Towards strategic communication : the development of a hospitality industry company's communication plan
Tuomainen, Soila (2023)
Tuomainen, Soila
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236335
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236335
Tiivistelmä
Yrityksissä on aivan viime vuosina herätty arvostamaan strategisen viestinnän tärkeyttä. On huomattu, miten strategisen viestinnän tuomat edut voivat vaikuttaa koko organisaation menestykseen.
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli kehittää strategiseen viestintään perustuva suunnitelma matkailu-, ravintola- ja tapahtuma-alan yritykselle. Yrityksessä on jo laadittu strategia muutamia vuosia sitten, ja nyt haluttiin tuoda strateginen näkökulma myös viestintään.
Viestintäsuunnitelmaa laadittaessa hyödynnettiin lähdekirjallisuutta, joka käsitteli muun muassa strategista viestinnän suunnittelua, työyhteisöviestintää, kriisiviestintää ja vastuullisuusviestintää. Kohdeyrityksen nykytilaa ja tavoitteita analysoitiin puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla ja henkilöstökyselyllä. Tutkimustuloksia täydennettiin kirjoittajan omilla näkemyksillä ja havainnoilla.
Vastauksista oli todennettavissa monta kehityskohdetta, joita on mahdollista parantaa viestinnän keinoin. Tulosten pohjalta luotiin kattava viestintäsuunnitelma, joka palvelee organisaation tarpeita ja joka on helposti päivitettävissä tulevina vuosina. In recent years, businesses have increasingly recognized the importance of strategic communication. It has been observed how the benefits of strategic communication can affect the overall success of the organization.
The aim of this thesis was to develop a communication plan based on strategic communication for a company in hospitality industry. While the company had previously established a strategy a few years ago, the goal was to integrate a strategic perspective into communication as well.
In creating the communication plan, relevant literature on strategic communication planning, work community communication, crisis communication, and corporate social responsibility communication was utilized. The current state and objectives of the target company's communication were analyzed through semi-structured thematic interviews and employee surveys. The research findings were supplemented with the author's own insights and observations.
The responses indicated several areas for improvement that could be enhanced through communication. Based on the results, a comprehensive communication plan was created to address the organization's needs and is easily updatable in the coming years.
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli kehittää strategiseen viestintään perustuva suunnitelma matkailu-, ravintola- ja tapahtuma-alan yritykselle. Yrityksessä on jo laadittu strategia muutamia vuosia sitten, ja nyt haluttiin tuoda strateginen näkökulma myös viestintään.
Viestintäsuunnitelmaa laadittaessa hyödynnettiin lähdekirjallisuutta, joka käsitteli muun muassa strategista viestinnän suunnittelua, työyhteisöviestintää, kriisiviestintää ja vastuullisuusviestintää. Kohdeyrityksen nykytilaa ja tavoitteita analysoitiin puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla ja henkilöstökyselyllä. Tutkimustuloksia täydennettiin kirjoittajan omilla näkemyksillä ja havainnoilla.
Vastauksista oli todennettavissa monta kehityskohdetta, joita on mahdollista parantaa viestinnän keinoin. Tulosten pohjalta luotiin kattava viestintäsuunnitelma, joka palvelee organisaation tarpeita ja joka on helposti päivitettävissä tulevina vuosina.
The aim of this thesis was to develop a communication plan based on strategic communication for a company in hospitality industry. While the company had previously established a strategy a few years ago, the goal was to integrate a strategic perspective into communication as well.
In creating the communication plan, relevant literature on strategic communication planning, work community communication, crisis communication, and corporate social responsibility communication was utilized. The current state and objectives of the target company's communication were analyzed through semi-structured thematic interviews and employee surveys. The research findings were supplemented with the author's own insights and observations.
The responses indicated several areas for improvement that could be enhanced through communication. Based on the results, a comprehensive communication plan was created to address the organization's needs and is easily updatable in the coming years.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Crisis communication plan for an exchange-listed company
Timonen, Anna Kaisa (2012)The objective of the thesis was to create instructions of crisis communication plan for an exchange-listed company. The reason for this kind of topic came at the request of the commissioner because there is a requirement ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Interpersonal Communication Skills
Koroleva, Natalia (2024)The main objective of this study is to analyse different interpersonal communication skills that individuals use to establish and maintain effective business relationships and explore their practical applications. To support ... -
'Freedom of choice': A case study of internal communication strategies and practices on marketing in the health care sector
Pohjalainen, Sara (2021)The planned healthcare and social services reform (SOTE) has resulted in a legislation that increases the patient’s freedom of choice when deciding their health care service provider. This has opened new possibilities for ...