KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Tietojenkäsittely

    • Asiakastyytyväisyys ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeen 

      Lagerstedt, Tarja.; Temonen, Leena (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 31.10.2008)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus ohjelmistoyrityksessä ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kahden ohjelmiston käyttöönottoprojektin jälkeistä tyytyväisyyden ...
    • Asiakkuuden hallinnan kehittäminen : case Oy Masajo Ab 

      Kuosmanen, Samuel (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 16.03.2009)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa Oy Masajo Ab:n hajanaisesti toimivaa asiakashallintaa. Kehitystutkimustyönä tehtävän opinnäytetyön oli tarkoitus toteuttaa järjestelmä, joka olisi helppokäyttöinen eikä vaatisi suurta ...
    • Atk-laitteiston energiansäästö : Case: Keskimaa Osk 

      Minkkinen, Heikki (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)
      Työn tavoitteena oli selvittää S-ryhmään kuuluvan Keskimaa Osk:n atk-laitteiden energiankulutus sekä mahdollisuuksia niiden energiatehokkuuden parantamiseen. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös lisätä laitteiden energiatehokkuutta ...
    • ATK-TUKIPALVELUJEN LAATU KESKI-SUOMEN TE-KESKUKSESSA 

      Tuomela, Toni (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyössä tutkittiin Keski-Suomen TE-keskuksen atk-tukipalvelun laatua ennen vuoden 2010 alussa tapahtuvaa valtion aluehallinnon kehittämis- ja uudistamishanketta (Alku-hanke). Alku-hankkeen myötä uudistuu myös ...
    • Audion vaikutus pelaajaan kauhupeleissä 

      Lindeman, Laura (2022)
      Äänen merkitys mediassa on tärkeä, koska sillä voidaan vaikuttaa tunteisiin ja valintoihin ja se on merkittävä tekijä immersion luomisessa. Äänimaailma on aliarvostettu tekijä pelimaailmassa, varsinkin kauhupeleissä äänen ...
    • Aurinkoenergia-areenan kehittäminen : Case: Solar-Arena.com 

      Siltala, Timo (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakkaana toimineelle Solarcleantec Oy:lle verkkopalvelu, jolla tuotaisiin yhteen kaikki kuluttajille aurinkoenergiaa toimittavat osapuolet, ja tuotettaisiin heitä ...
    • Automaatiotestaus ketterässä kehityksessä 

      Yli-Tuina, Oskari (2019)
      Yhä yleistyvän ketterän kehityksen myötä on tärkeää kerätä tietoa siitä, miten ketteryyttä tulisi oikeaoppisesti käyttää. Oikein käytettynä ketterä kehitys on erittäin toimiva tapa tehdä ohjelmistokehitystä, kun taas väärin ...
    • Automaattisten ylläpitotestien toteutus 

      Moilanen, Santeri; Salminen, Veetu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
      Testaus on merkittävässä roolissa ohjelmistokehityksessä. Hyvin toteutettu testaus parantaa ohjelmiston laatua ja auttaa ohjelmistovirheiden havaitsemisessa. Testausta voidaan tehdä eri ohjelmistokehityksen vaiheissa. Se ...
    • Avoimen lähdekoodin business intelligence -raportointi 

      Kortelainen, Jarmo (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja Intellica Solutions Oy on jyväskyläläinen business inteligence -ratkaisujen toimittamiseen erikoistunut yritys. Intellica Solutions on käyttänyt ratkaisuissaan yksinomaan kaupallisia tuotteita. ...
    • Avoimen lähdekoodin ratkaisuja kouluissa hankinta- ja käyttäjäkokemuksia 

      Kannisto, Heini; Kuivalainen, Riina. (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 16.01.2009)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin avoimen lähdekoodin ratkaisuja ja kokemuksia koulujen organisaation sekä loppukäyttäjien näkökulmasta. Työn tarkoituksena oli antaa lisätietoa Linuxjärjestelmään siirtymisestä sellaisille ...
    • B2B-sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen 

      Jouppi, Anna (2020)
      Sähköpostimarkkinointi on oleellinen osa nykypäivän yritysten välistä markkinointia. Se on edullista ja tavoittaa suuren joukon ihmisiä ympäri maailmaa. Kuitenkin huonosti suunniteltuna ja toteutettuna se voi antaa jopa ...
    • Blender Freestyle Tyylitellyn 3D-grafiikan työvälineenä 

      Aoia, Linda (2019)
      3D-grafiikan yleistyiminen kaupalliseen käyttöön on tuonut uusia työkaluja monille aloille. 3D-grafiikkaa nykyään käytetään videopeleissä, simulaatioissa, visuaalisissa havainnollistuksissa, animaatioissa ja elokuvien ...
    • Blockchain Technology and its utilization in Finnish companies 

      Nyyssölä, Taneli; Paczkowski, Mikael (2020)
      Blockchain technology created a fair amount of hype in recent years, resulting in a myriad of cryptocurrencies and promises of a new trustless economy. As students of Business Information Technology at JAMK we were interested ...
    • Breaking barriers: Accessible self-service kiosks for everyone 

      Veijalainen, Anni (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
      Automation and self-service kiosks are rapidly replacing traditional interaction between customers and customer service personnel. To be able to give everyone a user experience that is equal regardless of physical or mental ...
    • Brändimaskotin suunnittelu pk-yritykselle 

      Kelander, Tuomas (2020)
      Nykyajan yritykset pyrkivät rakentamaan brändejä erottuakseen kilpailijoistaan. Yritysten tulee luoda vahva brändi, jolla pyritään erottumaan kilpailevien yritysten tuotteista ja palveluista. Brändi koostuu erilaisista ...
    • Brändin ja näkyvyyden kehittäminen: Dry Ice Finland 

      Poikkeus, Jesse (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli nostattaa Dry Ice Finlandin tunnettavuutta ja kohottaa yrityksen brändiä. Yrityksen nettisivujen uudistaminen oli projektin keskipisteenä. Internet-sivuille tehtiin hakukoneoptimointi, jonka ...
    • CONFIGURATION MANAGER - HALLINTARYHMIEN KEHITTÄMINEN 

      Ronkainen, Kalle (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä esitellään, miten yli tuhat työntekijää työllistävän GoExcellent Finland Oy:n raportoinnin ja muiden työhön liittyvien toimintojen ConfigurationManager-nimistä tietojärjestelmää kehitetään hallinnoinnin ...
    • Converting Designer’s Identity: observations for revising competence 

      Hämäläinen, Antti (2024)
      Muotoilu käsitteenä näyttäytyy universaalina ja poikkiteknisenä yleiskielenä sekä lukemattomien sen teorian ja käytänteiden välistä suhdetta tarkastelevien keskusteluiden aiheena. Historian saatossa muotoilu on näyttäytynyt ...
    • Creating a Video Game Character Design Workflow: a literature review on the theories and methods used by professionals in video game character design 

      Voimala, Jesse (2023)
      With the increases in processing power and advancements to game engines, the developers designing video games have been presented with unparallel opportunities. To utilize these opportunities, character designers should ...
    • CSS-sovelluskehykset & Angular Vertaileva tutkimus CSS-sovelluskehyksistä 

      Tallqvist, Melina (2019)
      CSS-sovelluskehyksiä on paljon erilaisia ja ne kehittyvät jatkuvasti. GitHubissa suosituin CSS-sovelluskehys on saanut 128 000 tähteä, joka on lähes 85 000 tähteä enemmän kuin seuraa-vaksi suosituin. Haluttiin selvittää, ...