KoulutusalaOpinnäytetyötKulttuurituotanto
Viitteet 1-20 / 244
-
9 EURON PSYYKE : Kokemuksia työttömyydestä ja kuntouttavasta työtoiminnasta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalista ja psyykkistä hyvinvointia työn, työttömyyden, kuntouttavan työtoiminnan ja taidetoiminnan näkökulmasta. Tavoitteena on selvittää työttömyyden ja kuntouttavan työtoiminnan kokemista ... -
Aika jänniä kysymyksiä! : Palautetyökalun kehittäminen erityistä tukea tarvitsevien taideryhmässä
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää Kettukin ja Vanajaveden Opiston yhteisille erityistä tukea tarvitsevien aikuisten taideryhmille palautteenkeruutapa. Palautetta haluttiin saada, jotta taideryhmien toimintaa voitaisi ... -
"Aisteja kutitteleva elämysmatka" - Vauvateatterin menetelmäoppaan kehittämistyö
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2018)TIIVISTELMÄ Vauvateatterista voidaan puhua ”aisteja kutittelevana elämysmatkana”, jossa keskiössä ovat vanhemman ja vauvan välisen varhaisen vuorovaiku-tuksen tukeminen, kiintymyssuhteen vahvistuminen sekä kielellisten ... -
Alku rauan ruostehesta : Vanhojen suomalaisten myyttien, tarinoiden ja uskomusten käyttö ohjauksessa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli selvittää, millä tavoin vanhoja suomalaisia myyttejä, tarinoita ja uskomuksia voidaan käyttää osana ohjaajan työtä. Opinnäytetyön toissijaisena tavoitteena oli tuoda esiin vanhojen ... -
Alvarin matka maailman ympäri : Kuvaus koskettelukirjan toteuttamisesta näkövammaisille lapsille
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön pääasiallisena tavoitteena oli tuottaa arkkitehtuurikasvatuksellinen, selkokielinen koskettelukirja näkövammaisille lapsille. Kohderyhmäksi rajattiin 7 – 12 -vuotiaat näkö- ja monivammaiset lapset. Kirjan ... -
Asiakaslähtöisyys palvelutalo Sampolan vapaa-ajan kerhossa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakaslähtöisyyttä vapaa-ajan kerhossa Palvelutalo Sampolassa. Tutkimuksen teoriaosuudessa avataan asiakaskuntaan liittyviä ominaisuuksia, jolloin lukijan on helpompi ymmärtää tutkimuksen ... -
Asiakaslähtöisyyttä ja kuntouttavaa työotetta kehittämässä : Toiminnallisia menetelmiä Riihimäen kaupungin kotipalvelun koulutuksissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyö oli toiminnallinen, kuvaus Riihimäen kaupungin kotipalveluun työntekijäkoulutuksesta asiakaslähtöisyyden ja kuntouttavan työotteen lisäämiseksi. Opinnäytetyö on tehty osana Riihimäen kaupungin kotipalvelun ... -
Askelia Ateljeen palvelupolulla : Kansallismuseon työpajatilan palvelumuotoilu
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä kehitettiin Kansallismuseon työpajatila Ateljeeta palvelumuotoilun menetelmin. Työssä luotiin tilalle ja siellä tapahtuvalle toiminnalle muusta museovierailusta erottuvaa asiakaskokemusta ja omaa ... -
Draama parisuhteen apuna : Draamallisten menetelmien käyttö parisuhdekurssilla
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyön päätarkoituksena oli selvittää, kuinka valitut draamamenetelmät soveltuvat parisuhdekurssille ristiriitatilanteiden käsittelemiseksi. Työn toiminnallinen osuus toteutettiin Helsingissä pidetyllä parisuhdekurssilla ... -
”EI SUORITUSPAINEITA” : Ilmaisullisten ja toiminnallisten menetelmien käyttö psykiatrisessa päivätoiminnassa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyössä tutkittiin ilmaisullisten ja toiminnallisten menetelmien käyttöä psykiatrisessa päivätoiminnassa, menetelmien vaikutuksia vuorovaikutukseen ja voimavaroihin sekä harjoitusten ohjauksellisuutta. Ohjauksiin ... -
Ekspressiivinen taideterapiaprosessini : Kasvaminen terapeuttiseksi ohjaajaksi
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyö oli kuvaus yksittäisestä taideterapiaprosessista. Opinnäytetyö syntyi tarpeesta ymmärtää sitä, mitä vuoden kestävässä taideterapiaprosessissa tapahtui tekijän oman reflektion sekä teorian tasolla. Taideterap ... -
Elokylä-toimintamallin luominen Taidetta kylille! -hankkeessa sosiokulttuurisen innostamisen ja palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää neljässä Kanta-Hämeen kylässä sosiokulttuurisesti innostavaa toimintaa ja luoda palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen Taidetta kylille! -hankkeen tavoitteiden mukainen toimintamalli ... -
Eläimellistä menoa! : Museopedagogiikan ja kokemuksellisen taideoppimisen soveltaminen varhaiskasvatusikäisille lapsille
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten museopedagogisilla menetelmillä ja kokemuksellisella taideoppimisella voidaan tukea varhaiskasvatusikäistä lasta taiteen kokemisessa. Tilaajana ja toimintaympäristönä toimi ... -
Eläkeikäinen käsityön parissa : Tarinointia eläkeikäisten naisten käsitöiden tekemisen merkityksistä
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyö kuvailee narratiivisella lähestymistavalla kerättyjä tietoja eläkkeellä olevien naisten kokemuksista käsitöiden tekemisestä ja käsityötaitojen siirtämisestä nuoremmille. Tavoitteena oli tuottaa tietoa ... -
Eläköön elinikäinen oppiminen: täydennyskoulutustarjonnan suunnittelu tutkintotavoitteisen koulutuksen rinnalle Sasky / Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa
(2022)Vuoden 2018 alusta voimaan astunut ammatillisen koulutuksen reformi yhdisti nuorten koulutuksen ja aikuiskoulutuksen saman lainsäädännön alle, laki ammatillisesta koulutuksesta 531/2017. Tämä mahdollisti sen, että työn ... -
ELÄKÖÖN!-KULTTUURIKAHVILA ELÄKELÄISILLE : Liiketoimintaidean kehittäminen
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön lähtökohtana oli tekijän kiinnostus kehittää yritystoimintaa, joka tarjoaa kulttuuripalveluita eläkeläisille Forssassa. Työelämän palautetta opinnäytetyöstä antoi Forssan Hyvinvointikuntayhtymän teknologia- ... -
Elämyksellinen Tasting-tilaisuus : Olutkulttuurista kertominen ohjaustoiminnan keinoin
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli uudenlaisen, kustannustehokkaan oluen tasting-tilaisuuden kehittäminen. Olutkulttuuri ja oluen kuluttaminen ovat ajankohtaisia aiheita, ja opinnäytetyöntekijällä on aiheeseen henkilökohtaista ... -
”Elämä voi olla ihanaa joka päivä!” : Valokuvat voimavarana -menetelmän kehittäminen
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyössä kehitettiin Valokuvat voimavarana -menetelmä yhteisöllisen vertaistoiminnan menetelmäksi. Valokuvat voimavarana -menetelmää testattiin yli 60-vuotiaiden ikäihmisten ryhmässä. Setlementtiliiton Yhdessä mukana ... -
”ENKÄ TOTTAVIE PETTYNNY!” : Nuorten ikäihmisten kokemuksia taideperustaisesta ryhmätoiminnasta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja kehittää nuorille ikäihmisille suunnattua luovuuteen ja taiteeseen perustuvaa ryhmätoimintaa. Opinnäytetyössä tutkittiin nuorten ikäihmisten kokemuksia taideperustaisesta ... -
ePortfolio : valmentavan koulutuksen opiskelijoiden osaaminen näkyväksi digitaalisesti
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena on koota Kiipulan ammattiopiston, valmentavan koulutuksen opiskelijoille digitaalisia portfoliota, joiden avulla opiskelijoiden taidot tulevat näkyväksi. Opinnäytetyön tavoitteena on yhdistää uutta ...