Haku
Viitteet 1-8 / 8
Finska artisters roll i att utforma och genomföra marknadsföringsstrategier och att bygga personligt varumärke
(2023)
Artisternas roll i marknadsföringslandskapet har genomgått signifikanta förändringar under de senaste åren, parallellt med sociala medieplattformars framväxt och skivbolagens förändrade roller. Lyssnare efterfrågar interaktion ...
Dubais digitala fotavtryck : En analys av sociala mediers roll i destinationsmarknadsföring
(2023)
Denna avhandling utforskar Dubais innovativa användning av sociala medier inom destina-tionsmarknadsföring. Dubai, en kosmopolitisk stad som är hem till över 200 nationaliteter, har framgångsrikt använt sociala medieplattformar ...
Vilka faktorer påverkar unga vuxna resenärers val av destination?
(2023)
I detta arbete har man undersökt vilka faktorer som påverkar valet av destination när det gäller unga vuxnas resande. Syftet var att få svar på vilka faktorer som påverkar unga vuxnas val av destination efter Covid-19 ...
Har du försäkrat det allra viktigaste : Undersökning av riskförsäkringarnas marknadsföring i Twitter, i företaget Mandatum
(2023)
Arbetet är gjord för att analysera Försäkringskoncernen Mandatums digitala marknadsföring av livförsäkringar i den sociala mediaplatformen Twitter. Forskningen svarar på frågan hur marknadsförs livförsäkringarna i Twitter, ...
Hur påverkar Instagram unga vuxnas kroppsbild? : En allmän litteraturstudie
(2022)
Sociala medier används alltmer nu för tiden och människor, speciellt unga, influeras mycket av medierna. Detta arbete handlar om unga vuxnas kroppsbild påverkad av Instagram. Som syfte med undersökningen var att ta reda ...
Hur marknadsför finska banker placeringstjänster åt unga vuxna i Finland.
(2022)
Placeringstjänster är något som blivit allt vanligare år för år. Som ung vuxen hör man ofta om termer så som fonder, aktier och placeringar. För vissa är dessa termer väldigt bekanta, men för andra kan de vara främmande. ...
Hur tjänar influerare pengar? En kvalitativ studie om influerares inkomstkällor
(2023)
Influerare är en stor del av vårt vardagliga liv tack vare sociala medier och deras användning som marknadsföringskanal, så det är ingen överraskning att influeraryrket är ett av de mest populära karriärmålen för unga ...
Från influencer till artist – hur rebrandar man sig framgångsrikt? : en fallstudie om Benjamin Peltonen
(2024)
Personliga varumärken och deras påverkan i dagens samhälle diskuteras mycket i olika medier och det har under senaste åren blivit allt mera aktuellt. I detta lärdomsprov diskuteras personliga varumärken från ett ”rebranding” ...