- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)

    • Dark triad and destructive leadership to power strategic goal achievement 

      Tuomisto, Kalle (2024)
      In my thesis, I examine the characteristics of the Dark Triad traits and these relation-ship to destructive leadership and its manifestations during my 20 years of work experience in different industries, as well as its ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Datamanagerina digitaalisten interventioiden parissa : oppimispäiväkirja 

      Hägg, Riku (2024)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee datamanagerin työtehtäviä digitaalisten interventioiden parissa Turun yliopiston lastenpsykiatrian tutkimuskeskuksessa. Työ on toteutettu päiväkirjamuotoisena, ja se kattaa kahdeksan viikon ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Deconstructing (un)sustainability : a critical discourse analysis of the Nordic flag carriers' climate disclosures 

      Johansson, Eljas (2022)
      This thesis contributes to our understanding of how an industry, characterised by the difficulty of being perceived as sustainable, constructs its sustainability discourse about its operations, which contribute negatively ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Deep learning 

      Kawalya, Davis (2022)
      This thesis builds upon work carried out by the author of this thesis recently on deep learning to build a computer vision deep learning pipeline using Generative Adversarial Networks (GANs). For much of the work, agile ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Demand for circular economy resale business model in pet supply industry 

      Eerikäinen, Noora (2022)
      This research aims to identify whether the thesis commissioner has customer demand and the potential to build a circular economy resale business model. The company operates in the pet supply industry. They manufacture and ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Design for secure software development testing 

      Vainio, Vesa (2024)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tietoturvallisen ohjelmistokehityksen testauksen palvelumuotoiluohjelmistojen koostumusanalyysille. Suunnittelu suoritettiin Crosskey banking solutions Ab Ltd yritykselle mahdollistamaan ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Design Transfer-prosessin kehittäminen NPI-projekteissa 

      Autio, Sami (2024)
      Opinnäytetyön aiheena oli uusien instrumenttituotteiden tuotteistamisvaiheen (Design Transfer) kehittäminen NPI-projekteissa (New Product Introduction). Tuotteistamisvaiheen tarkoitus on varmistaa viranomais- ja ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Designing a branding course model for entrepreneurs with a service design approach 

      Vuorela, Kati (2025)
      This thesis explores the development of a branding course model tailored for small-scale entrepreneurs. These groups often face challenges in brand building due to limited expertise, time, and financial resources. The ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Designing a multipurpose LNG technology supply app : using service design in the manufacturing sector 

      Ciganska, Ilze (2025)
      Manufacturing startups introducing disruptive technologies face significant challenges when entering established markets, particularly in terms of customer trust and resource constraints. The thesis explores how service ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Designing change : redesign of pharmaceutical product change control impact assessments 

      Viljanen, Eeva (2025)
      Palvelumuotoilua voidaan soveltaa erilaisiin käyttötarkoituksiin, mukaan lukien prosessien ja organisaatioiden muutokset. Niiden tapauksessa palvelumuotoilun ihmiskeskeisyys kohdistuu prosessissa toimiviin käyttäjiin ja ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Designing client-ready public services through nudge-based experiments : behavioural insights’ ability to enable change in in-house LawTech teams 

      Valverde, Celina (2025)
      This MBA thesis proposes a behavioural change initiative takling the five team dysfunctions within a Law Technology service unit of a supranational body. The project aimed to transform a technically skilled but strategically ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Designing for customer delight : a portfolio study of key skills and competencies in developing customer-centred online services 

      Puhakka, Merja (2024)
      ​​Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on portfoliomainen tutkimus opinnäytetyön kirjoittajan ammatillisesta kehittymisestä. Työn tavoitteena on verkkopalveluiden asiakaslähtöisen kehittämisen teorian sekä käytännön projektien ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Detecting the odor of solid human waste using BME688 sensor technology 

      Akbari, Ehsan (2025)
      The study explores the potential of sensor-based technology to support hygiene monitoring. This work aims at the challenges like delayed detection and accidents in hygiene monitoring, which could affect the quality of life, ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing a supplier development program for a case company 

      Kurkilahti, Maria (2023)
      Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, millainen kumppanuusohjelmamalli auttaisi toimeksiantajayritystä saamaan freelance-toimittajilta enemmän sitoutumista. Tavoitteena on myös tutkia, sitouttaisiko kumppanuusohjelma ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing a tourism consumer customer journey and improving content management : a case company Development West Coast 

      Tuikkanen, Noora (2024)
      This thesis was developed as a learning diary from working as a Digital Marketing Officer for Development West Coast, a regional development agency based in New Zealand. As the role includes responsibility for social media ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing and testing customer centric design training : a case study for company X employees 

      Helle, Johanna (2023)
      This master's thesis examines the implementation of a pilot concept initiated by the commissioner, focusing on the transition towards more customer-oriented ways of working to enhance customer value and satisfaction. The ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing CSR communication in B2B market : case Teleste 

      Hyytiäinen, Ella (2023)
      The aim of this thesis is to study corporate social responsibility (CSR) communication as well as discuss how companies are doing it in general and especially in digital channels. The client is an international telecommunications ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing customer experience through customer feedback 

      Tolonen, Laura (2022)
      Asiakaskokemus on kokemus, joka asiakkaalle muodostuu organisaatiosta erilaisten kosketuspisteiden kautta. Asiakaskokemus on uniikki ja jokaiselle asiakkaalle erilainen. Organisaatiot eivät voi suoraan määritellä ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing employee personas : an Application of Service Design Methodologies in Human Resources Management 

      Hautamäki, Outi (2024)
      The goal of this master’s thesis was to formulate and create employee personas. The study was needed to improve the organization’s internal functions, such as communication and training, and to support supervisor work. In ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Developing onboarding experience 

      Kivilahti, Laura (2023)
      Customer experience is one of the key success factors for a company. The customer experience is defined at the very first moments of service. Customer interacts with service provider through various touchpoints. Customer ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad