"narratiivisuus" - Selaus asiasanan mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-8 / 8
-
Aikuisopiskelun arkea : Narratiivinen tutkimus matkailun restonomiopiskelijoista Kuusamossa
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2007)Matkailulla on Koillismaan aluetalouteen merkittävä vaikutus. Alueen ympärivuotisen matkailun kehittyessä ja kansainvälistyessä tarvitaan alueelle myös uusia matkailun moniosaajia toimimaan alan haastavissa johtamis- ja ... -
Liikkumaan luotu -läheisen kokemuksia kehitysvammaisen nuoren liikuntakäyttäytymisestä elämänkaaren aikana
(2022)Liikunta kuuluu kaikille, myös kehitysvammaisille ihmisille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvailla liikunnan merkitystä kehitysvammaiselle läheiselleni hänen elämänkaarensa aikana. Tavoitteena oli oppia ja auttaa sekä ... -
Opas narratiivisen pelisuunnitteluun
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda helposti ymmärrettävä, mutta kattava opas narratiivisesta peli-suunnittelusta. Tavoitteena oli, että sen avulla niin aloitteleva pelisuunnittelija kuin pelisuunnittelusta kiinnostunut ... -
Tarinallinen tasapainorata ikäihmisille – ohjevideo toimintakyvyn säilyttämiseksi kotiolosuhteisiin
(2021)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa kotioloihin soveltuva ohjevideo ikäihmisille, joilla on alkavia toimintakyvyn ongelmia. Työn tavoitteena oli kehittää uudenlaista ikäihmisten tasapainoharjoitteluun soveltuvaa ... -
Tarinankerronta ilman sanoja – lasten opetuspelin narratiivisuunnittelu
(2021)Työn toimeksiantaja oli islantilainen Evolytes ehf. -peliyritys, joka kehittää Evolytes-peliä mobiililaitteille. Evolytes auttaa lapsia oppimaan matematiikkaa hauskalla tavalla. Työn aihe syntyi työharjoittelussa tehdyn ... -
Valintapohjaisen Interactive Fiction -pelin luominen
(2019)Opinnäytetyössä paneuduttiin siihen, mistä Interactive Fiction eli tekstipohjaiset pelit, joiden narratiiviin pelaaja voi vaikuttaa, ovat saaneet alkunsa sekä, mitä niiden tekemiseen vaaditaan. Työn tarkoituksena oli tuoda ... -
Videopelien antagonistit: Juonen ja kuvituksen vuorovaikutus uskottavan vihollisen luonnissa
(2023)Opinnäytetyössä käsiteltiin antagonisteja videopelien näkökulmasta katsottuna. Keskeisesti opinnäytetyön tarkoituksena oli syventyä erilaisiin antagonisteihin ja erityisesti siihen, mikä tekee näiden olemuksesta uskottavan. ... -
Vihollisolentojen narratiivinen suunnittelu ja konseptointi
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä pelien vihollisiksi miellettyjen olentojen narratiiviseen suunnitteluun ja taustoittamisen pohjalta konseptien tekemiseen. Tarkoituksena oli tutkia, kuinka narratiivin elementtejä ...