KoulutusalaOpinnäytetyötTietojenkäsittely

    • 2D Game Development With Unity 3D : Case study: Icemare 

      Saarelainen, Taavi; Pakarinen, Miika (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2013)
      The aim of the thesis is to study the functionality of third party 2D frameworks with the Unity game engine. The thesis discusses the advantages and disadvantages these frameworks have. A series of performance tests were ...
    • 3D-pelihahmon luominen ja käyttöönotto Unreal Engine 5 -pelimoottorissa 

      Palo, Antti (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena on selittää 3D-pelihahmon luomisen työnkulku suunnittelusta pelimoottoriin asti ja luoda 3D-pelihahmo käyttäen ilmaisia työkaluja. Tavoitteena myös vertailla eri menetelmiä ja työkaluja niihin ...
    • AALTOPOHJAINEN VIHOLLISGENERAATTORI UNREAL ENGINESSÄ 

      Räsänen, Niku (2021)
      Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, jossa toteutettiin Unreal Engine 4 -pelimoottorilla tekoälyagentteja rakentava, synnyttävä ja ohjaava järjestelmä. Työn tarkoituksena oli järjestelmän toteuttamisen lisäksi myös ...
    • Active Directoryn tietoturvallinen toteutus 

      Häkli, Joona (2024)
      Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan yksityiskohtaisesti Active Directoryn (AD) tietoturvan toteutusta. Tavoitteena oli tunnistaa keskeiset elementit ja prosessit, jotka ovat tärkeitä luotettavan ja tietoturvallisen ...
    • Aloittelevan sovelluskehittäjän päiväkirja 

      Torni, Ville (2024)
      Opinnäytetyössä seurataan kirjoittajan työskentelyä sovelluskehittäjän työtehtävissä Scrum-viitekehyksessä. Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena, ja sen seuranta-aika koostui 13 työviikosta. Työn tavoitteena oli ...
    • ALUSTARIIPPUMATON TEHTÄVIENHALLINTASOVELLUS MOBIILIALUSTALLE 

      Räsänen, Teemu (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa alustariippumaton tehtävienhallintasovellus mobiilialustalle. Tehtävillä tarkoitetaan Intalio-palvelimella olevia sähköisiä lomakkeita, joita voi avata, muokata, luoda ja selata ...
    • Anturidatan käsittely ja soveltuvuus työolosuhteiden tarkkailuun 

      Tuovinen, Anssi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)
      Opinnäytetyössä tarkasteltiin anturidatan käyttömahdollisuuksia ja soveltuvuutta toimistotyön työolosuhteiden tarkkailuun ja mittaamiseen. Työtä varten rakennettiin yksinkertainen Arduino-elektroniikka-alustaan pohjautuvan ...
    • Applicability of Common Lisp in Game Development 

      Kaisanlahti, Aki (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      The aim of the this thesis was to find out how applicable Common Lisp is in game development through examining the language and game development as well as trying to build a core of a game development framework with Common ...
    • Applying Flux Architecture to an Unreal Engine Game 

      Jako, Riku (2022)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, voiko Flux-ohjelmistoarkkitehtuuria hyödyntää Unreal Enginen visuaalisella ohjelmoinnilla toteutetussa pelissä sekä auttaako se ihmisiä, joilla on vähäinen kokemus Unreal Enginestä ...
    • Argumentointiin perustuva pelimekaniikka 

      Kekkonen, Niko (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda peli, jonka pelimekaniikkana on argumentointi. Pelin lähtötilanne on, että pelaaja haluaa tehdä elämässään jonkun muutoksen. Pelihahmot vastustelevat pelaajaa tekemästä muutosta ja pelaaja ...
    • Arkistointitietojärjestelmän kehityssuunnitelma 

      Kolehmainen, Heikki (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)
      Tiivistelmä Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella toimeksiantajan arkistointitietojärjestelmää ja löytää siihen uusi toteutustapa. Samalla kartoitettiin nykyisen tietojärjestelmän puutteita ja mahdollisia kehityskohteita. ...
    • Asegeneraattori Unreal Enginessä 

      Timonen, Sami (2020)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee virtuaalisen ampuma-aseen satunnaista generointia ja siihen liittyvää kehitystyötä. Asegeneraattori oli toimeksianto KollektiWe Oy:ltä, ja sen tarkoituksena oli selvittää virtuaalisen aseen ...
    • ASHED-TIETOKANTASOVELLUS ANDROIDILLE 

      Sormunen, Eetu (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Android-käyttöjärjestelmälle tietokantasovellus, joka pitää kirjaa siitä, mitä sikareita on poltettu. Android-sovelluskehityksen suosio sekä sikaritietokantasovellusten vähäinen ...
    • Asiakaspalvelubotin toteus 

      Kalliola, Tuomas (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee prototyyppi-chatbotin toteuttamista, jolla mahdollistetaan tuotehaut Shopify-verkkokauppa-alustalle luonnollista kieltä käyttäen. Toteutuksesta laadittiin kaksi eri versiota, ...
    • Asiakaspalvelun nykytila-analyysi 

      Nikander, Kaarin (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on Atea Finland Oy:lle toteutettu asiakaspalvelututkimus ja asiakaspalvelun analyysi. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville, miten asiakkaat ja henkilökunta kokevat Atean asiakaspalvelun ...
    • Asiakkuudenhallinta järjestelmien hyödyntäminen yrityksen kasvussa ja kehityksessä 

      Andersson, Minna (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee matkailualan yrityksen asiakkuudenhallintajärjestelmän va-lintaa ja käyttöönottoa. Toimeksiannon tehtävänä oli kilpailuttaa eri asiakkuudenhallinta-järjestelmien tarjoajia sekä kilpailutuksen ...
    • Asymmetrinen pelinkehitys PC:n ja mobiililaitteiden välillä 

      Väätäinen, Aki (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Opinnäytetyö tutkii asymmetristen pelien kehitystä. Ne ovat moninpelejä, joissa pelaajien roolit vaihtelevat pelitilanteesta tai laitteistosta riippuen. Työ vastaa seuraaviin tutkimusongelmiin: Miten asymmetrinen peli ...
    • Asymmetrisen moninpelin suunnittelu ja haasteet 

      Määttä, Roope (2021)
      Tässä opinnäytetyössä toteutetaan asymmetrisen verkkomoninpelin Kingshuntin suunnittelua ja tarkastellaan sen haasteita Jesse Schellin Art of Game Design -kirjan sisältämien linssien avulla. Kingshunt on Vaki Gamesin luoma ...
    • Asymmetrisen VR-pelin tutkimus ja kehitys Unreal Engine 4-Pelimoottorissa 

      Piitulainen, Miika (2019)
      Tässä opinnäytetyössä kehitän Unreal Engine 4 – pelimoottoria käyttäen asymmetrisen moninpelin. Moninpeli toimii kahden pelaajan välillä, missä toinen pelaaja pelaa näppäimistöllä ja hiirellä ja toinen pelaa virtuaalitod ...
    • Audiovisuaalisen maailman luonti kauhupeliin Unreal Enginellä 

      Litja, Peetja (2023)
      Tässä opinnäytetyössä on tarkoituksena luoda audiovisuaalinen maailma kauhupeliin Unreal Engine 5 -pelimoottorilla. Opinnäytetyössä käydään läpi muista peleistä löytyviä audiovisuaalisia mekaniikkoja ja niiden pohjalta ...