KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Tietojenkäsittely
Viitteet 1-20 / 2074
-
21st Century Online Marketplace for Finnkino B2B
(2021)The main task of this research and development project is to produce an implementable concept design of a modernized version of the Finnkino B2B website (www.finnkinob2b.fi). The primary goal of this thesis is to analyze ... -
2d roguelite pelin suunnittelu ja kehitys Unity-pelimoottorilla
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää nykyaikaisia pelikehityksen vaiheita ja miten Unity pelimoottoria voidaan hyödyntää pelikehityksessä. Selvityksen jälkeen työssä kuvataan Unity kehitysympäristössä luodun 2d roguelite ... -
360 asteisen animaation tekeminen Blender-ohjelmalla
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)360 asteisten videoiden ja animaatioiden suosio kasvaa kovaa tahtia, ja virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen on yleistynyt sekä viihdeteollisuudessa, koulutuksessa, suunnittelussa että lääketieteessä. Kasvavan kysynnän ... -
3D - mallinnus, työnkulku Blender - ohjelmalla
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)Työn tarkoitus on oppia lisää 3D-mallinnuksesta ja Blenderin toiminnasta. Lisäksi tavoite on innostaa 3D-mallinnuksesta kiinnostuneita luomaan omia projekteja. Lyhyesti 3D-mallinnus tarkoittaa tietokoneohjelmalla luotavaa ... -
3D hahmon mallinnus ja ohjaaminen pelimoottorilla
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia 3D grafiikan historiaa, käyttökohteita sekä tulevaisuutta. 3D grafiikan sisältämistä aloista tutkittiin erityisesti 3D-mallinnusta sekä animointia. Tavoitteena on oppia miten 3D ... -
3D tulostus - digitaalisesta mallista esineeksi
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2013)Tässä opinnäytetyössä esitellään 3D tulostuksen tekniikka ja materiaaleja, suunnitellaan ja tuotetaan esimerkkikappaleen digitaalinen malli, sekä tulostetaan muovinen esine digi-taalisen mallin pohjalta. Työn tavoitteena ... -
3D-grafiikan ja visuaalisten efektien lisääminen videoihin Blender-ohjelmalla
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)Nykyään monet ihmiset ottavat kameroilla videoita omiin tarkoituksiin ja mahdollisesti mai-nostamiseen. Olisi hyödyllistä, jos ihmiset osaisivat myös liittää tietokoneella tuotettuja liikku-via hahmoja videoihin. Opinnäytetyö ... -
3D-grafiikan luonti tietokonepeleihin
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)Työn tarkoitus on perehtyä 3D-mallinnusohjelmaan nimeltä Blender, ja luoda sen avulla tietokonepeliin soveltuva hahmo. Työssä otetaan huomioon ja hyödynnetään nykyajan peliteollisuuden menetelmiä, jotta saadaan kuva siitä, ... -
3D-mallinnus taidemuotona
(2020)Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia mitä 3D-mallinnus on, miten sitä tehdään ja miten taide on tärkeänä osana 3D-mallinnusta ja tietoteknistä alaa. -
3D-tekniikan hyödyntäminen robotiikassa
(2022)Opinnäytetyö on kattava tietopaketti 3D-mallinnuksen ja -tulostamisen eri osa-alueista, kehitysympäristöistä ja robotiikan kehittämisestä. 3D-tulostamista voidaan hyödyntää yhä enenevissä määrin erilaisiin käyttötarkoituksiin ... -
3D-tietokonepelin kehittäminen Unity-pelimoottorilla
(2023)Opinnäytetyössä tuotetaan 3D-peli käyttämällä Unity-pelimoottoria. Tämän lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi videopelien historiaa, eri pelimoottoreita, tarkemmin Unity-pelimoottoria itsessään ja kuinka pelikehitys ... -
3D-tulostaminen
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mitä 3D-tulostaminen on. Työssä selvitetään, kuinka monimuotoinen 3D-tulostusprosessi on, ja mistä se koostuu. Osa-alueina tietoperustassa ovat 3D-mallinnus, 3D-tulostamisen ... -
3D-tulostuksen liiketoimintamahdollisuudet
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä selvitetään, kuinka 3D-tulostuksen ympärille voitaisiin rakentaa kannattavaa liiketoimintaa. Aihe oli tutkimisen arvoinen, koska 3D-tulostamisen on ennustettu olevan seuraava teollisen valmistuksen mullistava ... -
3D-tulostuksen viipalointiohjelmien vertailu
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena on selventää 3D-tulostamisen prosessia yksityisen käyttäjän näkökulmasta sekä luoda testitulostuksia, joiden perusteella pystytään vertailemaan prosessissa käytettävien viipalointiohjelmien toimintaa ... -
3D-tulostus
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 3D-tulostusta, sen tarjoamia mahdollisuuksia, kuinka 3D-tulostus näkyy markkinoilla kuluttajan näkökulmasta ja miten se vaikuttaa itse kuluttajaan. Käyn läpi muutamia näkökulmia ... -
3D-ympäristön mallintaminen Blenderillä
(2022)Toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee projektia, jossa toimeksiantaja Mia Mäkelä on tilannut 3D-mallinnetun ympäristön. Opinnäytetyö toteutetaan osana suurempaa projektia, jossa tuotetaan audiovisuaalinen teos tulevaan ... -
4G – Historia, nykytilanne ja tulevaisuus
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)Langaton tiedonsiirto on kehittynyt vuosien myötä viidakkorummuista sähköisiin lennättimiin ja edelleen tiiliskiven kokoisista radiopuhelimista multimediaviestejä tukeviin nykyaikaisiin mat-kapuhelimiin. Erityisesti ... -
5G-verkon hyödyt kuluttajalle 4G-verkkoon verrattuna
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia 5G-verkon hyötyjä kuluttajille 4G-verkkoon verrattuna. Tutkimuksessa perehdyttiin muutamaan erilaiseen kuluttajaesimerkkiin, joiden näkökulmasta hyötyjä lähdettiin tarkastelemaan. ... -
6G – mahdollisuudet ja haasteet
(2023)Ihmiskunnan tuottaman ja jakaman tiedon määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Tästä seuraa se, että vaatimukset tulevaisuuden verkkoyhteyksiä kohtaan kasvavat merkittävästi. Tulevaisuuden langattomilta verkkotekniikoilta ... -
A comparative analysis of create-react-app (CRA) and Vite for React.js projects
(2024)Front-end development focuses on building the interactive component of an application that deals what a user sees and interacts with. React is a widely used front-end framework for creating interactive user interface (UI). ...