"rekrytointi" - Selaus asiasanan mukaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

    • Etukenossa eteenpäin. Kokeiltuja keinoja, ajattelun aiheita ja rekrytointivinkkejä osaajapulaa ratkoville yrityksille 

      Kujanpää, Irina; Arola, Tuija; Leppänen, Sari; Nurmi, Jani; Kaitarinne-Kunnari, Tuija; Hämäläinen, Mia; Inkilä, Edla; Pietiläinen, Sari; Kähärä, Tarja; Viljakainen, Kati; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Inspiroi 50 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2022)
      Osaajapulasta kärsivillä aloilla työnantajien arki on hektistä ja kasvumahdollisuudet rajattuja. Miten voisi selvitä tilanteesta, jossa lisäosaamista kaivattaisiin kipeästi, mutta valmiita osaajia ei löydy? Etukenossa ...
    • Hankintaosaaminen työnantajan näkökulmasta 

      Kivinen, Noora (2019)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on hankinnassa tarvittavat ominaisuudet ja taidot työnantajan näkökulmasta. Tarkoitus on kartoittaa mitä hankintaosaaminen tänä päivänä on. Tutkimuskysymyksinä oli, millaisia ominaisuuksia ...
    • Ikään liittyvä syrjintä rekrytointiprosessissa 

      Raskinen, Krista (2021)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, ovatko työnhakijat kokeneet ikään liittyvää syrjintää työnhakuprosessissa. Mielenkiinto aiheeseen tuli omakohtaisesta kokemuksesta, sillä tunnen itse kokeneeni iän vaikuttaneen ...
    • Kaakkois-Suomen työ-ja elinkeinotoimiston rekrytointipalveluiden kehittäminen työnantaja-asiakkaille 

      Lindeman, Susanna (2020)
      Tässä opinnäytetyössä oli tarkoitus selvittää Kaakkois-Suomen työ- ja elinkeinotoimiston rekrytointipalvelujen toimivuus sekä tunnettuus työnantaja-asiakkaiden näkökulmasta. Työ- ja elinkeinotoimistolla on monipuolisesti ...
    • Lähtöhaastattelu henkilöstöjohtamisen työkaluna 

      Luukkonen, Tuija (2023)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja, Tehden Oy on turkulainen ohjelmistotalo. Yrityksen ydinliiketoimintaa on oman pilvipohjaisen kassa- ja toiminnanohjausjärjestelmän myynti, ylläpito ja kehittäminen. Jo yli 700 yritystä käyttää ...
    • OSATYÖKYISEN PALKKAAMINEN RATKAISUNA TYÖNTEKIJÄPULAAN - Mahdollisuudet ja haasteet 

      Piispanen, Helena (2024)
      Tässä laadullisessa tapaustutkimuksessa keskityttiin selvittämään osatyöky-kyisten palkkaamisen mahdollisuuksia ja toimivuutta Osuuskauppa Keskimaa -yrityksessä. Tutkimuksen lähestymistapana oli tapaustutkimus, jonka ...
    • Perehdyttämisen digimallit 

      Leskinen, Minna (2021)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaisia digitaalisia verkkoperehdytysjärjestelmiä on olemassa ja miten järjestelmiä voisi niitä hyödyntää toimeksiantajaorganisaatiossa. Tuotos on nimeltään Perehdytyksen ...
    • Pirkkalan kunnan työnantajamielikuvan kirkastaminen työntekijäkokemuksia hyödyntäen 

      Salonen, Noora (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kirkastaa Pirkkalan kunnan työnantajamielikuva sekä selvittää tekijät, jotka koetaan työssä merkityksellisimmiksi. Tutkimuksen tuloksia on tarkoitus hyödyntää myös kunnan työnantajabrändin ...
    • Rekrytointiprosessin kehittäminen julkisella sektorilla palvelumuotoilun keinoin 

      Liski, Mira (2022)
      Organisaation työvoimaan liittyvät muutokset ja syklit ovat nopeutuneet ja työpaikkoja sekä syntyy että häviää aiempaa nopeammin. Muutosvoimat vaikuttavat työn kysyntään ja työtehtäviin ja siten vaikeuttavat osaamis- ja ...
    • Rekrytointiprosessin kehittämissuunnitelma 

      Ahokas, Tanja (2022)
      Rekrytointiprosessi henkilöstöpalvelualan ja asiakasyrityksen välillä luo kolmi-kantasuhteen, jossa kolmas osapuoli on työnhakija. Asiakasyritys voi ostaa henkilöstöpalvelualan yritykseltä suorarekrytointipalvelun, jossa ...
    • Rekrytointiprosessin vaikutus työnantajakuvaan 

      Poikonen, Liisa (2021)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia rekrytointiprosessin sujuvuutta ja sitä, millaisia vaikutuksia rekrytointiprosessilla on työnantajakuvaan. Tutkimus suoritettiin Nurmijärven kunnalle. Tutkimuksen tavoitteena oli ...
    • Sisäinen työnantajamielikuva 

      Lintula, Jutta (2022)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen on organisaation X sisäinen työnantajamielikuva eli millaisena kyseisessä organisaatiossa työskentelevät ihmiset näkevät työnantajansa. Koska aihetta ei ollut tutkittu ...
    • TYÖNANTAJAMIELIKUVAN KEHITTÄMINEN HR:N JA MARKKINOINNIN AVULLA 

      Autere, Elli; Rosenqvist, Aleksi (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan Tampereen Infran nykyisen työnantajamielikuvan tilannetta ja sitä, miten sitä voidaan parantaa HR:n ja markkinoinnin avulla. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat ...
    • Työnantajien käytännöt rekrytointiprosessissa: luottotietoselvityksen teko ja maksuhäiriömerkinnän vaikutukset 

      Junnonaho, Lotta (2023)
      Opinnäytetyö laadittiin osana Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelman opintoja. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää työnantajien käytänteitä rekrytointiprosesseissa liittyen luottotietojen ...
    • Työnhakija-asiakkaiden profilointi ja tavoittaminen sosiaalisessa mediassa 

      Mäkelä, Viivi (2020)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakasprofiilien rakentaminen ja niiden tavoittaminen sosiaalisessa mediassa. Työn tarkoituksena oli luoda toimeksiantajan henkilöasiakkaita kuvaavat työnhakijaprofiilit sekä ehdotelma ...
    • Töihin hoitoalalle: rekrytointivideo Etelä-Savon hyvinvointialueelle (Savonlinnan alue) 

      Lepikko, Johanna; Teittinen, Juulia (2023)
      Hoitajapula on nykypäivänä maailmanlaajuinen ongelma. Hoitajapulaan eniten vaikuttavat syyt ovat vähäinen palkka ja huonot työolosuhteet. Ongelmat uusien työntekijöiden rekrytoinnissa vaikuttavat myös hoitajapulaan. ...
    • Vetovoimaa ja kestävää tuottavuutta Etelä-Savon yrityksiin 

      Rajahonka, Mervi; Vanhanen, Inka; Berg, Pekka; Heimonen, Tomi; Karjalainen, Tanja; Pesonen, Matti; Rajala, Minnariikka; Rantanen, Susanna; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Inspiroi 48 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2022)
      Julkaisu on tarkoitettu erityisesti yrittäjille ja muille yrityksissä työskenteleville henkilöille, jotka haluavat lisätietoa siitä, miten yrityksen vetovoimaa ja tuottavuutta voisi parantaa. Se tarjoaa ajankohtaisia ja ...
    • Yrityksen ulkoinen työnantajamielikuva: työnantajabrändi vs. kuluttajabrändi 

      Autio, Tiina (2023)
      TIIVISTELMÄ Kilpailu työvoimasta on kovaa ja usein työnhakija valitseekin työpaikkansa eikä yritys työntekijää. Työantajamielikuvan merkitys korostuu tässä taiste lussa merkittävästi. Kaikki tuntevat Fazerin, mutta ...
    • Z-sukupolven rekrytoinnin haasteet vähittäiskaupan yrityksessä 

      Malinen, Aarne (2024)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Z-sukupolven mahdollisia haasteita vähittäiskaupan alan yrityksen rekrytoinnissa. Työn teoriavaiheessa käsitellään Z-sukupolven arvoja, sitouttamista sekä työelämätaitoja. ...