KoulutusalaLAB-ammattikorkeakouluPalvelumuotoilu
Viitteet 1-20 / 30
-
Ansiopäivärahahakemuksen prosessin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : käyttöliittymäprototyyppi uudesta hakemusten käsittelyseurannasta
(2022)Palvelualojen työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa ja se on Suomen neljänneksi suurin työttömyyskassa. Palvelumuotoilu on vielä melko uusi kehittämisote kassassa, mutta asiakaslähtöisyys ... -
Asiakas-/potilasturvallisuuden osaaminen ja digitaalisuus
(2023)Opinnäytetyönä tehty integroiva kirjallisuuskatsaus käsitteli digitalisaation vaikutuksia asiakas-/potilasturvallisuuden osaamiseen ja osaamisvaatimuksiin. Lisäksi käsiteltiin digitaalisen koulutuksen vaikutuksia ... -
Asiakaspalvelun laadun kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : case: Stockmannin asiakaspalvelumallin rakentaminen
(2024)Opinnäytetyössä kehitettiin asiakaspalvelumalli, jonka tarkoituksena olisi yhtenäistää tai tasoittaa Stockmannin asiakaspalvelun laatua. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Stockmannin Asiakaspalvelutiimille. Tiimi oli ... -
Digitaalisen katusuunnittelutyökalun konseptointi yhteissuunnittelun menetelmin : nopean ja helppokäyttöisen katutilan suunnitteluohjelman yhteiskehittäminen Helsingin kaupungin suunnitteluhankkeiden tarpeisiin
(2022)Kaupunkisuunnitelmien havainnollistamisessa on viime vuosina hyödynnetty myös entistä vuorovaikutteisempia kolmiulotteisia virtuaalisia malleja. Virtuaalimalleista huolimatta katusuunnitelmien visuaalinen materiaali on ... -
Digitaalisen muutoksen johtajat : digitaalisia palveluita ostavan B2B-asiakkaan odotukset ja asiakaskokemus
(2023)Asiakaskokemus on yritystoiminnan syvintä ydintä – avain kasvuun tai kuihtumiseen. Asiakaskokemus riippuu suurelta osin asiakkaan odotuksista. Jos odotukset alittuvat, koetaan tyytymättömyyttä. Jos odotukset täyttyvät, ... -
Digiviestintä asiakkaiden kanssa terveysalan henkilöstön näkökulmasta : integroiva kirjallisuuskatsaus
(2024)Digitalisaatio on tuonut terveysalalle uusia palvelumuotoja. Tieto- ja viestintätekniikan kehittyminen mahdollistaa uusien digipalvelujen tuottamisen ja tarjoamisen terveysalalla. Digipalveluita voidaan tarjota langattomien- ... -
Eettisen kuormituksen dialoginen keskustelu esihenkilöiden tueksi Jyränkölän hoivapalveluissa
(2024)Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli luoda Jyränkölän hoivapalveluiden esihenkilöille työkäytänteitä, joiden avulla he voivat ratkaista työyhteisön eettisiä haasteita. Kehittämistyön avulla oli tarkoitus ... -
Hahmonluontityökalun suunnittelu palvelumuotoiluprosessin mukaisesti, : Latchback Games
(2022)Työn aiheena oli hahmonluotityökalun prototyypin suunnittelu ja testaus palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Opinnäytetyössä kartoitettiin hahmon perustavanlaatuisia osatekijöitä, hahmonluontityökaluja ja hahmonluontiprosesseja ... -
”Kohti notkeaa rutiinia”: case Sirkus Magenta ry:n Kotisirkus-hankkeen asiakaskokemuksen johtamisen kehittäminen
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä Sirkus Magenta ry:n ikäihmisten kulttuurihyvinvointia vahvistavalle Kotisirkus-hankkeelle. Työotteena oli konstruktiivinen tutkimus ja kehittämistyössä hyödynnettiin ... -
Kohti syvempää käyttäjäymmärrystä : tapahtumakeskuksen käyttöliittymän parantaminen palvelumuotoilun keinoin
(2024)Opinnäytetyössä keskityttiin tapahtumakeskuksen näkyvyyden, sisällön ja asiakaskokemuksen parantamiseen toimeksiantajayrityksen mobiilisovelluksessa. Tavoitteena oli löytää uusia tapoja parantaa sovelluksen näkyvyyttä, ... -
Konseptina nuorten omaehtoinen tila : case Karisto
(2022)Opinnäytetyössä lähdettiin konseptoimaan millaisissa paikoissa ja miten 12-17-vuotiaat nuoret voisivat kohdata toisiaan Karistossa omaehtoisesti. Ennen käyttäjätutkimusta ja sen aikana tutustuttiin kaupunkimuotoiluun ja ... -
Käyttäjäymmärrys osana käytettävyyden arviointia : Silmäaseman intranetin uudistaminen palvelumuotoilua hyödyntämällä
(2024)Opinnäytetyö kuvaa käyttäjäymmärryksen hyödyntämistä Silmäaseman intranetin uudistuksessa. Intranet siirrettiin Microsoft Sharepoint Classic -alustalta Sharepoint Modern -alustalle syksyn 2023 aikana. Siirto oli Silmäasemalle ... -
Lahden historiallisen museon vierailukokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)Asiakkaiden vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua nykyään myös museovierailijoilla on valtavasti valinnanvaraa. Museovierailijat käyvät niissä museoissa, joissa vierailukokemus vastaa heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. ... -
Livelounge : digitaalisen konserttikokemuksen kehittäminen
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin parantaa kuluttajien kokemusta konserteissa digitaalisessa ympäristössä ja tuotteistaa näitä mahdollisuuksia. Tähän käytetään erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, kuten ... -
Mediatekstit tiedonlähteenä hoidon jatkuvuuden kokemuksesta neuvolapalveluissa
(2023)Tämän soveltavan tutkimuksellisen opinnäytetyön tavoitteena oli nostaa esille neuvola-asiakkaiden kokemus hoidon jatkuvuudesta neuvolapalveluissa mediatekstien pohjalta ja lisätä ymmärrystä asiakaskokemuksen merkityksestä ... -
Moniammatillisen yhteistyön toimintamalli asiakaslähtöisen hoidon tueksi ikääntyneiden hoivapalveluihin
(2023)Tämä opinnäytetyö käsittelee moniammatillista yhteistyötä ikääntyneiden palveluissa. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä ja tutkimusstrategiana oli toimintatutkimus. Kehittämistyön tarkoituksena oli ... -
Ohjaava opastus ja palveluopastekonseptointi : case Kruunupuisto
(2024)Opinnäytetyön taustalla oli Punkaharjun kuntoutuskeskus Kruunupuiston tarve uudistaa ohjaavaa opastusta, niin että asiakkaat osaisivat toimia tiloissa itsenäisemmin ja he löytäisivät tarvittavat kohteet helpommin, ilman ... -
Ratkaisukeskeisyys ja osallisuus työyhteisöjen palaverikäytännöissä
(2023)Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena on löytää ratkaisukeskeisyyttä ja osallisuutta lisääviä ja vähentäviä tekijöitä työyhteisöjen palaverikäytännöissä. Kehittämistyön tavoitteena on lisätä osallisuutta ja ... -
Sosiaali- ja terveyshallinto – asiakaslähtöistä palvelua vai jotain ihan muuta?
(2024)Integroivassa kirjallisuuskatsauksessa kartoitettiin millä tavoin sosiaali- ja terveyshallinnon asiakaslähtöisyyttä on tutkittu ja kehitetty. Tämän lisäksi tuotettiin ehdotuksia hallinnon asiakaskokemuksen kehittämiseksi. ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Sote-palveluiden kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin: case: työkyvyn tuen palvelu tulevaisuuden sote-keskukseen
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä. Kehittämistyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun prosessia ja menetelmiä. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen Ky:n ...