Haku
Viitteet 1-4 / 4
Asiakaskannattavuuden mittaaminen toimintolaskennan avulla
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan tietyn asiakkaan asiakaskannattavuuden laskun syyt määritellyllä aikavälillä toimintolaskentaa hyväksikäyttäen. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, millainen on ...
Liikelentokone strategisena investointina : Tapaustutkimus lentokoneinvestoinnin kannattavuudesta suomalaisessa liikelentoyhtiössä
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli arvioida lentokoneinvestoinnin kannattavuutta ja strategista soveltuvuutta suomalaisessa liikelentoyhtiössä, joka pohtii liiketoiminnan laajentamista kaupallisessa lentotoiminnassa. Tarkastelun ...
Yritys X:n kannattavuuden seuranta kustannuspaikkalaskennan ja tunnuslukuanalysoinnin avulla
(2020)
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia toimeksiantajan kannattavuuden seurantaa nykyisillä menetelmillä ja myös kehittää niitä paremmiksi. Tutkimuksen avulla haluttiin kehittää jo olemassa olevaa kustannuspaikkaseurantaa sekä ...
Asiakaskannattavuuden laskentamenetelmän kehittäminen
(2021)
Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayritykselle asiakaskannattavuuden laskentamenetelmä ja löytää keinot oleellisten kustannusten allokointiin. Tutkimuksen tuotoksen avulla haluttiin tuottaa lisäarvoa yrityksen ...