KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Sosiaali- ja terveysalan johtaminen
Viitteet 1-20 / 264
-
Alaikäisten nuorten päihdepalvelupolku Jyväskylän kaupungissa
(2022)Alaikäisten nuorten päihteiden käytöllä on useita haittavaikutuksia nuorten kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, ja se vaikuttaa myös yhteiskunnallisella tasolla. Siksi nuorten päihteiden käytön ennaltaehkäisy ja siihen ... -
Ammatillisen kuntoutusselvityksen foorumin osallistava kehittäminen
(2022)Opinnäytetyö toteutettiin työelämälähtöisesti valtakunnallisessa Vervessä. Opinnäytetyössä kehitettiin Verven ammatillisen kuntoutusselvityksen foorumitoimintaa kehittämällä ja ottamalla käyttöön uudenlainen AKSE-foorumin ... -
Ammattiliiton tuki hoitotyön johtajille julkisessa terveydenhuollossa : esimiesten kokemukset ja odotukset ammattiliiton tuesta
(2021)Terveydenhuollon organisaatioissa on tapahtunut paljon muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet esimiehenä toimivien tehtäviin, asemaan ja vastuuseen. Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistus tuo lisää suuria muutoksia työpaikoilla, ... -
Asiakaskokemuksen johtaminen kotihoidossa
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on parantaa kotihoidon palveluiden laatua sekä asiakaslähtöistä palvelua. Työn tarkoituksena on tuoda esihenkilöille näkyväksi mitä asiakaskokemuksen johtamisessa tulee ottaa huomioon. ... -
Asiakaskokemustiedon käytön kehittäminen osana asiakaskokemuksen johtamista Helsingin työllisyyspalveluissa
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistehtävänä Helsingin työllisyyspalveluissa. Kehittämistehtävässä lähestymistapana käytettiin tutkimuksellista kehittämistä. Kehittämisessä sovellettiin palvelumuotoilun ... -
Asiakaslähtöisen toimintakulttuurin vahvistaminen Salpausselän kuntoutussairaalan vuodeosastolla J21
(2020)Kansalliset laatusuositukset korostavat asiakkaan itsemääräämisoikeutta, omatoimisuutta ja toimintakyvyn ylläpitämistä myös laitoshoidossa. Hoidon ja kuntoutuksen tavoitteita asetetaan asiakaslähtöisesti, jolloin suunnitelmaa ... -
Asiakaslähtöistä kuntoutusta kotiin: Kotiin vietävien palveluiden palvelukonseptin asiakaslähtöinen tuotteistaminen fysioterapian ja kotihoidon yhteistoiminnalle
(2020)Tämä opinnäytetyö toteutettiin työelämälähtöisenä kehittämishankkeena. Kehittämishankkeen tarkoituksena oli vahvistaa Stella Kotipalvelut Oy:n Lahden kotihoidon ja Stella Fysioterapian yhteistyötä, parantaa tuotteistamisen ... -
Asiakasraatimallin kehittäminen SPR Veripalvelulle
(2021)Tämä kehittämishanke toteutettiin SPR Veripalvelulle ja tarkoituksena oli luoda yritykselle oma asiakasraatimalli. Asiakasraatitoiminnan avulla kohdeorganisaatio voisi jatkossa lisätä asiakkaiden osallisuutta verenluovut ... -
Asiakasraatitoiminnan nykytila ja toiminnan mallintaminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2020)Tämän kehittämishankkeen aihe nousi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän tarpeesta tutkia ja kehittää alueen asiakasraatitoimintaa. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä haluttiin selvittää asiakasraadin nykytilaa ja toiminnan ... -
Asiakastilanteista johtuvan kuormittuneisuuden tunnistaminen työterveyshoitajien työssä sekä siitä palautuminen
(2024)Hoitajien työn on kansainvälisissä tutkimuksissa todettu olevan psyykkisesti hyvin kuormittavaa. Työterveyshoitajien kuormittuneisuutta on kuitenkin tutkittu vähän. Tämän tutkimuksen tavoitteena on lisätä tietoa ... -
Asiakastyytyväisyyden johtamisen malli palvelumuotoilun keinoja hyödyntäen : case: Kirkkonummen kotisairaala
(2021)Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen tavoitteena oli tuottaa Kirkkonummen kotisairaalan hoitotyön johtajille asiakastyytyväisyyden johtamisen malli palvelumuotoilun keinoja hyödyntäen. Kehittämishankkeen aihe nousi ... -
Asiakkaan kokemus Etelä-Karjalan sosiaali-ja terveyspiirin koronarokotuksista
(2022)Opinnäytetyö toteutettiin työelämälähtöisesti Eksoten tilaamana. Opinnäytetyössä tutkittiin Eksoten järjestämää koronarokotustapahtumaa asiakkaan kokemana. Tarkoituksena oli kerätä asiakkailta palautetta tapahtumasta, koska ... -
Asiakkuusjohtaminen ja asiakaskokemuksen kehittäminen Imatran Kylpylän terveyspalveluosastolla
(2021)Palveluntarjoajien samankaltaistuessa merkittävän asiakaskokemuksen tarjoamisen katsotaan olevan tänä päivänä jopa välttämätöntä yrityksen taloudellisen menestymisen, kilpailuedun ja tyytyväisten asiakkaiden ... -
Asiantuntijafysioterapeutin suoravastaanotolle ohjautuminen Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirissä
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten tuki- ja liikuntaelinsairaat ohjautuvat asiantuntijafysioterapeutin suoravastaanotolle perusterveydenhuollossa. Toteutus tehtiin yhteistyössä Etelä-Karjalan sosiaali- ... -
Asiantuntijasairaanhoitajan potilasohjaus : tulehduksellinen suolistosairaus
(2021)Opinnäytetyössä kuvattiin IBD-hoitajan ohjausta. Kehittämistyön tarkoituksena oli kehittää ohjausta ja ohjauksen menetelmiä IBD-hoitajan vastaanottotyössä. Tavoitteena oli saada tietoa ohjauksen vastaamisesta tulehduksellista ... -
Asukaslähtöisen toiminnan lisääminen palvelutalossa : eletään koko elämä
(2023)Aktiivinen arki ja mielekäs tekeminen edistävät ikääntyneen asukkaan elämänlaatua tehostetussa palveluasumisessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli vahvistaa palvelutalon asukkaan hyvää elämää. Palvelutalossa järjestettiin ... -
Asumisneuvontaa kaikille kuntalaisille : kriisipuuttumisesta asumisen ja talouden haasteiden ennaltaehkäisyyn yhdessä hyvinvointialueiden kanssa
(2024)Opinnäytetyö liittyy asumisneuvonnan kokeilulakiin (1036/2022) vuosille 2023–2027, jolloin tavoitteena on laajentaa ja kehittää asumisneuvontaa kuntiin, kaikkien kuntalaisten saataville asumismuodosta riippumatta. ... -
Auroran injektiopoliklinikan toimintamallin kehittäminen asiakaslähtöisesti
(2022)Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli kuvata Auroran injektiopoliklinikan toimintamalli. Tavoitteena oli selkeyttää injektiopoliklinikan tehtävävastuita sekä parantaa asiakaskokemusta ja vahvistaa asiakaslähtöisyyttä. ... -
Autonomisen työvuorosuunnittelun malli Hauhon kotihoidossa : itseohjautuvuus osana suunnittelua
(2022)Sosiaali- ja terveysalaa haastavat tällä hetkellä pula työntekijöistä ja toisaalta koronapan demian aiheuttamat ongelmat. Työ kotihoidossa vaatii työntekijöiltä osaamista ja hyvää ammattitaitoa selviytyä monisairaiden ... -
Avominne-klinikan Lahden toimipisteen kuntoutuksen arviointia CORE-OM-mittarilla toteutettuna
(2022)Tämä tutkimus tehtiin työelämälähtöisenä opinnäytetyönä, jonka tilaajana oli yksityinen palveluntuottaja Avominne Oy. Yrityksen toiminnan keskiössä on tuottaa valtakunnallisesti julkisen sektorin rinnalla avohoitoa ...