimiesten ... -
Asiakkaiden osallisuuden kehittäminen kehitysvammaisten asumisyksikössä
(2020)Osallisuutta voidaan sanoa kansalais- ja ihmisoikeudeksi. Siitä huolimatta osallisuus ei edelleenkään toteudu vammaisten kohdalla täysimääräisesti. Opinnäytetyön idea syntyi syksyllä 2018 valmisteilla olleesta lakiuudistuksesta, ... -
Asiantuntijuusosaamisen mittaaminen Itä-Suomen Lääkärikeskus Oy:ssä : osaamiskartoitusmittaristo osaamisen kehittämisen työvälineenä
(Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)Organisaation osaamisen kehittäminen jatkuvasti muuttuvassa ja uudistuvassa työelämässä on välttämätön ja merkittävä kilpailutekijä. Osaamisen mittaamisen ja arvioinnin avulla on mahdollista löytää organisaatiolle tärkeitä ...