KoulutusalaOpinnäytetyötKasvatus- ja opetusala
Viitteet 1-20 / 45
-
Aktiivikahvila - kohti yhteisöllisempää oppimista
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Opintäytetyössä esitellään koulutuskartoituskysely, jossa kysyttiin alueellisilta luottamusmiehiltä heidän tietojaan ja mielipiteitään edunvalvontakoulutuksesta sekä kartoitettiin myös heidän kehittymishaasteitaan ja sitä, ... -
Ammatillisen perustutkinnon opinnäyte : Opiskelijan ohjeen kehittäminen
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Toisen asteen ammatilliset perustutkinnot on uudistettu 2008–2010 ja sen myötä myös opinnäytetyö on muuttunut. Aikaisemmin liiketalouden perustutkinnon opinnäytetyöhön on kuulunut kirjallinen raportointi, joka on voinut ... -
Ammatillisten oppilaitosten ja Metsähallituksen yhteistyö Kanta- ja Päijät-Hämeessä 2006 - 2011
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyössä selvitetään Metsähallituksen ja ammatillisten oppilaitos-ten käytännön yhteistyötä Kanta- ja Päijät-Hämeessä vuosina 2006 – 2011. Opinnäytetyön tekijä on ollut itse rakentamassa yhteistyötä oppilaitosten ... -
Design Assignment -opintojakson arvioinnin kehittäminen
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Tämä opinnäytetyö tehtiin Hämeen ammattikorkeakoulun Elinympäristön KT-keskuksen Construction Engineering -koulutusohjelman Design Assignment –opintojaksoon liittyen. Design Assignment -opintojakso on vielä melko uusi ... -
Englannin opetuksen integrointi ammattikorkeakoulussa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Ammattikorkeakoulutuksen kieltenopetuksen tavoitteena on tuottaa opiskelijalle kansainvälistyvän elinkeino- ja työelämän asiantuntijatehtävissä tarvittava kieli- ja viestintätaito. Perinteiset opetusjärjestelyt kehittävät ... -
Ensimmäisenä keväänä laihduin 7 kg : Toisen asteen ammatillisten oppilaitosten matkailualan perustutkinnon opettajien kokemuksia opetusmateriaalista
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyö tutki valtakunnallisella verkkokyselyllä matkailualan perustutkinnon opettajien (n = 77) kokemuksia alan opetusmateriaalista: Miten opettajat tutkinnonperusteiden ja opetussuunnitelman puitteissa kokevat ... -
Evon tiimioppimisen malli
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Keväällä 2011 aloitti Hämeen ammattikorkeakoulun Evon yksikössä Evon metsäosuuskunta, jonka tavoitteena on tarjota uusi oppimisympäristö oppimisen tueksi. Toimintaa tukemassa on ESR-rahoitteinen hanke Metsäosuuskunta Evo ... -
Fysiikan ja kemian opetus ammattioppilaitoksessa (liiketalouden linjalla)
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Tämä opinnäytetyö on omistettu fysiikan ja kemian opetukselle ammattioppilaitoksessa. Fysiikan ja kemian opetus on ammattiaineita täydentävä kokonaisuus. Opinnäytetyössä tulee esille erilaiset keinot, miten ammattioppilaitoksen ... -
Hoitotyön simulaatiokoulutuksen kehittäminen : Opiskelijapalauttein kohti simulaatiopedagogiikkaa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Kliinisen simulaation historia on pitkä. Sen perinteisiä ilmentymiä ovat opetuksessa käytetyt anatomiset mallit. Moderni simulaatio alkoi kehittyä 1950-luvun älkipuoliskolla. On ilmeistä, että nykyiseen hoitotyön käytännön ... -
Hyvän kunnon merkitys lähihoitajaopiskelijoile
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Työskentelen tällä hetkellä Koulutuskeskus Tavastiassa liikunnan ja terveystiedon opettajana. Opinnäytetyön aihetta valitessani, halusin keskittyä nimenomaan lähihoitajakoulutukseen, ja melko pian tutkimuskysymykseksi ... -
Innoplaza-opintokokonaisuuden vaikutuksia ja kehittämissuuntia : Arviointitutkimus pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulujen yhteisestä yrittäjyyskoulutuksesta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2010)Pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulujen yhteisen Innoplaza-opintokokonaisuuden (15 op) arviointitutkimus selvitti sekä opintojen vaikutuksia Innoplazan suorittaneiden yrittäjänä että muissa tehtävissä toimivien henkilöiden ... -
Jatkuvan työelämäyhteyden merkitys oppimisessa : Kokemuksia Koulutuskeskus Salpauksen musiikkiteknologikoulutuksesta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan syitä Koulutuskeskus Salpauksen musiikkiteknologian koulutusohjelman suosioon ja hyviin oppimistuloksiin vuosina 2001-2011. Syiden selvityshalu on lähtenyt puhtaasti opinnäytteen tekijästä, ... -
"Kannettu vesi ei kaivossa pysy" : Ammattikorkeakoulun opettajan käyttöteoria sosiaalialalla
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2010)Tämä opinnäytetyö käsittelee ammattikorkeakoulun opettajan käyttöteoriaa, tarkemmin sosiaalialan opettajan käyttöteoriaa. Työn johtoajatuksena on tuoda näkyville ammattikorkeakoulun opettajan käyttöteorian rakentuminen. ... -
KIPPIS JA KULAUS!- Juomanlaskija virtuaalimatkalla
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2010)Tämä opinnäytetyö käsittelee oppimateriaalin kehittämistä ja merkitystä ammatillisessa koulutuksessa, tarkemmin, hotelli-, ravintola- ja catering-alalla. Työn kantavana ajatuksena on nähdä oppimateriaali lisäarvoa opiskelu- ... -
Kriittis-filosofinen pedagogiikka ammattikorkeakouluopetuksessa : - oppituntisovelluksia
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella kriittis-filosofista pedagogiikan mahdollisuuksia ammattikorkeakouluopetuksessa. Työssä muotoillaan ja mallinnetaan kirjallisuusaineiston pohjalta kriittis-filosofisen pedagogiika ... -
Kädet savessa : Keramiikan oppimateriaali kuvataidekoulujen opettajille
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön aiheena on ollut keramiikan valmistusta koskevan oppimateriaalin laatiminen kuvataidekoulujen opettajien tarpeisiin. Työn tavoitteena on ollut kartoittaa kuvataidekoulujen opettajien tarve keramiikan ... -
Lisää infoa! : pedagoginen dokumentointi vuorohoidossa.
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vuorohoidon varhaiskasvatushenkilöstön tietoja pedagogisesta dokumentoinnista. Lähtökohtana oli työ varhaiskasvatuksen parissa, kiinnostus vuorohoidon työn kehittämisestä sekä aiemman ... -
Matemaattisten aineiden opintojen haasteet AMK-opinnoissa tekniikan alalla Lahden ammattikorkeakoulussa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Tutkimuksessa selvitettiin kyselylomakkeen avulla Lahden ammattikorkeakoulun tekniikan alan vuosikurssien 2009 ja 2010 opiskelijoiden kokemuksia matemaattisten aineiden opintojen haasteista ja verrattiin niitä heidän ... -
Mielikuvasta artefaktiksi : Kuinka taidegrafiikan prosessia voidaan tarkastella oppimisen ja opettamisen näkökulmasta?
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyössä tarkasteltiin luovaa ja taiteellista prosessia taidegrafiikan näkökulmasta käsin. Opinnäytetyössä oli tarkoituksena tuoda prosessia oppimisen ja opettamisen kautta lähestyttävälle tasolle. Osana ... -
Minäpystyvyyden kasvattaminen AMK-opinnäytetyöprosessissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyö käsittelee opiskelijoiden minäpystyvyyden kasvattamista ammattikorkeakoulun opinnäytetyöprosessissa. Työn tilaaja on Humanistinen ammattikorkeakoulu (HUMAK). Työssä tutkittiin kokemuksia opinnäytetyön ...