- Selaus nimekkeen mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu

Viitteet 1840-1859 / 4614

    • Kävijätutkimus Hannoverin joulutorilla suomalaisessa joulukylässä 

      Pehkonen, Eveliina; Takanen, Anni (2020)
      Opinnäytetyön aiheena oli suomalaiseen joulukylään tehty kävijätutkimus, joka toteutettiin vuonna 2019 Hannoverin joulutorilla. Toimeksiantaja työssä oli joulukylän järjestäjä, Kalevala Spirit Oy. Työn tarkoituksena oli ...
    • ”Käykö se kipiää?” : Kolme-kuusi-vuotiaan lapsen valmistaminen katetroimista varten 

      Tuura, Mervi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2005)
      Lapsen valmistaminen toimenpidettä varten luo haasteita sekä lapsen vanhemmille että hoitohenkilö-kunnalle. Katetrointi toimenpiteenä on erittäin intiimi, joten kolme-kuusi-vuotiaan kohdalla on nouda-tettava perinpohjaista ...
    • Käylän leirikeskuksen keittiön kehittämissuunnitelma 

      Lämsä, Lea; Lämsä, Mira (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä Käylän leirikeskuksen keittiöön kehittämissuunnitelma, jonka pohjalta keittiö voidaan saneerata nykyajan vaatimuksia vastaavaksi suurtalouskeittiöksi. Käylän leirikeskuksen keittiö ei ...
    • Käytettävyys videopeleissä : Käytettävyyden testaus osana videopelien kehitystä 

      Erola, Henry (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämä on tutkimus digitaalisten pelien laadun varmistamisesta pelikehityksessä. Kyseessä on kvalitatiiviinen työ, joka keskittyy systeemin laatutekijään ja sen testaukseen: käytettävyyteen. Työn käytännön osuudessa arvioitiin ...
    • Käytettävyystesti Netbaron Solutions Oy:lle 

      Räisänen, Kari-Tapio (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä käytettävyystesti kolmelle Netbaron Solutions Oy:n NetBaron® -sovellusperheen sovellukselle. Netbaron Solutions Oy tarjoaa pilvipalveluina erilaisia liiketoiminnan harjoittamisessa ...
    • Käyttäjädatan kerääminen mobiilisovelluksissa 

      Huttunen, Jasmin (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee käyttäjädataa ja sen keräämistä mobiilisovelluksissa. Työn tutkimusongelmana on se, mitä käyttäjädata on, millaisin menetelmin sitä voidaan kerätä ja miksi sen kerääminen on tärkeää. Tavoitteena ...
    • Käyttäjäkunnossapidon kehittäminen konepajassa 

      Kuosmanen, Olli (2024)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kehittää käyttäjäkunnossapitoa Oulussa sijaitsevassa Mectalent Oy:n konepajaympäristössä. Teollisuudessa koneet ja laitteet ovat keskeinen osa tuotanto-omaisuutta, ja niiden ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Käyttäjäkunnossapidon käyttöönotto 

      Heikkinen, Ossi (2022)
      Tekijä(t): Heikkinen Ossi Työn nimi: Käyttäjäkunnossapidon käyttöönotto Tutkintonimike: Insinööri (AMK), konetekniikka Asiasanat: Kunnossapito, kunnossapitojärjestelmä. Opinnäytetyön tavoitteena oli käyttäjäkunnossapidon ...
    • KÄYTTÄJÄOPAS KAUKAMETSÄLLE 

      Kemppainen, Tanja (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimiva käyttäjäopas kongressi- ja kulttuurikeskus Kaukametsälle. Tekemässäni käyttäjäoppaassa on koottu kaikki tarvittavat tiedot niin tiloista kuin laitteista. Kaukametsä ...
    • Käyttäjät tutuiksi : Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän Hyvinvoinnin palvelutarjottimen käyttäjälähtöinen kehittäminen 

      Leinonen, Emma (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)
      Yhteiskuntamme on siirtymässä kohti palvelutaloutta ja sen seurauksena palvelut sekä niiden rooli yhteiskunnassa tulevat muuttumaan. Palveluiden muuttuminen ja kehittyminen tulee vaikut-tamaan myös julkisen puolen sosiaali- ...
    • Käyttäytymispuiden käyttäminen Unreal Engine 4 -pelimoottorissa 

      Karjalainen, Teppo (2022)
      Työn tavoitteena oli käyttäytymispuiden käytön opettelu ja sen rakenteen tutkiminen. Tekoälyn tekeminen voi olla haastavaa, joten sitä ongelmaa pyritään ratkaisemaan käyttäytymispuiden käytön opettelulla. Työ on toteutettu ...
    • Käyttöjärjestelmien automatisoitu jakelu Windows Deployment Servicellä 

      Kenola, Oskari (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää yritykselle automatisoitu tapa asentaa käyttöjärjestelmiä uusiin sekä vanhoihin työasemiin. Tavan oli tarkoitus korvata käytöstä poistunut SCCM sekä manuaalinen käyttöjärjestelmien ...
    • Käyttökokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelu : – Periaatteet, psykologia, trendit ja tulevaisuus 

      Hautamäki, Kiia (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)
      Maailman muuttuu digitaaliseksi yhä nopeammalla tahdilla ja vaatii vähemmän vuorovaikutusta fyysisesti ihmisten kesken kuin koskaan aikaisemmin. Nykyään ihmiset ovat kasvavassa määrin vuorovaikutuksessa digitaalisten ...
    • Käyttöliittymä viestintärajoitteisille Kinect V2 -liikeohjainta hyödyntäen 

      Jokihaara, Aleksi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa sovellus tietokoneelle viestin-tärajoitteiselle käyttäjälle hyödyntäen Kinect V2 -liikeohjainta. Sovelluksen avulla viestintärajoitteinen käyttäjä voi ilmaista itseään ...
    • Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä 

      Sarsila, Ira (2023)
      Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ...
    • Käyttöliittymän käytettävyyden arviointi peleissä 

      Kaisamatti, Antti (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia käytettävyyttä ja sitä, mikä tekee videopelin käyttöliittymästä käytettävän. Käytettävyys on arvo, jota monet ohjelmistot kaipaavat, mutta kehitykseen monesti varataan vähän resursseja. ...
    • Käyttöliittymän suunnittelu ja toteutus PC strategiapeliin 

      Saari, Niklas (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käyttöliittymäsuun nitelman tekeminen PC-alustalle julkaistavaan Interplanetary- strategiapeliin. Perinteisesti pelisovellusten käyttöliittymien suunnitteluun ja toteutukseen on ...
    • Käyttöliittymäsuunnittelu hautausalan toiminnanohjausjärjestelmään 

      Luukkonen, Mikael (2023)
      Työn aiheena on käyttöliittymän luominen aiemmin tehtyyn hautaustoimistojen käyttöön tarkoitettuun toiminnanohjausjärjestelmään. Työn on tilannut Joutsan Hautauspalvelu. Järjestelmällä hautaustoimisto pystyy hallitsemaan ...
    • KÄYTTÖOHJE ICONONE -NÄYTTÖLAITTEILLE 

      Jäntti, Jenni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2006)
      Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli laatia käyttöohjeet IconOne -näyttölaitteille. Toimeksiantajalle, Symbicon Oy:lle, työ oli hyvin tärkeä ja kiireellinen, sillä mm. kulutustavaroiden ja kuluttajapalvelusten t ...
    • Käyttövarmuuden kehittäminen kaivoksen rikastamolla 

      Kemppainen, Kimmo (Kajaanin Ammattikorkeakoulu Oy, 2014)
      Työn tavoitteena on tuottaa kunnossapidon hyväksi koettuja käytänteitä ja oppeja kaivoksen rikastamon kunnossapidon suunnitelmaan. Työssä selvitettiin kaivosten rikastamoiden kunnossapidon käytänteitä First Quantum Minerals ...