Haku
Viitteet 1-10 / 303
Hiuskosmetiikan ainesosien koulutus parturi-kampaajille
(2019)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä parturi-kampaajien tietoa hiuskosmetiikassa yleisesti käytettävistä ainesosista. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Suomen Hiusyrittäjät ry, joka halusi vastata jäsenistönsä toiveeseen ...
Jätteistä kosmetiikkainnovaatioksi: innovaatioprosessi ei-nestemäisen unisex-kosmetiikan kehittämiseksi matkakäyttöön kiertotaloutta hyödyntäen
(2019)
Ympäristön hyvinvoinnista on tullut yhteinen tavoite sekä useille yksityisille henkilöille että yrityksille. Siihen liittyvällä viestinnällä on vaikutusta kuluttajien arvoihin ja ostokäyttäytymiseen. Tämä lisää yritysten ...
Kosmetiikan herkistävät ainesosat
(2019)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää herkän ihon ominaisuuksia, tunnusmerkkejä ja ihon herkistymiseen johtavia tekijöitä. Tavoitteena oli suunnitella teorian pohjalta Vantaan ja Keravan Allergia- ...
EKOLUKSUS - ilmentyminen ja tulevaisuus : Uudesta ilmiöstä tuottavaa vastuullisuutta.
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin luksusliiketoiminnan ja yhteiskuntavastuullisuuden yhteyttä sekä ekoluksuksen ilmentymistä lähitulevaisuudessa. Ennakoimalla tulevia muutoksia, esimerkiksi ihmisten kulutustottumuksissa, ...
Aistinvarainen arviointi kosmetiikassa
(2019)
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ aistinvaraisesta arvioinnista ja sen hyödyntämisestä kosmetiikka-alalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä alan suomen- sekä englanninkielistä lähdeaineistoa hyödyntäen oppimateriaalia ...
Brändin tunnettavuuden nostattaminen 360°-markkinoinnilla Case: Luxie Beauty
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Nordic Beauty Import OY:n (NBI) käyttämää uudenlaista lanseeraustapaa ja sen toimivuutta uuden brändin tunnettavuuden nostattamiseksi. NBI lanseerasi meikkisivellinsarja Luxie Beautyn ...
Intuition hyödyntäminen työelämässä
(2019)
Intuitiota on tutkittu viime vuosina enenevissä määrin ja sen merkitystä aletaan ymmärtää paremmin. Intuition voidaan kuvata olevan tietoa, jota tiedetään, mutta jota ei tiedetä tietävänsä. Se on erottamaton osa ihmisen ...
Markkinoinnin kehitysehdotus kosmetiikkabrändille
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kehitysehdotus ranskalaisen kosmetiikkabrändin L’Occitane en Provencen markkinoinnille. Yhteistyökumppanina opinnäytetyössä oli brändiä Suomeen maahantuova yritys L’Occitane ...
Ennakoivan sopimisen työkalupakki hius- ja kauneudenhoitoalalle
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää hius- ja kauneudenhoitoalalla suurimmiksi epäkohdiksi koettavat asiat sekä liikkeenharjoittajien että sopimusyrittäjien näkökulmasta. Kehittämistehtävän tavoitteena oli näiden ...
Kosmetiikan verkkokaupan ominaisuuksien vaikutus ostopäätökseen
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mitkä kosmetiikan verkkokauppojen ominaisuudet vaikuttavat ostopäätökseen. Lisäksi haluttiin tarkastella iän, päätelaitteen ja ostotiheyden merkitys ostopäätökseen vaikuttaviin ...