KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Matkailu

    • 2000-luvun vaeltajien motiivit Camino de Santiagon pyhiinvaellusreitillä 

      Lindgren, Mia (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Pyhiinvaelluksen suosio on kasvanut viime vuosina paljon. Yhdessä Euroopan merkittävimmässä kristillisessä pyhiinvaelluskohteessa Camino de Santiagolla tilastoitiin yli 300 000 pyhiinvaeltajaa vuonna 2017. Tänä päivänä ...
    • A culinary guide to Galicia for Young Finnish travellers 

      Kiviaura, Niina (2021)
      This product thesis aims to create a guide booklet in Finnish highlighting Galicia, Spain as a culinary destination. To support the creation of the guide, qualitative research is conducted to find out what young Finnish ...
    • A good idea is not enough - Key Characteristics of Porvoo Design Camp 

      Rautavaara, Annika; Galindo, Natalia (2020)
      This is a research based thesis aiming to evaluate Porvoo Design Camp event from the perspective of attendees and exhibitors. Porvoo Design Camp is an event organized by Haaga-Helia Porvoo Visual Marketing students on the ...
    • A role of website in restaurant marketing & sales and homepage design suggestions for Restaurant Andrea 

      Nguyen, Son (2020)
      Since the establishment of internet, the customer behaviour and the way they make a purchase has changed dramatically. From physically visiting the store to having abundance in options and convenience buying process from ...
    • A Study of European Tourists’ Image of Bangladesh 

      Mojumder, Md Abul Kashem (2022)
      The objective of the thesis project is to identify European tourists’ image of Bangladesh. The tourism industry in Bangladesh is one of the most important industries and is a vital resource for the country’s economy. ...
    • A thematic analysis of transformational experiences, from a tourism perspective 

      Szczesny, Mattias (2022)
      In this qualitative study, a thematic analysis was conducted with the purpose of discovering what makes an experience transformative. A transformative experience i.e., transformation, is an elevated form of experience ...
    • A View to European Sustainable Food Tourism - Best Practices 

      Jauhiainen, Kaisa (2021)
      The commissioner for this thesis is Hungry for Finland project, which develops Finnish food tourism and aims to make it a valuable part of the country’s tourism offering. The aim of this research is to characterize the ...
    • Aamiaismajoitusyrityksen perustaminen 

      Jansson, Pilvi (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Aamiaismajoitusyrityksen perustaminen ja siihen liittyvät toimenpiteet ovat pääosassa tässä opinnäytetyössä. Lähtökohtana aiheen valinnassa ja toteutuksessa olen käyttänyt omaa kiinnostustani aamiaismajoitustoimintaa ja ...
    • Aamiaismajoitusyrityksen perustaminen Kymenlaaksoon 

      Söderholm, Jasmin; Kämäräinen, Maiju (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä työssä käsitellään aamiaismajoitusyrityksen perustamista Kymenlaaksoon. Työssä tarkastellaan perustettavan aamiaismajoitusyrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä kilpailua ja tutustutaan myös mahdollisiin riskeihin ...
    • Aamiaispalvelun kehittäminen, Case: Dream Hostel 

      Merikallio, Saara (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on aamiaispalvelun kehittäminen ja toimeksiantajana työssä toimii tamperelainen Dream Hostel. Dream Hostel on Tampereen keskustan tuntumassa sijaitseva trendikäs ja melko uusi hostelli, jolta ...
    • Aasialaisen pikaruokaravintolan liiketoimintasuunnitelma 

      Maghsoud, Ali; Lager, Mia (2019)
      Tämä opinnäytetyö on saanut alkunsa innostuksestamme yrittämiseen. Meillä on ollut monta vuotta haaveena perustaa oma ravintola ja olemme kypsytelleet erilaisia ideoita mielissämme pidemmän aikaa. Haluamme perustaa ...
    • The Academic Heavy Cruise 2014 

      Seppänen, Suvi (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2015)
      Renewing a well-known special event for a limited target group is a challenge. This process becomes even more challenging, when the target group has a specific taste in music, and the venue is concise - a ship. This ...
    • Accessible Business Events in Finland 

      Paananen, Vilma (2023)
      Accessibility is rapidly developing in multiple business sectors and on multiple levels. Laws, both internationally and in Finland, have been implemented to ensure equal experiences for people no matter their physical, ...
    • Active Breaks in Business Meetings: Recreational and Team Building Activities 

      Schweiger, Nicole (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      The objective of this thesis was to study the market of recreational and team building activities for HUONE, a finish company based in Helsinki. This involved interviewing experts who gave recommendations on how to integrate ...
    • Added value of B2B events Case: TRANSLOG Connect 2016 

      Kovacs, Aron (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      The commissionaire of the research is TEG – The Events Group. TEG is one of Europe’s leading business information providers, operating primarily within the key emerging markets of Central and Eastern Europe. The company ...
    • Adventure Tourism in Uusimaa: State and Development 

      Villanen, Riku (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2019)
      The aim of the thesis is to identify the state and development possibilities of adventure tourism in Uusimaa region, ranging from companies in different scales of the operations. Finland’s Adventure tourism Scene is mainly ...
    • Affecting people by colors in brand awareness for sales purposes 

      Koskinen, Kiira (2022)
      The purpose of this thesis is to provide an understanding of the effectiveness of colors in brand awareness. The goal is to find the answer to the research question “How colors can affect brand awareness”. Three main ...
    • Afrikan imago matkakohteena Suomessa 

      Garam, Petra (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämä opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa suomalaisten mielikuvia Afrikasta matkakohteena. Sen lisäksi tutkimuksella pyrittiin selvittämään suomalaisten matkustushalukkuutta Afrikkaan sekä mihin osiin mannerta he ...
    • AFTA: Practices for social media marketing 

      Summanen, Minta (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      This research is concerning the social media practices for the Association of Finnish Travel Agencies, AFTA. The aim is to investigate the social media practices of AFTA’s member companies and how AFTA could benefit from ...
    • Agency workers’ experiences of working in the restaurant industry 

      Hiltunen, Emilia (2021)
      Employment through agencies is becoming a common way of employment, especially among teenagers and young adults. Agencies are known for opening job opportunities for inexperienced employees. The agency industry has taken ...