"yrityskulttuuri" - Selaus asiasanan mukaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 30
-
Alle 35-vuotiaiden itseohjautuvuuden nykytila ja sen kehittäminen JCDecaux Finland Oy:ssä
(2019)Itseohjautuvuus on suurta suosiota saavuttanut toimintamalli, jonka nimeen vannovat useat huippumenestyneet yritykset. Toimintamallin suosio perustuu työntekijöiden tyytyväisyyteen, parempaan työn laatuun ja tehokkuuteen ... -
Arvojen uudistaminen yhdistyvässä organisaatiossa
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kahden yhdistyvän organisaation arvopohja ja kehittää organisaatiokulttuuria vastaamaan organisaation tarpeita. Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena syyskuun 2022 – ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen yrityksen liiketoiminnassa
(2022)Samalla kun asiakaskokemukseen liittyvä tutkimustieto ja keskustelu on lisääntynyt, on ollut havaittavissa tarve tutkia teemaa erityisesti vieraanvaraisuusalan organisaatioiden näkökulmasta Suomessa. Ajantasaista tutkimusdataa ... -
Esimies henkilöstön sitouttajana: ohjeistus esimiehille henkilöstön sitouttamiseen
(2022)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on, miten esimies voi toimia henkilöstön sitouttajana. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Witron Wioss On Site Services Gmbh Suomen osasto. Työn tavoitteen oli luoda yrityksen ... -
Etätyön vaikutus ja merkitys startup-yrityskulttuuriin - Case Freesi
(2023)Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona suomalaiselle startup-yritykselle nimeltä Freesi. Tarkoituksena oli tutkia etätyön vaikutusta yrityskulttuuriin henkilöstön näkökulmasta katsottuna. Tämän selvittämiseksi tutkittiin sitä, ... -
Etätyön vaikutus yrityskulttuuriin: Organisaatio X
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan COVID-19 pandemian aloittaman laajan etätyön vaikutusta yrityskulttuurikokemukseen Organisaatiossa X. Yrityskulttuuri on ilmiö, jota on tutkittu laajasti. Yrityskulttuurista löytyy monia ... -
Henkilöstön kokemus organisaatiokulttuurista Case LähiTapiola PKS
(2021)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin suomalaisen asiantuntijaorganisaation yrityskulttuuria. Tavoitteena oli konkretisoida kohdeyrityksen organisaatiokulttuurin piirteitä ja ehdottaa toimenpiteitä, joilla kulttuuri ja luottamus ... -
Hotellin identiteetin kiteytys Radisson Blu Seaside Hotelissa
(2021)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen on Radisson Blu Seasiden identiteetti ja kuinka se näkyy henkilökunnalle. Olennaista oli myös selvittää miten hotellin identiteetti näkyy asiakkaille. Tavoitteena oli ... -
Hyvinvoiva työnyhteisö yrityksen menestystekijänä
(2020)Opinnäytetyön tavoitteena oli osoittaa, että menestyäkseen nykymarkkinoilla yrityksen on ajateltava työhyvinvointia kilpailuetuna. Kehittää ja syventää ymmärrystä siitä, mitä työhyvinvointi on ja miten se vaikuttaa yrityksen ... -
Johtamisen vaikutus asiakaskokemukseen hotelleissa
(2023)Tämän kvalitatiivisen, eli laadullisen tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja keskustelua siitä, miten johtamisella voidaan vaikuttaa asiakaskokemukseen, ja millä osa-alueilla hotelli- ja ravintola-alalla on ... -
Kulttuurien kohtaaminen suomalaisten yritysten venäläisissä tytäryrityksissä
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan suomalaisten yritysten kulttuurillisia lähestymistapoja niiden venäläisissä tytäryhtiöissä. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää yritysten kulttuurillisia strategioita ja pohtia valittujen ... -
Kulttuurierojen ymmärtäminen: Mitä suomalaisten yritysten tulisi tietää Japanin yrityskulttuurista
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kulttuurieroja suomalaisen ja japanilaisen yrityskulttuurin välillä. Eroja ymmärtämällä suomalaiset yritykset voivat parantaa mahdollisuuksiaan laajentua Japanin yritysmarkkinoille. ... -
Latinalaisen Amerikan yrityskulttuuri ja toimintatavat
(2021)Latinalaisen Amerikan markkinat kiinnostavat yhä useampia liikemiehiä ja -naisia sekä yrityksiä maailmalla. Alueella on vahvat kauppasuhteet, tuottoisa maantieteellinen sijainti ja kasvavat keskiluokan markkinat. EU:n ja ... -
Miten tehdä yrityksestä digikypsä – opas pk-sektorin teollisuusyrityksille
(2019)Digitalisaatio, markkinoiden ja kulutustottumusten murrokset haastavat yritysten vanhat toimintatavat ja liiketoimintamallit. Uusien teknologioiden hyödyttämättä jättäminen on yrityksille menetetty mahdollisuus. ... -
Miten työnantajakuva rakentuu sähköisissä kanavissa, IT-työnhakijan silmin?
(2023)Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli IT-alaa vaivaava rekrytointi haaste. IT-alalla on jatkuva haaste saada päteviä työntekijöitä yrityksiin töihin. Päätutkimuskysymys työssä on ”Miten IT-alan yritykset pystyvät nykyistä ... -
Monimuotoisuudesta voimaa innovointiin
(2019)Henkilöstön monimuotoisuus on tänä päivänä itsestäänselvyys. Monimuotoisuusjohtamista perustellaan useissa organisaatioissa liiketoimintaa edistävänä strategisena valintana. Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa yritykset ... -
Muutosten vaikutus työntekijäkokemukseen kaupan alalla
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten muutokset vaikuttavat työntekijäkokemukseen. Tutkimus tehtiin kaupan alan kohdeyritykselle. Tarkoituksena oli tutkia, miten muutokset ovat vaikuttaneet kohdeyrityksen ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Organisaatiokulttuurin nykytilan arviointi ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
(2023)Osaajapula työmarkkinoilla on tutkitusti kasvanut viimeisten kymmenen vuoden aikana merkittävästi. Osaavasta työvoimasta käytävän kilpailun kiristyminen ja uusien sukupolvien työmarkkinoille mukanaan tuomat vaatimukset ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Organisaation palautekulttuuri ja työntekijäkokemus
(2022)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan organisaation palautekulttuuria ja työntekijäkokemusta. Työn tavoitteena on selvittää mikä palautteen vastaanottamisessa koetaan merkityksellisenä, millaista muutosta organisaatioiden ... -
Palkitsemisen ja yrityskulttuurin merkitys työntekijän sitoutumiseen organisaatiossa
(2020)Työntekijän sitouttaminen on aihe, joka on ollut jo pidempään pinnalla lähes jokaisessa organisaatiossa. Maailman muuttuessa myös sitouttamisen keinot ovat muuttuneet ja saavuttaakseen pitkän aikavälin kilpailuetua ...