KoulutusalaLAB-ammattikorkeakouluTieto- ja viestintätekniikka
Viitteet 1-20 / 302
-
2D-mobiilipelin tasosuunnittelu : Case: KEY-peli
(2020)Tässä työssä keskityttiin LUMA Suomi hankkeen tilaamaan 2D-mobiilipeliin, joka opettaa koululaisille asioita kivistä, energiasta sekä ympäristöstä. Teoriaosuus koostui siitä, mitä tasosuunnittelu on, sen vaiheita, historiaa ... -
2D-Pelimekaniikkojen toteutus : Case: KEY-Peli
(2020)Työn teoria osuudessa käsitellään pelimekaniikkoja, pääasiassa 2D-pelien. Pelimekaniikan määritelmä, mitä erilaisia mekaniikkoja on olemassa sekä innovatiivisien 2D-pelimekaniikkojen historiaa. CASE osuudessa keskitytään ... -
360-videotuotanto : Case: Wellamo-opisto
(2020)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja jäsennellä 360-videotuotannon työvaiheita ja ymmärtää erot perinteiseen videotuotantoon. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkitaan 360-kameran ominaisuuksia sekä onnistuneelle tuotannolle ... -
3D animation in VR software : CB-Safe project
(2021)The goal of the thesis was to instruct the creation of animated 3d-characters to a Virtual Reality -environment for the future development of CB-Safe project. It was explained what Virtual Reality means, what its good and ... -
3D-efektien luominen Blenderissä
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda visuaalisia 3D-efektejä Blender-ohjelmalla. Efektejä luotiin kaksi, ja niiden tavoitteena oli olla tarpeeksi laadukkaita, jotta niitä voitaisiin mahdollisesti käyttää lahtelaisen ... -
3D-malli AR-sovellukseen
(2021)Työssä selvitettiin 3D-mallin tekemistä AR-sovellukseen ja tutkittiin, millaisia rajoitteita ja vaatimuksia tällaisilla malleilla on. Tämän lisäksi perehdyttiin AR:n historiaan, laitteistoon ja käyttökohteisiin sekä ... -
3D-malli Unreal Engine -pelimoottorissa
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka luoda toimivia 3D-malleja Unreal Engine -pelimoottoriin. Tutkimus suoritetaan Unreal Engine 4:n näkökulmasta, mutta monet asiat pätevät myös muihin pelimoottoreihin ja ... -
3D-peliassetin luonnin työvaiheet : case: auto peliassetin tekeminen
(2023)Työn tavoitteena oli tutkia millaisia vaiheita 3D-peliassetin luominen sisältää, sekä miten malli saadaan optimoitua videopeliä varten. Tutkimukseen perehdytään 3D-sovelluksien näkökulmasta. Toimeksiantajana toimi ... -
3D-pelien visuaalinen optimointi
(2022)Työn tavoitteena on tutkia 3D-peleissä käytettäviä yleisimpiä optimoinnin keinoja ja niiden tehokkuutta. Työssä toteutetaan demonstraatio, jossa optimoidaan 3D-peli. Työn tarkoitus on näyttää, kuinka voidaan optimoida ... -
3D-skannaus virtuaalisessa tuote-esittelyssä : case Torin Wanha Hautaustoimisto
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin virtuaalisen 3D-ympäristön hyödyntämistä tuotekehityksessä sekä esittelyssä. Työssä tutkittiin 3D-skannaustekniikoita sekä niiden käyttötarkoituksia, hyötyjä ja haasteita. Lisäksi tutkittiin ... -
A case study of best practices for DOCSIS network incident management and monitoring in ITIL 4 service management environment
(2022)This study of best practices for DOCSIS network incident management and monitoring in ITIL 4 service management environment, was commissioned as part of an incident management development project. The focus of this ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
A.I. kitchen inventory management app
(2023)Food waste is a pervasive problem that impacts various stages of the food distribution chain. Domestic food waste represents a significant portion of global food waste, as families discard substantial amounts of food ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Adobe Illustratorin työnkulun automatisointi valtioneuvoston viestinnässä
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin Adobe Illustratorin työnkulun automatisointia valtioneuvoston viestinnässä. Työ toteutettiin valtioneuvoston kanslian viestintäosastolle. Työssä tarkasteltiin, millaisia keinoja Adobe Illustrator ... -
Adoption of web application frameworks to enhance web project result
(2020)The year is 2020 and we have already passed a fifth of the 21st century. Digital world is emerging and developing every second and web application frameworks, a useful and optimal tool for digital world development are ... -
AI for educational board games
(2024)Cutting-edge artificial intelligence (AI) technologies are rapidly advancing and finding applications across multiple domains. Due to the surge of mobile applications, tradi- tional educational board games, known for their ... -
AI-based educational learning application
(2023)Explores the potential of artificial intelligence in education by creating an application that transcribes videos and answers questions related to the videos using open-source models. The AI-based platform allows educators ... -
Aikuisten ryhmäliikuntatuntien livestriimaus : alustamahdollisuudet, luvat ja välineet
(2021)Työssä tutkittiin aikuisten ryhmäliikuntatuntien livestriimausta ja sitä, minkälaisia alustoja siihen on olemassa ja mitä lupia ja välineitä livestriimaus vaatii. Käytännössä tämä toteutettiin tekemällä lukuisia livestriimauksia ... -
AIOps : pilvipalveluiden monitorointi tekoälyn avulla
(2021)Digitalisaation edetessä erilaisten monitoroitavien palveluiden määrä on kasvanut merkittävästi. Tämä on asettanut aivan uudenlaisia vaatimuksia niin monitoroinnille kuin operoinnillekin. Aiemmin tämä kaikki oli myös ... -
Animaatio koulutusympäristössä
(2020)Opinnäytetyössä tutkitaan animaation historiaa. Työssä käydään läpi animaation keskeisimmät teknologiaharppaukset, mukaan lukien liikkeenkaappauksen ja tietokoneanimaation. Opinnäytetyössä käydään läpi oppimisen ja koulutuksen ... -
Animaatioprosessi pelimoottorilla
(2021)Työn tavoitteena oli tutkia pelimoottorien tarjoaman reaaliaikaisen renderöinnin hyötyjä sekä vaikutusta nykyiseen animaatioprosessiin. Työssä keskityttiin 3D-tietokoneanimaation tekniikoiden kehittymiseen, yleisen ...