"taidekasvatus" - Selaus asiasanan mukaan Humanistinen ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 42
-
Art Against Racism : Taide rasisminvastaisen nuorisotyön välineenä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyömme on osa Art Against Racism -prosessia, jonka tavoitteena on tuottaa opas nuorisotyöhön taidekasvatuksen keinoin tehtävästä rasisminvastaisesta työstä. Opinnäytetyömme toimii pohjana keväällä 2011 ilmestyvälle ... -
Arts Education in Namibian Schools
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)The subscriber for my thesis was the Namibian Ministry of Youth, National, Services, Sport and Cultures, Directorate of Arts. The aim for this thesis was to research the current state of arts education in Namibia and find ... -
CLUB ARTiBUS : Poikkitieteellisen taidekasvatusohjelman kehittämisehdotus taidekeskus Elverketiin Tammisaaressa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tilaajan, Pro Artibus -säätiön, perustehtäviin kuuluu visuaalisen taiteen edistäminen kaikkialla suomenruotsalaisessa Suomessa. Säätiö ylläpitää taidekeskus Elverketiä sekä kaksi taiteilijaresidenssiä ... -
"Ei tarvitsisi aina olla mitään suurta" : Pohjois-Savon opettajien käsityksiä kulttuurikasvatuksen mahdollisuuksista ja haasteista
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Tutkin Pohjois-Savon opettajien käsityksiä kulttuurikasvatuksen mahdollisuuksista ja haasteista. Tavoitteena on selvittää, miten kulttuurikasvatus ymmärretään ja millaisia sisältöjä ja kohteita paikallisissa kulttuurikas ... -
Elokuvafestivaalien oheisohjelma yleisötyön näkökulmasta : Cinemaja ry:n jäsenfestivaalien oheisohjelmakartoitus
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2013)Yleisötyön eri keinoin pyritään festivaalin ja yleisön välisen suhteen luomiseen eli uuden yleisön hankkimiseen ja vanhan sitouttamiseen. Opinnäytetyössä tutkittiin miten hyvin pääkaupunkiseudun elokuvafestivaaleilla ... -
Etäohjauksen digihyppy: uusia mahdollisuuksia esitystaiteen hankkeessa
(2021)Kehittämistyöni tavoitteena on tutkia etätyöskentelyyn liittyviä ongelmia ja mahdollisuuksia sekä kehitää niitä taiteen etäohjaamisen työmenetelmiä ja -tapoja, joita käytetään esitystaiteen hankkeessa. Koronapandemian ja ... -
Hyvien etäelämyskäytänteiden kehittäminen Taidetestaajat-toiminnassa
(2021)Opinnäytetyön tilaaja oli Taidetestaajat. Taidetestaajat on Suomen suurin kulttuurikasvatusohjelma, jonka tavoitteena on tarjota jokaiselle Suomen kahdeksasluokkalaiselle ja heidän opettajilleen taide-elämys. ... -
Kirahvi katuun ja kankaalle: monikulttuurisen taidekasvatusleirin tuottaminen Mäki-Matin perhepuistossa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2009)Toiminnallinen opinnäytetyö arvioi ja kuvaa monikulttuurisen taidekasvatusleirin suunnittelua ja toteutusta Mäki-Matin perhepuistossa kesällä 2009. Taidekasvatusleiri järjestettiin osana Mäki-Matin perhepuiston ... -
Klassinen kuvataidekoulutus ja sen toteutus tulevaisuudessa
(2019)Klassista kuvataidekoulutusta on vähän Suomen visuaalisten alojen ammatillisessa koulutuksessa sekä korkeakouluopinnoissa. Vapaan sivistystyön sekä yksityisen puolen järjestämä klassinen kuvataidekoulutus on maksullista. ... -
Koululaisten Pikkugalleria oppimisympäristönä : Goes renessanssi & barokki -näyttelyn toimivuus
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2010)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää Vantaan kaupungin kulttuuripalveluiden Koululaisten Pikkugallerian kuvataidenäyttelyn ja opastusten toimivuutta oppimisympäristönä perusopetuksen opetusryhmille ja tarjota ehdotuksia ... -
Kulttuurijuntu : Ehdotus Alavuden kaupungin kulttuurikasvatussuunnitelmaksi
(2021)Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa Alavuden kaupungille kulttuurikasvatussuunnitelma. Työssä tutkittiin koulujen ja kaupungin olemassa olevia kulttuurikasvatuksellisia rakenteita ja niiden mahdollisuuksia kulttuurikasvatu ... -
”Käyn täällä kyllä mieluummin kuin koulussa” : Efektin kulttuuriohjelman museokäynnit ja mobiiliopasteen mahdollisuudet
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän museomaailmaan sijoittuvan kulttuurituotannon opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää koululaisten museokäyntejä tasa-arvoisuuden ja -laatuisuuden lähtökohdista. Työ jakautuu kahteen toisiaan tukevaan osaan. Ensimmäinen ... -
Lastenkulttuurin nykytila ja tulevaisuus Enossa : Kyselytutkimus
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön aihe löytyi työelämästä Joensuun kaupungin kulttuuritoimen, Enon kulttuurityöstä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Enon ja Uimaharjun alueiden lastenkulttuurin nykytilaa. Työssä toteutettiin kysely ... -
Lauluryhmä Önsömblöö : Musiikkitoiminnan laajentaminen matalan kynnyksen lauluryhmän avulla Tampereen Ylioppilasteatterilla
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoite oli laajentaa Tampereen Ylioppilasteatterin musiikkitoimintaa. Teatterille perustettiin avoin matalan kynnyksen lauluryhmä ja kehittämisprojektin aikana koottiin laulamista ja laulamisen eri menetelmiä ... -
Lisää tilaa taiteen perusopetukselle? : Suuntaviivoja tilojen tehostamiselle Jyväskylässä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tilaaja on Jyväskylän kaupungin kulttuuripalvelut. Työn tavoitteena on kartoittaa tämänhetkistä koulu- ja päiväkotitilojen käyttöä kouluajan ulkopuolisessa käytössä taiteen perusopetuksen oppilaitosten ... -
Luovuutta! : Taide- ja kulttuurikasvatuksen menetelmäoppaan tuottaminen
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyöni aiheena oli Luovuutta! taide- ja kulttuurikasvatuksen menetelmäoppaan tuottaminen. Tuotos, Luovuutta! taide- ja kulttuurikasvatuksen menetelmäopas monikulttuuriseen nuorisotoimintaan, on toteutettu toiminnallisena ... -
Maailma on tilkkutäkki : Menetelmäopas Etelä-Karjalan lastenkulttuurikeskus Metkulle
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyöni produktina oli menetelmäoppaan sisällöntuottaminen Etelä-Karjalan lastenkulttuurikeskus Metkulle. Metku kuuluu valtakunnalliseen lastenkulttuurikeskusten verkostoon Taikalamppuun. Taikalamppu on opetusministeriön ... -
Mimoilua ja sosiaalista vahvistamista : Arviointia soveltavan taiteen ryhmissä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön tilaajana toimi Turun ammattikorkeakoulun MIMO Moving in, Moving on! –hanke. MIMO on suomalaisten ja virolaisten partnereiden välinen kolmivuotinen yhteistyöhanke, jonka päätavoitteena on kehittää ... -
Minun kehoni, minun voimani : Taidekasvatus nuorten kehonkuvan vahvistamisessa Sinisellä Verstaalla
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyöni tilaajana on Sininen Verstas, yksi Stadin ammattiopiston alla toimivista Nuorten työpajoista Helsingissä. Sininen Verstas koostuu kolmesta ryhmästä: kädentaitoryhmistä Ateljee sARToriasta ja Ateljee Rotondosta, ... -
Museo kasvattajana : taidemuseoiden pedagoginen toiminta
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2009)Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön ensisijainen tavoite oli selvittää taidemuseoiden kasvatustoimintaa; tarkastella näitä toimintoja opetusministeriön antamassa kontektissa, ja löytää sellainen kehittämisalue ...