- Selaus nimekkeen mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu
Viitteet 456-475 / 4696
-
Competence in palliative care and end-of-life care in nursing degree : recommendation on palliative care and end-of-life care curriculum
Publication series b. reports and surveys (Kajaanin Ammattikorkeakoulu Oy, 2020) -
Competence mapping as a tool for competence development for the tourism and hospitality sales service personnel : Case Osuuskauppa Maakunta
(2021)The subject of this thesis was the competence development of the tourism and hospitality sales service personnel of Osuuskauppa Maakunta's with the help of competence mapping. The aim of this thesis was to find out whether ... -
Container-Järjestelmät
(2019)Container-järjestelmät ovat paketoitua sovelluksen suorittamista suojatussa ympäristössä. Yleisimpiä ovat Docker, rkt ja LXD. Opinnäytetyössä käytiin läpi eroja eri container-järjestelmien välillä ja käsiteltiin, kuinka ... -
Content Creation in the Tourism Industry:Exploring Recommendations for Influencers
(2023)Content creation in the tourism industry is thriving in promoting a destination. Social media platforms are now accessible to most individuals in industrialized countries as the digital world advances. The industry has ... -
Content Marketing Strategy for a Digital Marketing Company X
(2022)The purpose of this thesis was to find the optimal content marketing strategy that enhances client engagement and acquisition for a digital marketing agency. For this purpose, both primary and secondary research was conducted ... -
Conveying corporate communication by the means of organizing an event- Case Antti Arola Ltd
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)This thesis is built around the concept of conveying corporate communication and brand communication through organizing an event. Corporate communication is a way to lead the company´s stakeholders to create certain images ... -
Core Loop ja Monetisaatio Mobiilipeleissä
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ilmaismobiilipelien monetisointia ja pelisuunnittelua analysoimalla kahta erilaista peliä. Työn tavoitteena oli tarkastella kuinka pelisuunnittelussa tunnettu käsite “core loop” otettiin ... -
Corporate Social Responsibility, Occupational Safety and Sustainability in the Construction Sector. Case BI Group
(2020)The key of employee satisfaction and progress in the construction and real estate industry lies in creating a safe, comfortable and sustainable environment for the employees. There-fore, the research discusses three main ... -
Cosplayproppeja 3D-tulostuksella tuottavan yrityksen perustaminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)Yrityksen perustaminen vaatii yrittäjäksi haluavalta tiettyjä ominaisuuksia ja halua yrittää. Tämän lisäksi tulee tietää, mitä kaikkea yrityksen perustamiseen vaaditaan ja mitä yritysmuotoja on tarjolla. Opinnäytetyössä ... -
COTS-tuotteiden sähkömagneettinen yhteensopivuus (EMC) laajakaistaisten radioiden yhteydessä
(2020)EMC-termillä (Electromagnetic compatibility) tarkoitetaan sähköisten laitteiden keskinäistä yhteensopivuutta. Yleinen olettamus on, että kaikki ympärillämme olevat sähköiset laitteet toimivat toisistaan välittämättä eivätkä ... -
Covid-19 pandemian vaikutus Haapaveden alakouluikäisten koulunkäynti jaksamiseen
(2023)Tutkimus aihe valittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Toteutimme tutkimuksen yhteisen tarpeen ja mielenkiinnon vuoksi. Covid-19 pandemia on näkynyt alakouluikäisten keskuudessa eritavoin. Koulunkäynnin mukaan tuli ... -
COVID-19 Pandemian vaikutus mielenterveyteen; Terveydenhuollon henkilöstön näkökulma
(2023)Tekijät: Osman Ikra & Ibrahim Naima Työn nimi: COVID-19 Pandemian vaikutus mielenterveyteen: Terveydenhuollon henkilöstön näkökulma Tutkintonimike: Sairaanhoitaja (AMK) Asiasanat: COVID-19, koronavirusrokotteet, ... -
Covid-19-pandemian vaikutuksia myyntiin, asiakasmääriin ja kannattavuuteen Kajaanin Prismassa
(2022)Tässä opinnäytetyössä oli tarkoituksena tutkia ja selvittää, miten korona on vaikuttanut Prisman toimintaan. Tavoitteena oli saada kuvaus siitä, millaisia vaikutuksia pandemia on aiheuttanut kyseisen yksikön asiakasmääriin ... -
Covid-19: Aftermath and Impact on Hospitality Resilience- An evaluation of the Nigerian Hospitality Industry
(2023)This research investigates the profound impacts of the COVID-19 pandemic on the hospitality sector in Nigeria, a critical socioeconomic pillar in the nation's economy. Through a qualitative exploration, the study identifies ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
cPanel/WHM Webhotellijärjestelmän käyttöönotto
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata ja toteuttaa cPanel/WHM-webhotellijärjestelmän käyttöönotto. Opinnäytetyön keskeinen tehtävä oli kuvata webhotellijärjestelmän käyttöönotto-prosessi sekä siihen liittyvät keskeiset ... -
CPAP-hoidon aloituksen ja ohjauksen kehittäminen Coronaria uniklinikalla
(2024)Tiivistelmä Tekijä(t): Huotari Pia & Heikura Anne Työn nimi: Cpap-hoidon aloituksen ja ohjauksen kehittäminen Coronaria uniklinikalla Tutkintonimike: Sairaanhoitaja (AMK), Terveydenhoitaja (AMK) Asiasanat: CPAP-hoito, ... -
Creating a 3D Game Character Model
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)This thesis goes through the process of modeling a low poly 3D model for a video game project from the perspective of a novice 3D artist. The goal was to prepare a stylized low polygon model of less than 6000 triangles, ... -
Creating a Brand for a Startup: Case Pelikasvatus Kainuu Oy (Stars of the North)
(2023)The thesis was commissioned by a local startup company called Pelikasvatus Kainuu Oy, a company that specializes in game education and afternoon hobby activities for children. The purpose of this thesis was to create ... -
Creating a Calendar for Volunteer Office Preparations : Case: The European Youth Olympic Festival 2021
(2021)This thesis was a functional thesis. Its purpose was to provide a tool to help organising a volunteer program for a large sports event, The European Youth Olympic Festival 2021 (EYOF 2021). The com-missioning party for the ... -
Creating a Guide for PlayStation 4 Publishing Process
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)The goal of this practice-based thesis was to create a guide on publishing video games on Sony’s PlayStation 4 video game console. The guide was designated to educate developers working on PlayStation projects and to ...