Social media marketing message : Case: Musti ja Mirri
Kosonen, Annika (2023)
Kosonen, Annika
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088184
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088184
Tiivistelmä
How does the pet appear in the message that Musti ja Mirri communicates via social media? A study of the company's marketing message and how they maintain their title of pet expert. Social media has grown and developed tremendously in recent years, which has also led to more marketing opportunities, and today's trends in B2C marketing have focused on having a strong social media presence. There are a few platforms that have changed digital marketing from just entertainment - to today being used as functional marketing tools for larger markets. A forum, where brands communicate and interact with their customers and release quicker and more personalized marketing materials.
The thesis aims to better understand how Musti ja Mirri utilizes its social media as a marketing tool, how it communicate with its customers, and what message they want to send out, and as a result, suggestions for improvements to the subject are discussed and proposed. Both interviews for the work were conducted to gain an understanding of the company's point of view when it comes to social media marketing and its ups and downs. The results from the interviews were highlighted and discussed towards the end of the study to gain insight into which parts of marketing in social media could be improved or if something is missing. The work examines how the company perceives its own marketing and suggestions for improvements regarding the visual quality of the content and a new campaign idea that aims to help customers with questions regarding their own pets, is made to improve the quality of Musti ja Mirri's social media messages. Hur syns husdjuret i budskapet som Musti ja Mirri kommunicerar via sociala medier? En studie om företagets marknadsföringsmeddelande och hur de upprätthåller sin titel av husdjursexperter. Sociala medier har vuxit och utvecklats enormt de senaste åren, vilket också har lett till fler marknadsföringsmöjligheter, och dagens trender inom B2C-marknadsföring har fokuserats på att ha en stark närvaro på sociala medier. Det finns några mediekanaler som har förändrat digital marknadsföring från bara underhållning – till att idag användas som funktionella marknadsföringsverktyg för större marknader. Ett forum där varumärken kommunicerar och interagerar med sina kunder och släpper snabbare och mer personligt marknadsföringsmaterial.
Avhandlingen syftar till att bättre förstå hur Musti ja Mirri använder sina sociala medier som marknadsföringsverktyg, hur de kommunicerar med sina kunder, och vilket budskap de vill skicka ut, och som ett resultat diskuteras och föreslås förslag till förbättringar av ämnet. Båda intervjuerna för arbetet genomfördes för att få en förståelse för företagets synvinkel då det gäller marknadsföring i sociala medier och dess upp- och nedgångar. Resultaten från intervjuerna lyftes fram och diskuterades mot slutet av studien för att få insikt i vilka delar av marknadsföringen i sociala medier som skulle kunna förbättras eller om något saknas. Arbetet undersöker hur företaget uppfattar sin egen marknadsföring och förslag på förbättringar gällande visuella kvalitén av innehållet och en ny kampanjidé som går ut på att hjälpa kunderna med frågor gällande sina egna husdjur, görs för att förbättra kvaliteten på Musti ja Mirris sociala media-budskap.
The thesis aims to better understand how Musti ja Mirri utilizes its social media as a marketing tool, how it communicate with its customers, and what message they want to send out, and as a result, suggestions for improvements to the subject are discussed and proposed. Both interviews for the work were conducted to gain an understanding of the company's point of view when it comes to social media marketing and its ups and downs. The results from the interviews were highlighted and discussed towards the end of the study to gain insight into which parts of marketing in social media could be improved or if something is missing. The work examines how the company perceives its own marketing and suggestions for improvements regarding the visual quality of the content and a new campaign idea that aims to help customers with questions regarding their own pets, is made to improve the quality of Musti ja Mirri's social media messages.
Avhandlingen syftar till att bättre förstå hur Musti ja Mirri använder sina sociala medier som marknadsföringsverktyg, hur de kommunicerar med sina kunder, och vilket budskap de vill skicka ut, och som ett resultat diskuteras och föreslås förslag till förbättringar av ämnet. Båda intervjuerna för arbetet genomfördes för att få en förståelse för företagets synvinkel då det gäller marknadsföring i sociala medier och dess upp- och nedgångar. Resultaten från intervjuerna lyftes fram och diskuterades mot slutet av studien för att få insikt i vilka delar av marknadsföringen i sociala medier som skulle kunna förbättras eller om något saknas. Arbetet undersöker hur företaget uppfattar sin egen marknadsföring och förslag på förbättringar gällande visuella kvalitén av innehållet och en ny kampanjidé som går ut på att hjälpa kunderna med frågor gällande sina egna husdjur, görs för att förbättra kvaliteten på Musti ja Mirris sociala media-budskap.