"yritykset" - Selaus asiasanan mukaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

    • Aloittavan erikoisalan yrityksen hankinnat 

      Kovzun, Alexey (2022)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee mikroyrityksen hankintaprosessia sekä toimeksiantajan hankintojen kulkua. Työn tarkoitus on kuvata mikroyrityksen hankintaprosessia ja tarkistella Kraljicin matriisin hyödyllisyyttä hankintojen ...
    • Aloittavan yrityksen liiketoimintasuunnitelma 

      Kyyrö, Sara (2023)
      Tämän työn tarkoituksena on tuottaa liiketoimintasuunnitelma aloittavalle yritykselle. Työn toimeksiantaja on aloittava kauneudenhoitoalan yritys. Valmis-ta liiketoimintasuunnitelmaa tullaan käyttämään liiketoiminnan ...
    • Aloittavan yrityksen liiketoimintasuunnitelma Case: Digital Barracks Oy 

      Rundberg, Aku (2021)
      Opinnäytetyö käsittelee vasta perustamisvaiheessa olevan Digital Barracks Oy:n kaupallista toimintaa kuvaavaa liiketoimintasuunnitelmaa. Tutkimuksella kartoitetaan sitä, onko yrityksen toiminta kannattavaa ja minkälaisia ...
    • Aloittavan yrityksen liiketoimintasuunnitelma Case: Digital Barracks Oy 

      Rundberg, Aku (2021)
      Opinnäytetyö käsittelee vasta perustamisvaiheessa olevan Digital Barracks Oy:n kaupallista toimintaa kuvaavaa liiketoimintasuunnitelmaa. Tutkimuksella kartoitetaan sitä, onko yrityksen toiminta kannattavaa ja minkälaisia ...
    • Alustava ympäristökatselmus 

      Hirvonen, Meri (2022)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Viiramikko Oy:n merkittävimmät ympäristönäkökohdat alustavana ympäristökatselmuksena. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla yrityksen työntekijää sekä havainnoimalla toimintaa ...
    • Asiakaskokemus kosmetiikan maahantuontiyrityksessä 4Dream 

      Valkonen, Saara (2021)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakaskokemuksen tutkiminen ja kehittäminen kosmetiikan maahantuontiyrityksessä. Toimeksiantajana työlle oli luonnonkosmetiikan maahantuontiyritys 4Dream. Yritys on perustettu vuonna 2015, ja sen ...
    • Asiakaskokemusmittaus verkkolaskuoperaattorin palveluista ja hyödyistä B2B-asiakkaille 

      Tevajärvi, Tommi (2023)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia talous- ja verkkolaskuoperaattoripalveluita käyttävien B2B-asiakkaiden asiakaskokemusta. Työn tavoitteena oli selvittää asiakastyytyväisyyden nykytilaa, vahvuuksia ja löytää mitä ...
    • Asiantuntijabrändin vahvistaminen podcastin avulla 

      Nuotio, Laura (2023)
      Podcastit ovat suosittuja äänitallenteita. Niillä tavoitetaan massojen sijaan pienet ja oikeat kohderyhmät. Podcastit pystyvät saavuttamaan jopa viisinu-meroisen kuuntelijamäärän. Suomen kuunneltuimpien podcastien listalla ...
    • Brändin rakentaminen kiertotalousyrityksessä: case Ekokaari Oy 

      Sanna, Ahola (2023)
      Pitkäjänteisesti ja taidokkaasti rakennettu brändi on yritykselle arvokas. Se voi auttaa yritystä erottautumaan kilpailijoistaan sekä saavuttamaan yrityksen sille asettamat tavoitteet. Kiertotalousalalla vallitsee ...
    • Demonstraatioympäristö kiertotalouden sivuainevirroille 

      Soininen, Hanne; Pulliainen, Salla; Saario, Tiina; Gråsten, Jonne; Heinonen, Aki; Hänninen, Hanna; Kakkonen, Ville; Konttila, Jussi; Lehikoinen, Arttu; Liukkonen, Mikko; Luostarinen, Juha; Malk, Vuokko; Metsälä, Antti; Paakkari, Minttu; Skog, Jade; Sormunen, Kai; Teittinen, Heikki; Turmola, Lauri; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Kehittää 229 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2023)
      Biokaasulaitokset ovat yleistyneet Suomessa, mutta alalla on edelleen merkittävästi kasvupotentiaalia. Esimerkiksi maatalouden sivuvirtojen ja yhdyskuntien erilliskerättyjen biojätteiden biokaasupotentiaalia on vielä ...
    • Digiratkaisut työllistymisen tukena 

      Leppänen, Paula; Lesonen, Miikka-Petteri; Mölsä, Erja; Nuuttila, Topi; Haatainen, Elina; Raskinen, Krista; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Kehittää 192 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2022)
      Tässä teoksessa haluamme tuoda esiin, millainen polku hankkeessa käydään läpi sen suunnitteluvaiheesta lopputuotokseen. Polku sisältää paljon työtä, luovuutta, periksiantamattomuutta ja verkostoitumista. Haluamme kirjallamme ...
    • Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma yritykselle X 

      Sahiluoto, Laura (2023)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään digitaalista markkinointia ja sen suunnittelua yritykselle X hyödyntäen SOSTAC-suunnittelumallia ja kyselytutkimusta. Toimeksiantaja on amerikkalainen startup-yritys, joka on tuomassa ...
    • Digitaalisen markkinoinnin tarve kohdeyrityksissä 

      Kilpeläinen, Heli (2021)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää toimeksiantajan tarjoaman digitaalisen markkinointipalvelun tarve kohdeyrityksissä. Tutkimusongelma oli seuraava: mikä on toimeksiantajayrityksen potentiaalisten asiakasyritysten ...
    • Digitalisaation ja henkilökohtaisen palvelun yhteensovittaminen tulevaisuuden B2B-asiakaskohtaamisessa. 

      Kemppainen, Tiina (2021)
      Digitalisaatio ja sen tarjoamat teknologiset ratkaisut ovat muuttaneet asiakaskokemusta. Toisaalta yritysten välillä henkilökohtaisilla suhteilla on iso merkitys lisäarvon ja sitoutumisen näkökulmasta. Tämän opinnäytetyön ...
    • Ekologisen kestävän kehityksen tuomat haasteet logistiikkapalveluyrityksissä 

      Kuuva, Kati (2021)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on ekologisen kestävän kehityksen tuomat haasteet logistiikkapalveluyrityksissä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia haasteita ekologinen kestävä kehitys on tuonut logistiikka ...
    • Elintarvikeviennin aakkoset. Elintarvikeviennin osaaminen kasvuun -hankkeen satoa 

      Pöllänen, Elina; Römer-Paakkanen, Tarja; Alatalo, Sari; Kraft, Marru; Jokinen, Leena; Järvelä, Marja-Liisa; Lämsä, Tia; Nummela, Marika; Pitkäpaasi, Pirjo; Poranen, Ulla-Maija; Puustjärvi, Pia; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Kehittää 170 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2021)
      Suomen elintarvikealan tuotannosta vain noin 15 prosenttia menee vientiin. Yhtenä syynä elintarvikealan kotimarkkinaorientaatioon ja vaatimattomaan vientiin pidetään yritysten kansainvälisen myynti- ja markkinointiosaamisen ...
    • ESGE:n matka. E-urheilun kehitystä Kymenlaaksossa. Saadut opit sekä tulevaisuuden tavoitteet 

      Leppilampi, Antti; Jäntti, Atte; Santibanez, Damian; Kondratjeff, Eemi; Hirvonen, Jade; Saari, Otso; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Inspiroi 43 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2022)
      E-sports Games Ecosystem eli ESGE-hanke on tullut loppuunsa. Mikä kyyti tämä matka onkaan ollut! Kun aloitimme hankkeemme vuoden 2019 lopussa, pystyimme kuvittelemaan vain pieniä askelia siitä, mitä lopulta saavutimme. ...
    • Etiäinen. Kymenlaakson koulutus- ja osaamistarpeiden ennakoiminen 

      Myllylä, Yrjö; Vänttinen, Tuija; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Kehittää 116 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2020)
      Tavoitteena Etiäinen – Koulutustarpeiden ennakointi ‑hankkeessa on ollut luoda Kymenlaakson koulutustarpeiden ennakointimalli, joka reagoi riittävän nopeasti yritysten ja muiden työnantajien osaamistarpeisiin ja kytkeytyy ...
    • Etukenossa eteenpäin. Kokeiltuja keinoja, ajattelun aiheita ja rekrytointivinkkejä osaajapulaa ratkoville yrityksille 

      Kujanpää, Irina; Arola, Tuija; Leppänen, Sari; Nurmi, Jani; Kaitarinne-Kunnari, Tuija; Hämäläinen, Mia; Inkilä, Edla; Pietiläinen, Sari; Kähärä, Tarja; Viljakainen, Kati; Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
      Xamk Inspiroi 50 (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2022)
      Osaajapulasta kärsivillä aloilla työnantajien arki on hektistä ja kasvumahdollisuudet rajattuja. Miten voisi selvitä tilanteesta, jossa lisäosaamista kaivattaisiin kipeästi, mutta valmiita osaajia ei löydy? Etukenossa ...
    • FC Lahti hyötyä tuottavana yhteistyökumppanina 

      Kulju, Timo (2021)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli FC Lahti hyötyä tuottavana yhteistyökumppanina. Toteutetussa tutkimuksessa tavoitteena oli tuottaa käytännön toimenpidesuosituksia FC Lahdelle yhteistyökumppanuuksien hoitamiseen. ...