Haku
Viitteet 1-6 / 6
Narrativa dimensioner av foley: Utforskning av konstnärlig variation hos foley-artister inom audiovisuellt berättande
(2023)
Denna litteraturstudie utforskar noggrant den signifikanta roll som foley-arbete spelar när det kommer till ljudaspekterna inom film och dess unika kapacitet att förmedla autenticitet och känslomässig närvaro. Genom en ...
Intimitetskoordinering i film-, TV- och teaterproduktioner
(2023)
Denna undersökning fördjupar sig i yrkesrollen intimitetskoordinering och dess betydelse i film, TV – och teaterproduktioner som innehåller intima scener. Dessutom undersöker arbetet intimitetskoordineringens historia. ...
Social media marketing message : Case: Musti ja Mirri
(2023)
How does the pet appear in the message that Musti ja Mirri communicates via social media? A study of the company's marketing message and how they maintain their title of pet expert. Social media has grown and developed ...
Hur påverkar Instagram unga vuxnas kroppsbild? : En allmän litteraturstudie
(2022)
Sociala medier används alltmer nu för tiden och människor, speciellt unga, influeras mycket av medierna. Detta arbete handlar om unga vuxnas kroppsbild påverkad av Instagram. Som syfte med undersökningen var att ta reda ...
Trust in Finnish Media
(2023)
We are surrounded by the media constantly and our media consumption has been at its all-time high during the last years. Pandemic times increased media consumption worldwide and we have more information available than ever ...
Understanding Decision Paralysis: A Practical Approach
(2023)
Decision paralysis, a prevalent phenomenon in the media industry, is characterized by in-dividuals facing difficulties in making effective decisions due to the abundance of options, overwhelming information, and the ...