KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Teknologiaosaamisen johtaminen
Viitteet 1-20 / 154
-
Aaltojuotosprosessin saannon parantaminen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2009)Lounais-Suomen elektroniikkaa valmistavat pk-yritykset siirtyivät EU-direktiivin mukaan käyttämään lyijytöntä aaltojuotosprosessia. Tämä osoittautui laskevan saantoa huomattavasti. Turun yliopisto ja Turun ammattikorkeakoulu ... -
Aineettoman omaisuuden ja aineettomien oikeuksien käyttö innovaatioiden luonnissa ja hyödyntämisessä : tapaustutkimus kehittävässä ja valmistavassa yrityksessä
(2021)Tämän opinnäytetyön aiheena on ollut tutkia aineettoman omaisuuden (IP) ja aineettomien oikeuksien (IPR) merkitystä yritysten innovaatioiden luonnin ja kehittämisen mahdollistajana. Kokeellinen osa on toteutettu ... -
Alihankittavan perussuunnittelun kartoitus-, tarjous- ja raportointiprosessi telakalla
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena selvitetään alihankitun suunnittelun nykyinen prosessi yrityksessä. Prosessia tulee kehittää siten että se vastaa paremmin siirtymistä suunnittelukokonaisuuksien alihankintaan. Opinnäytteessä ... -
Ammattikorkeakoulujen englanninkielisten koulutusten valintatapojen kehittäminen
(2023)Opinnäytetyö käsittelee ammattikorkeakoulujen yhteishaussa käytettävien englanninkielisten koulutusten valintatapojen kehittämistä. Työssä selvitetään yhteisen valintakokeen kehittämiseen johtaneita syitä, kehittämisen ... -
Anonymiteetin menettämisen pelon vaikutus työntekijöiden vastaamiseen Puolustusvoimien työilmapiirikyselyssä
(Turun ammattikorkeakoulu, 2012)Tämä tutkimus käsittelee anonymiteettiä ja sen menettämisen pelkoa henkilöstön vastatessa Puolustusvoimien työilmapiirikyselyyn. Tutkimukseen osallistui 1024 henkilöä Merivoimista, mutta se on tarkoitettu palvelemaan koko ... -
Asiakaslähtöisyyden nykytilan analysointi ja kehittäminen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyössä tutkitaan ja analysoidaan erään yrityksen asiantuntijaorganisaation asiakaslähtöisyyden nykyistä tilaa sekä annetaan tutkimuksen tulosten perusteella ehdotelma kohdeorganisaation asiakaslähtöisyyden ... -
Asiakastyytyväisyys jälkimarkkinointiosastojen palveluissa
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kohdeyrityksen asiakastyytyväisyyttä jälkimarkkinointiosastojen palveluissa. Edellisestä kyselytutkimuksesta oli kulunut useampi vuosi ja sille oli nyt todellinen tarve. Asiakaspalautteiden ... -
Asiakkuudenhallinnan kehittäminen Turun kaupungin it-palvelut -palvelukeskuksessa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana ja kohdeorganisaationa oli Turun kaupungin IT-palveluita tarjoava palvelukeskus. Kehittämistyön tavoitteena oli selvittää kohdeorganisaation asiakkuuksienhallinnan nykytila ja sen ... -
Asiantuntijaorganisaation teknologiastrategian laatiminen IT-alan yrityksessä
(2022)IT-alan nopeiden muutosten lomassa on kilpailukyvyn ylläpitämisestä huolehdittava yrityksissä erityisellä huolella. Koska IT-alan organisaatioissa kilpaileminen usein perustuu käytettyihin teknologioihin, on teknologiastrategia ... -
Auran kunta yritysten kehityksen tukena
(2023)Pienessä kunnassa elinkeinoelämän tarpeellisuus korostuu niin työllistäjänä kuin yleisinä toimijoina. Kunnan ja yritysten välinen yhteistyö on yleisesti ottaen ollut maltillista ja yritysten ja kunnan välinen yhteistoiminta ... -
Avainasiakkaille lisäarvoa tuottava digitaalinen palvelutarjonta
(2019)Digitalisaatio on mullistanut perinteisen liiketoiminnan viime vuosina. Myös hitaasti muuttuvilla markkinoilla toimiva laivojen lastinkäsittelylaitteita toimittava Cargotec-konserniin kuuluva MacGregor on havahtunut ... -
Avoimen tuotteen hallintamallin käyttö Suomi.fi-palveluille : tärkeimmät rakennuselementit
(Turun ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyö tutkii avoimen tuotteen hallintamallin soveltuvuutta Suomi.fi-palveluiden käyttöön ja perehtyy hallintamallin rakenteeseen. Avoimen tuotteen hallintamalli sisältää samoja asioita kuin perinteinenkin hallintamalli ... -
Best methods and practises to increase the motivation and commitment for telework in Naantali City
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on lisätä tietämystä Naantalin kaupungin työntekijöiden näkemyksistä etätyörupeamasta COVID19 pandemian aikana vuonna 2020 eritoten sitoutumisen ja motivaation näkökulmasta. Lisäksi luodaan ... -
Betonirakenteisiin tehtävät kiinnitykset – palveluratkaisun kehittäminen käyttäjätutkimuksen perusteella
(2019)Tämä opinnäytetyö tehtiin Sormat Oy:lle, joka markkinoi ja valmistaa rakennusteollisuuden kiinnikkeitä. Yritys on Pohjois-Euroopan johtava kiinnikevalmistaja. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kiinnikkeitä ... -
Biokaasulaitosten kunnossapitomallin kehittäminen ja yhtenäistäminen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)Tavoitteena oli selventää mitä biokaasulaitoksilla tehtävistä kunnossapidon töistä on kannattavaa tehdä oman henkilökunnan toimesta, mitä töitä voisi suorittaa Gasumin erillinen kunnossapitoon erikoistunut organisaatio ja ... -
Business processes in project business : case project delivery process for a factory automation supplier
(Turun ammattikorkeakoulu, 2011)The purpose of this thesis was to re-define and re-describe a business process for IPTE Factory Automation, which adds value to customers’ manufacturing processes. IPTE is a leading supplier of production assembly and test ... -
Call Center -prosessin kehitys
(2022)Tavoitteena työssä oli kehittää yrityksen helpdesk-prosessia soveltumaan paremmin kasvaneen yrityksen globaaliin ympäristöön sekä käyttämään uutta Call Center –ohjelmistoa. Prosessin kehityksessä käytettiin käyttäjäha ... -
Customer-oriented collaboration in requirements engineering : an approach for business and IT units to successfully agree on customer needs
(Turun ammattikorkeakoulu, 2017)This thesis development project has been carried out for a Finnish company called Lindorff Oy. Lindorff Oy is a part of Lindorff Group Ab the European leader in credit management services. The assignment given by the company ... -
dCIsion 2.0 : tietojärjestelmä kvantitatiivisen tutkimuksen ketterään toteutukseen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2016)Henkilöstötutkimuksilla mitataan henkilöstön näkemyksiä ja kokemuksia esimerkiksi johtamisesta, työn mielekkyydestä tai tiedonkulusta. Sen avulla tuetaan organisaation ja sen henkilöstön kehittämistä. Työn toimeksiantaja ... -
Definition of situational leadership roles in a modern expert organization : the leadership style
(Turun ammattikorkeakoulu, 2016)The world, as well as leadership is changing. In today´s rapidly changing world managers adapt and change their leadership style in line with the current situation. What kind of leadership style should be applied in a ...