"taidelähtöiset menetelmät" - Selaus asiasanan mukaan Humanistinen ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-17 / 17
-
”Itsensä löytämistä ja käännekohta elämässä” : Työttömien nuorten teatteripajan vaikutuksia osallistujiin
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyö tutkii työttömien nuorten teatteripajoista saatuja kokemuksia ja vaikutuksia osallistujien hyvinvointiin. Tarkastelun kohteena on neljä vuosien 2011 ja 2016 välillä toteutettua pajaa, jotka on toteutettu Liedon ... -
"Jos se ois ollu tylsää, oisin lähteny heti vetää" : Teatteri ILMI Ö:n Sytytin-hanke kahdessa lastenkodissa ja niiden yhteydessä olevissa erityiskouluissa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyö tutkii Teatteri ILMI Ö:n Sytytin-hankkeen merkitystä lastenkotinuorille vuosina 2012-2016. Sytytin on soveltavan teatterin hanke, jota toteutettiin kahdessa eteläsuomalaisessa lastenkodissa ja niiden yhteydessä ... -
Kannustaako taidelähtöisten menetelmien käyttäminen perheitä kommunikaatio-opetuksiin?
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Kommunikaatio-opetuksen tavoitteena on, että puhevammaisella lapsella ja hänen perheellä on yhteinen kieli sekä kommunikaatiokeino. Opetusten alussa perheillä ei ole mitään tietoa siitä, millaisia menetelmiä kommunikaati ... -
Keskusteleva kuvan tarkastelu ennakkoluuloja purkamassa : Maahan muuttaneiden muuttuvat käsitykset suomalaisuudesta
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössäni tarkastelen millä tavoin aikuiset maahan muuttaneet kokevat käsityksensä suomalaisuudesta muuttuneen heidän tarkasteltuaan suomalaista taidetta Visual thinking strategies eli keskusteleva kuvan tarkastelu ... -
”Kun sanat eivät riitä” : Taidelähtöiset menetelmät maahanmuuttajaäitien kurssilla Salon kansalaisopistossa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut etsiä keinoja maahanmuuttajakotiäitien kotoutumisen tukemiseen sekä kehittää Salon kansalaisopiston maahanmuuttajille suunnattua kurssitoimintaa. Työn tilaaja on Salon kansalaisopisto, ... -
Maahanmuuttajien osaamiskannustimien kehittäminen kulttuuri- ja taidelähtöisillä menetelmillä
(2019)Opinnäytetyö pureutuu maahanmuuttajien osaamiskannustimien kehittämiseen kulttuurin ja taiteen keinoin Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden oppimista voidaan kehittää monin erilaisin tavoin. Tämä käy selväksi ... -
Meemit järjestöjen työhyvinvoinnin kehittämisessä: entä mihin kaikkeen sinä niitä käyttäisit?
(2022)Opinnäytetyön aihe nousi tarpeesta kehittää työkalu järjestötyöntekijöiden työhyvinvoinnin kehittämiseen. Järjestöissä työskentelemiseen liittyy useita elementtejä, jotka haastavat työssäjaksamista. Nämä liittyvät esimerkiksi ... -
Minun kehoni, minun voimani : Taidekasvatus nuorten kehonkuvan vahvistamisessa Sinisellä Verstaalla
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyöni tilaajana on Sininen Verstas, yksi Stadin ammattiopiston alla toimivista Nuorten työpajoista Helsingissä. Sininen Verstas koostuu kolmesta ryhmästä: kädentaitoryhmistä Ateljee sARToriasta ja Ateljee Rotondosta, ... -
MINÄ - Unelmista arkeen ja takaisin : Taidehankkeen toiminnan vaikutukset nuorten koulumotivaatioon ja luokkahenkeen
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tilaajana toimii lasten ja nuorten taidekeskus Annantalon oma pilottihanke nimeltä MINÄ – Unelmista arkeen ja takaisin. Kyseinen hanke oli suunnattu 9 helsinkiläiselle nuorten ryhmälle, mitkä koostuivat niin ... -
Taide arjen vahvistajana. : Säännöllisen taidetoiminnan jalkauttaminen Etevan asumisyksiköihin.
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)Kaikilla on oikeus olla osallisena taiteen kokemisessa ja tuottamisessa, henkilökohtaisista ominaisuuksista riippumatta. Yhteiskunnassa tapahtuvien suurten muutosten myötä myös vammaisalan toimintaa kehitetään siten, että ... -
Taidelähtöiset ja luovat menetelmät mielenterveysomaistyössä
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää mielenterveysomaisjärjestön kulttuurihyvinvointia sekä edistää tukisuhteessa olevien mielenterveysomaisten ja vapaaehtoisten mielen hyvinvointia tuomalla luovia ja taiteellisia ... -
Taidelähtöiset projektit nuorisotaloilla : Nuoriso-ohjaaja osana Tuottaja - Nuoriso-ohjaaja - Taiteilija-työryhmää
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tilaaja on TuOTa yhdessä!-hanke. TuOTa yhdessä! on Humanistisen ammattikorkeakoulun ja Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen yhteistyössä vuoden 2015 aikana toteuttama hanke. Helsingin kaupungin ... -
Taidelähtöisten menetelmien hyödyntäminen kilpaurheilussa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyö pohjautuu taidelähtöisten menetelmien hyödyntämiseen kilpaurheilussa. Tavoitteena on tukea nuorten urheilijoiden hyvinvointia taidelähtöisten menetelmien avulla. Hyvinvoinnin edistämisen avulla pyritään antamaan ... -
Teatteri on muovannut minusta sellaisen kuin nyt olen: Siperian nuorisoteatteriharrastajien kokemuksia ja kehitysideoita
(2019)Teatteriharrastuksen, kuten muidenkin taide- ja kulttuuriharrastusten on todettu parantavan nuorten elämänhallintaa, itsetuntoa ja keskittymiskykyä. Tämä opinnäytetyö selvittää teatteriharrastajien kokemuksia Siperian ... -
Tytöt Näkyviksi! -työpajojen kehittäminen Plan Suomen vapaaehtoistoimintaan
(2019)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää lastenoikeusjärjestö Plan International Suomen vapaaehtoistoimintaan työpajamallinen toimintamuoto. Kehitetyn Tytöt Näkyviksi! -työpajamallin tavoitteena oli tarjota Plan Suomen ... -
Uusyhteisöllisyys : Kino-työpajatoiminnan ulottuvuuksia
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Tämä opinnäytetyö on selvitys Euphoria Borealis-yhdistyksen lyhytelokuva- työpajatoiminnan merkityksistä toimintaan osallistuville. Euphoria Borealis on elokuvakulttuurin yhdistys, joka toteuttaa lyhytelokuva- työpajoja. ... -
Voimapajasta voimaa : Draamamenetelmiä kohdennetussa nuorisotyössä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Kehitin opinnäytetyössäni Voimapajan draamamenetelmiä käyttäen erityisnuorisoryhmälle. Ryhmä koostui Helsingin Nuorisoasiankeskuksen kohdennetun nuorisotyön piiristä Koillis-Luotsista. Osallistujia oli kuusi ja he olivat ...