"laatu" - Selaus asiasanan mukaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

    • Asiakasasiakirjojen kirjaaminen sosiaalihuollossa : kuvaileva kirjallisuuskatsaus 

      Paajanen, Jenna (2023)
      Kirjatut asiakasasiakirjat tuovat sosiaalihuollossa tehdyn työn näkyväksi. Hyvä kirjaaminen on paitsi hyvää asiakastyötä myös väline työn laadun sekä vaikuttavuuden mittaamiseen ja kehittämiseen. Lainsäädäntö ohjaa ...
    • Asiakaskokemuksen tutkiminen Könnölän matkailutilalla 

      Liimatta, Marko Erik (2023)
      Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyöni aiheena oli asiakaskokemuksen tutkiminen Könnölän Matkailutilalla. Kohderyhmänä olivat matkailutilalla asioineet asiakkaat. Työn tavoitteen tarkoitus oli selvittää, millaisia tarpeita ...
    • Asiakaskokemus Ravintola Wanhassa Myllyssä 

      Hämäläinen, Jenni; Uusitupa, Iida (2021)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on tutkia ja kehittää Ravintola Wanhan Myllyn asiakaan asiakaskokemusta ja tyytyväisyyttä ravintolan palveluun. Tutkimuksessa tutkittiin asiakaspalvelun laatua ja asiakkaan kokemusta ja tavoitteena ...
    • Asiakaspalveluprosessin kuvauksen kehittäminen 

      Havulinna, Emil (2023)
      Opinnäytetyön lähtökohtana oli laatia, kehittää ja tutkia asiakaspalveluprosessin kuvausta toimeksiantajan yrityksessä. Opinnäytetyön aihe ja tarve tulivat toimeksiantajan aloitteesta kuvata ja kehittää yrityksen logistiseen ...
    • Asiakastyytyväisyys ja palvelun laadun kehittäminen: Case Kauneussalonki Perfect 10 

      Muttilainen, Maria (2021)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia kauneusalan yrityksen Kauneussalonki Perfect 10 asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua sekä kartoittaa lisäpalveluiden tarvetta. Tutkimuksen tavoitteena on löytää ja esittää ...
    • Asiakastyytyväisyys Valamon luostarissa 

      Shemeikka, Mikael (2020)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä mieltä Valamon luostarissa vuonna 2019 vierailleet asiakkaat olivat saamastaan palvelusta vertaillen saatuja tuloksia kolmen edellisen vuoden vastaaviin tuloksiin. Tarkoitus ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely 

      Piiroinen, Tuukka (2021)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Auser Oy. Auser on kotkalainen teolli- suuteen keskittyvä yritys. Yrityksen tuoteryhmät ovat pääasiassa sähköauto- maatio sekä pneumatiikka. Auser työllistää 7 henkilöä, ja sen ainut ...
    • BREEAM-ympäristöluokitusjärjestelmän mukaisen laadunvarmistuksen soveltaminen suomalaisessa uudisrakentamisessa 

      Elo, Noora (2023)
      Rakennusteollisuus on merkittävä ympäristövaikutusten aiheuttaja. Uudisrakennusten taloteknisten järjestelmien toiminnanvarmistus on tärkeää, sillä vain 10 prosenttia ympäristövaikutuksista syntyy rakentamisen aikana ja ...
    • Eepin Grillin palvelun laatu ja asiakaskokemuksen kehittäminen 

      Rikama, Mikko (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millainen on Eepin Grillin palvelun laatu ja asiakaskokemus ja miten asiakaskokemusta voidaan kehittää. Työn tavoitteena oli tuottaa palvelun laadun ja asiakaskokemuksen ...
    • ESL Shipping Oy:n tekniikanhankintaosaston sisäisen asiakaspalvelun laadun ja suorituskyvyn kehittäminen 

      Thomasson, Johnny (2024)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli mitata, kartoittaa ja kehittää ESL Shipping Oy:n tekniikanhankintaosaston sisäisen asiakaspalvelun laatua ja suorituskykyä. ESL Shipping on johtava kuivarahtialusten operaattori Itämeren ...
    • Espoon kaupungin korjaamotoimintojen ulkoistamisen vaikutukset palvelun laatuun ja talouteen 

      Sipiläinen, Jani (2022)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Espoon kaupungin Logistiikkaan kuuluvan auto- ja konepalvelun korjaamotoimintojen ulkoistamisen vaikutukset palvelun laatuun ja Logistiikan talouteen. Tavoitteena on selvittää ...
    • HHT/Oslerin taudin hoidon laatu potilaiden kokemana 

      Saarnio, Katri (2020)
      Tiivistelmä Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia Oslerin tautia sairastaneiden potilaiden oireita ja hoidon laatua Suomessa heidän kokemuksensa perusteella. Opinnäytetyöni tavoitteena oli, että Suomen HHT/Osler-yhdistys ...
    • Keskusteluja auditointikokemuksista 

      Kivelä, Marjaana; Neuvonen-Rauhala, Marja-Liisa; Haikoinen, Eija; Hytönen, Anne; Häkkinen, Markus; Hämäläinen, Mari; Jussila, Sini; Jääskeläinen, Pia; Kuoppala, Eeva; Muotio, Leena; Mässeli, Niina; Reunanen, Merja A. T.; Toukkari, Pia-Mariana; Vahvanen, Maarit; Voutila, Susanna; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Kehittää 171 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2021)
      Korkeakoulujen laatujärjestelmän auditointi ja siihen sisältyvä itsearviointi muodostavat pitkäkestoisen, monipuolisen prosessin, jossa tapahtuu oppimista ja kehittämistä. Se myös nostaa keskusteltaviksi monia laatuasioita. ...
    • Koira-alan yrityksen kierrätyspalvelun ja sen markkinoinnin kehittäminen 

      Hyytiäinen, Essi (2024)
      Tavoitteena tässä opinnäytetyössä oli selvittää, kuinka RePomppa-kierrätyspalvelua ja sen markkinointia voidaan kehittää. Työn tutkimusongelmia olivat seuraavat: millainen on kierrätyspalvelun potentiaalinen kohderyhmä, ...
    • Kolmen eri toimitusmallin kustannusvertailu 

      Linnala, Maija (2022)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli vertailla kolmen eri toimitusmallin kustannuksia. Työssä vertaillaan Evonik Silica Finland Oy:n yhden tuotteen kolmea eri toimitusmallia yhdelle asiakkaalle. Tavoitteena on saada ...
    • Konsultointitoimiston laatukäsikirja 

      Kiiski, Tommi (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia ISO 9001 -standardin mukainen laatukäsikirja toimeksiantajalle. Keskeisiä kysymyksiä työssä olivat, mitä on ISO 9001:2015-standardin mukainen laadunhallinta, sekä, mitä yrityksen ...
    • Laadukas potilasohjaus päivystyksessä sairaanhoitajien näkökulmasta 

      Suihkonen, Tuulia (2023)
      Päivystysten ensisijainen tehtävä on hoitaa potilaita, jotka ovat sairastuneet äkillisesti ja joiden hoito ei voi odottaa. Päivystykseen hakeutuvista potilaista suurin osa ei kuitenkaan ole kiireellisen hoidon tarpeessa. ...
    • Laadukas saattohoito ympärivuorokautisessa palveluasumisessa - opas Dementiakoti Sinisiiven hoitohenkilökunnalle 

      Kärras, Marika; Räisänen, Anette (2023)
      Palliatiivisen hoidon ja sen mukana saattohoidon tarpeen on ennustettu lisääntyvän tulevaisuudessa. Ihmiset elävät pidempään ja ikääntyneillä on monia sairauksia, jotka vaativat laadukasta hoitoa. Saattohoito on kuolevan ...
    • Laadun itsearvioinnin toteuttaminen ja laatuohjelman laatiminen Savonlinnan Toimintakeskukselle 

      Rahikainen, Outi (2021)
      Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka aikana toteutetaan Savonlinnan Toimintakeskuksella Sosiaalisen Työllistämisen Laadunhallinta (STL) -mallin mukainen itsearviointi. Itsearvioinnin tavoitteena on kartoittaa yhdistyksen ...
    • Laadun kehittäminen Perhepalvelut HelKa Oy:ssä. Vuosikello laadun ohjaamisen tueksi. 

      Rissanen, Katja (2022)
      Kehittämistyön tavoitteena oli kehittää Perhepalvelut HelKa Oy:n laadunhallintaa painopisteenä asiakastyytyväisyys ja motivoituneet työntekijät. Tarkoituksena oli tuottaa vuosikello ohjaamaan laadunhallintaa, minkä tavoitteena ...