KoulutusalaSaimaan ammattikorkeakouluMajoitus- ja ravitsemisala
Viitteet 1-20 / 263
-
Aamiaisen kehittäminen Lappeenrannan Scandic Hotelli Patriassa
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantaja Scandic Hotelli Patrian aamiaistarjontaa, tuoda pöytään paikallisia tuotteita ja näin ollen luoda asiakkaille parempi uusi aamiaistuote kesän 2016 päätyttyä. Aamiaisen ... -
Aitioiden ravintolapalveluiden asiakastyytyväisyys ja kehittämismahdollisuudet Lappeenrannan Kisapuiston jäähallissa
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ravintolapalveluiden asiakastyytyväisyyden taso ja kehitysmahdollisuudet Lappeenrannan Kisapuiston jäähallin aitioissa. Tutkimusta tehtiin kolmen tutkimuskysymyksen kautta: ... -
Alkoholilain kokonaisuudistus - ravintoloiden toiminta alkoholilain uudistuksen jälkeen
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli kerätä tietoa Suomen alkoholilain kokonaisuudistuksesta ja sen vaikutuksista ravintoloiden toimintaan sekä yleisesti ravintolakulttuuriin Suomessa. Idea opinnäytetyön aiheesta sai alkunsa jo ... -
Aloittavan homestay-yrittäjän kokemuksia
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tavoitteena oli perustaa Homestay-yritys Turkuun kesällä 2015 ja majoittaa vieraita niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Työn tarkoituksena oli kartoittaa aloittavan kotimajoitysyrittäjän kokemuksia. Opinnäytetyö ... -
Ammattiosaamisen näytöt yrityksen ja ammattiopiston yhteistyössä
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, miten ammattiosaamisen näytöt toimivat paikallisen osuuskaupan ja ammattiopiston yhteistyössä koskien ravintolan salipuolen tarjoilijoita. Ammattiosaamisen näytöt ovat olleet käytössä ... -
Anniskeluravintolan ydinkilpailijoiden vetovoimatekijöiden selvittäminen strategista johtamista ja markkinointia hyödyntäen
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli yhteistyökumppanin tarve saada tietoa ydinkilpailijoistaan. Tutkimusongelmaksi määriteltiin vetovoimatekijöiden kartoittaminen. Opinnäytetyössä käytettiin sekä strategista johtamista ... -
Antsku-ilmiön vaikutus Imatran matkailuun
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen vaikutus Antsku-ilmiöllä oli Imatran vetovoimaan matkakohteena lyhyellä ja pitkällä aikavälillä sekä miten Antskua voisi hyödyntää käytännössä Imatran matkailun lisäämiseksi. ... -
Applying collaborative marketing to successful promotion of Russia as a destination for Chinese tourists
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2017)The objective of the study was to contribute to the understanding of how to promote Russian tourism destinations to Chinese market and how collaborative destination marketing could be applied for this purpose. Part of the ... -
Asiakaslähtöinen aamiaistarjoilun kehittäminen, Hotelli Rento
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli asiakaslähtöinen aamiaistarjoilun kehittäminen. Opinnäytetyö toteutettiin Hotelli Rennon toimitusjohtajan Nelli Grevtcevan toimeksiannosta. Hotelli Rento on kärsinyt vahvasti venäläisten ... -
Asiakaspalvelun ja laadun taso hotelli Cumulus Kouvolassa
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyössä tutkittiin hotelli Cumulus Kouvolan asiakaspalvelua ja laatua. Tutkimus tehtiin asiakastyytyväisyyskyselynä, jossa asiakkailta kysyttiin asia-kaspalvelusta sekä laadusta erilaisia kysymyksiä. Tutkimuksella ... -
Asiakaspalvelun laatu ravintola Olterissa
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2010)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Imatralla liikekeskus Mansikkapaikassa toimivan Ravintola Olterin asiakaspalvelun laatua. Aihevalintaan vaikutti se, että opiskelija on työskennellyt kyseisessä ravintolassa ja ... -
Asiakastyytyväisyyden kartoittaminen ja toiminnan kehittäminen Ravintola Muikkukukossa
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyössä tutkittiin Ravintola Muikkukukon asiakastyytyväisyyttä ja toiminnan kehittämistä. Tutkimuksella haluttiin selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat Ravintola Muikkukukon palveluun, tuotteisiin, tapahtumiin, ... -
Asiakastyytyväisyys ravintola Mestaritallissa vuonna 2009
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2009)Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyys ravintola Mestaritallissa kevään ja kesän 2009 aikana. Tarkoituksena oli antaa kokonaisvaltainen käsitys siitä, mitkä eri tekijät vaikuttavat asiakastyytyväisyyden ... -
Asiakastyytyväisyys seikkailupuiston kahvila-ravintolassa, case: HopLop Lappeenranta
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä tutkittiin Lappeenrannan HopLop -seikkailupuiston asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä kahvila-ravintolan ruokatuotteita, palvelua ja viihtyvyyttä kohtaan. ... -
Asiakastyytyväisyyskysely Kotileipomo H. Vaittinen KY:lle
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kiteellä sijaitsevan Kotileipomo H. Vaittisen asiakastyytyväisyyttä kesän 2010 aikana asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Kyselyn tavoitteena oli selvittää Kotileipomo H. Vaittisen ... -
Asiakastyytyväisyyskysely tuotekehityksen apuna - Wanha Makasiini Bistro
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen Wanha Makasiini Bistrolle. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Kolme Kiveä Ravintolat Oy, joka omistaa kolme ravintolaa Lappeenrannassa. Työssä ... -
Asiakastyytyväisyyskyselyn suunnittelu ja laatiminen räätälöityjä pakettimatkoja järjestävän yrityksen asiakkaille
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitkä ovat hyvän asiakastyytyväisyyskyselyn ominaisuudet ja sen pohjalta luoda mahdollisimman hyvä ja toimiva asiakastyytyväisyyskysely yrityksen pakettimatkojen asiakkaille. ... -
Asiakastyytyväisyystutkimus kokouspalveluita tuottavalle hotellille
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yhteistyöyrityksen kokousasiakkaiden arvostamia asioita kokouksissa sekä selvittää, mitä he toivovat tulevaisuudessa hotellin kokouspalveluista löytyvän. Saatujen tietojen avulla ... -
Asiakkaan tekemä seksuaalinen häirintä ravintola-alalla
(2019)Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää ravintola-alan työntekijöiden kokemuksia asiakkaan tekemästä häirinnästä. Pyrin selvittämään oliko häirinnällä ollut vaikutusta työntekijään esimerkiksi henkisesti tai fyysisesti ja ... -
Asiakkaiden epäasiallinen käyttäytyminen ja väkivalta ravintolayrityksen eri ketjuissa ja niiden toimipaikoissa henkilökunnan näkökulmasta
(Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, tapahtuuko yhteistyöyrityksen eri toimipisteillä asiakkaiden taholta koettua epäasiallista käyttäytymistä ja väkivallan uhkaa henkilökuntaa kohtaan. Yhteistyökumppani tässä ...