Dubais digitala fotavtryck : En analys av sociala mediers roll i destinationsmarknadsföring
Donner, Sandra (2023)
Donner, Sandra
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122439099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122439099
Tiivistelmä
Denna avhandling utforskar Dubais innovativa användning av sociala medier inom destina-tionsmarknadsföring. Dubai, en kosmopolitisk stad som är hem till över 200 nationaliteter, har framgångsrikt använt sociala medieplattformar för att förstärka sin globala turismattraktion. Studien analyserar hur Dubais marknadsföringsstrategier på plattformar som Instagram och TikTok har bidragit till dess tillväxt som turistdestination. Med fokus på taktiker som samarbete med influencers och användargenererat innehåll, belyser forskningen Dubais förmåga att skapa engagerande, visuellt tilltalande innehåll som resonerar med en global publik. Denna avhandling erbjuder insikter i effektiviteten av sociala medier i destinationsmarknadsföring och ger värde-fulla lärdomar för andra städer som strävar efter att efterlikna Dubais framgång.