"yritysvastuu" - Selaus asiasanan mukaan Metropolia Ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 33
-
Code of Conduct -vertailu ja ehdotus sisältökokonaisuuksista Metropolian Code of Conductiin
(2021)Vastuullisuudelle on suuri kysyntä nykypäivänä ja se onkin yksi yrityselämän haasteista. Code of Conductit yleistyvät organisaatioissa ja niillä puetaan sanoiksi yhteisiä toimintatapoja ja edistetään arvojen mukaista ... -
Corporate Responsibility Reporting Based on GRI Reporting Standard : Development of reporting of case companies Cargolux, Finnair and SAS
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)This thesis examined the corporate responsibility (CR) reporting. The thesis consists of theoretical part and a multiple case study, in which the CR reports of three European airlines are analysed. All of the case companies ... -
Corporate Social Responsibility: Where did it Originate From, How has it Evolved and Why is it Important? : a literature review of the history and evolution of CSR
(2023)The purpose of this essay is to trace the roots of CSR as a conceptual construct and explore its historical evolution through time to understand its importance. As the concept has seen a growing interest by academics, ... -
CSR-direktiiviin valmistautuminen
(2023)Tässä opinnäytetyössä selvitettiin suomalaisten perinteisten toimialojen yritysten valmistautumista CSR-direktiiviin. Direktiivi astui voimaan vuoden 2023 alussa. Se vaikuttaa merkittävästi yritysten vastuullisuusraportointiin. ... -
CSR-direktiivin mukainen vastuullisuusraportin varmennus tilintarkastusyhteisössä
(2022)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten Euroopan komission CSR-direktiivi tulee vaatimaan keskisuuria ja suuria yrityksiä tuottamaan vastuullisuusraportin ja sisällyttämään sen osaksi tilinpäätöksen toimintakertomusta. ... -
Design-yrityksen vastuullisuusviestinnän kehittäminen : Case: Arela Oy
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten opinnäytetyön toimeksiantajayritys Arela Oy voisi kehittää vastuullisuusviestintäänsä vastaamaan paremmin kuluttajien vaatimuksiin sekä viestimään yrityksen arvoista, ... -
Hiilineutraali tuottaminen vaatetusalalla: Start up -yrityksen tieto- ja osaamistarpeet
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaista osaamista ja tietoa vaatetusalan start up -yritys tarvitsee tuottaakseen hiilineutraaleja tuotteita. Työssä tutkittiin ensin vaatetusalan hiilidioksidipäästöjä, ... -
Integrating ESG and Corporate Social Performance
(2024)This research investigates the integration of Environmental, Social, and Governance (ESG) factors into Corporate Social Performance (CSP), a subject of increasing relevance as sustainability becomes a priority for both ... -
Kilpailukyvyn kehittäminen vastuullisten tuotteiden kategorisoinnin avulla : case Wulff Oy
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yhtiön tuotehallintaa vastuullisten tuotteiden osalta sekä lisätä kilpailukykyä kategorisoimalla vastuulliset tuotteet niiden vastuullisuusominaisuuksien perusteella. Teoria- ja ... -
Monimuotoisuus osana markkinointiviestintää: opas monimuotoisen markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen
(2023)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa markkinoijaa ymmärtämään monimuotoisesta markkinointiviestinnästä ja sen merkityksestä suomalaisessa markkinointiviestinnässä. Monimuotoinen markkinointiviestintä ... -
Nuorten naisten vastuullinen kulutuskäyttäytyminen vaatehankinnoissa
(2024)Tässä työssä tarkasteltiin kulutuskäyttäytymistä ja yritysten vastuullista toimintaa. Tutkimustyyppisen työn keskeisin kysymys oli, miten kuluttajan tulisi toimia vaatteita ostaessa, jotta olisi vastuullinen. Opinnäytetyön ... -
Ohjeistus vastuullisuusraportin toteuttamiseen
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä yritysvastuullisuudella tarkoitetaan ja miten yritysvastuullisuus näkyy yritystoiminnassa sekä kuinka vastuullisuusraportti laaditaan. Selvitystyö lähti liikkeelle ... -
Ruokakauppojen vastuullisuusviestintä : case: S- ja K-ryhmän sekä Lidl Suomen vastuullisuusraportit ja kanta-asiakaslehtien vastuullisuusviestintä
(2024)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mitä ruokakauppojen vastuullisuusviestintä on ja miten vastuullisuusviestintä resonoi ruokakauppojen kanta-asiakaslehtiin. Tutkimuksessa olivat S- ja K-ryhmän ruokakaupat sekä Lidl ... -
Sosiaalinen yritysvastuu : välineenä tuettu keikkatyö
(2022)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka paljon vaikutusta Tuetun keikkatyön mallin mukaisesti tehdyllä tilapäisellä työllä oli osatyökykyisten työntekijöiden arkeen ja työllistymiseen. Työn tarkoitus oli ... -
Sosiaalinen yritysvastuu: vastuullinen työnantaja
(2023)Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten toimeksiantajayrityksessä nähdään työnantajan vastuullisuus ja miten sitä toteutetaan. Lisäksi haluttiin selvittää, miten työnantajan vastuullisuutta ... -
Strategian vahvistaminen vastuullisuuden kautta yrityksessä X
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten yritys X voisi kehittää strategiaa vastuullisuuden kautta. Tavoitteena oli löytää yritykselle X olennaisia keinoja, joilla voidaan luoda pitkäaikaista menestystä ja ... -
Sustainability in the Finnish Food Industry : A Comparative Analysis of Corporate Communication and Carbon Footprints
(2024)Elintarviketeollisuus on yksi maailman suurimmista hiilidioksidipäästöjen aiheuttajista, mikä korostaa tarvetta tarkastella sen lähestymistapoja tähän ongelmaan. On hyödyllistä tutkia, kuinka elintarvikealan yritykset ... -
Using corporate social responsibility to enhance value.
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Corporate social responsibility (CSR) has become an important focus in today’s society due to reasons ranging from the new consciousness of people’s impact on the planet to how companies’ excessive pursuit of profit has ... -
Vaateyritysten ja kuluttajien vastuullisuuteen liittyvien näkemysten vertailu
(2022)Tässä opinnäytetyössä vertaillaan kuluttajien ja vaatealan yrittäjien vastuullisuusnäkemyksiä ja niiden ilmenemistä toiminnassa. Tarkoituksena on kartoittaa kuluttajien mielipiteitä ja käsityksiä vastuullisuudesta ja ... -
Vaikuttavuussijoittaminen ja SIB-hankkeet Euroopassa 2022
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vaikuttavuussijoittamisen ja erityisesti tulosperäisten rahoitussopimuksien tilaa Euroopassa, SIB-sopimusten näkökulmasta. Työssä tarkasteltiin Covid-19- pandemian vaikutusta ...