"ostopäätökset" - Selaus asiasanan mukaan Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 1-13 / 13
-
18–29-vuotiaiden ostokäyttäytyminen ja -tottumukset verkkokaupassa : Stockmann Oyj Abp
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 18–29-vuotiaiden ostokäyttäytymistä ja ostotottumuksia verkkokaupassa. Tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat kohderyhmän varsinaiseen ostopäätökseen ja mitkä ... -
Asiakkaan ostopäätökseen vaikuttavat tekijät : case Sotka, Turku
(2020)Asiakkaiden ostopäätösprosessi koostuu viidestä vaiheesta: tarpeen tunnistaminen, tiedon hankinta, vaihtoehtojen vertailu, ostopäätös ja oston jälkeinen käyttäytyminen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä ... -
Asiakkaan ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät : Jimm's PC-Store Oy
(2021)Opinnäytetyö tehtiin Jimm’s PC-Store Oy:n toimeksiannosta. Opinnäytetyön tekijän aloitteesta lähdettiin hakemaan sopivaa aihetta opinnäytetyölle, josta myös yritys hyötyisi. Työ on tarpeellinen liiketoiminnan kehittämisen ... -
Kuluttajien arvomaailma matkailutuotteita ostettaessa
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kuluttajien arvomaailmaa ja selvittää sen merkitystä matkailutuotteiden ostopäätöstä tehtäessä. Lisäksi työssä tarkasteltiin kuluttajien tietämystä kestävästä matkailusta sekä sitä, ... -
Kuntosalijäsenyyksien myynninedistäminen ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
(2020)Tämän opinnäytetyön aiheena on kuntosalijäsenyyksien myynninedistäminen ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät. Työn toimeksiantajana toimii M&M Kuntotalo, joka on Turussa vuodesta 1987 asti toiminut kuntokeskus. Yrityksellä ... -
Lapsen mielipiteiden vaikutus perheen ostopäätöksiin elintarvikkeita ostaessa
(2022)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia millainen vaikutus 2–7-vuotiailla lapsilla on perheen elintarvikeostopäätöksiin. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää mihin elintarvikekategorioihin vanhemmat kokevat lastensa ... -
Markkinointiviestinnässä hyödynnettävien asiantuntijoiden rooli kuluttajan ostopäätöksessä : case: Orkla Care Finland, Nutrilett
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia toimeksiantajaa Orkla Care Finlandia varten, millainen rooli tuotemerkki Nutrilettin markkinointiviestinnässä hyödynnettävillä asiantuntijoilla on kuluttajan ostopäätöksessä ... -
Menestystekijät kestotilauspohjaisessa koulutuspalvelussa
(2024)Tässä opinnäytetyössä selvitettiin ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistettiin menestystekijöitä koulutuspalvelun kestotilauspalvelussa. Selvitys tehtiin toimeksiantona yritykselle X. Aihe on ajankohtainen, sillä ... -
Ostopäätökseen vaikuttavat tekijät luonnonkosmetiikkaa ostettaessa
(2021)Tässä opinnäytetyössä selvitettiin ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä luonnonkosmetiikkaa ostettaessa. Työn toimeksiantaja Minska Group Oy on uudistanut verkkokauppansa syksyllä 2021, jonka myötä myös asiakkaiden ... -
Pandemian vaikutukset yritysten myynti- ja ostotyöhön: yritysten näkemyksiä etämyyntiin
(2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten yritysten myynti- ja ostotoiminnot ovat muuttuneet radikaalisessa toimintaympäristön muutoksessa. Miten yritykset toivovat yhteydenottoja ja miten yritykset etsivät uusia ... -
Tunteet digitaalisten alustojen asiakaspalautteissa
(2023)Nykyään kuluttajat etsivät tietoa ja lukevat eri vertailualustojen ja sosiaalisen median kautta asiakaspalautteita. Muiden jättämillä palautteilla on merkitystä, millaisen kuvan kuluttaja muodostaa yrityksestä. Tämän ... -
Vaikuttajamarkkinoinnin rooli elintarvikkeiden ostamisessa
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin merkitystä kuluttajien ostopäätösten muodostumisessa koskien elintarvikeostoksia. Työssä käsitellään vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen ... -
Visuaalisen markkinoinnin vaikutus myyntiin : esillepanot kodintekniikan myymälässä
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, voidaanko visuaalisella markkinoinnilla vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen ja sitä kautta myyntiin kodintekniikan myymälässä. Tässä työssä on keskitytty ainoastaan niihin ...