Viimeksi lisätyt Julkaisut
Viitteet 46-60 / 335
-
Liikkuen läsnä, hetkessä teille. Tutkimusraportti liikkuvasta nuorisotyöstä.
Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja : 240 (Nuorisotutkimusverkosto, 2022)Nuorisotyön toimintakentät ovat moninaistuneet vuosien saatossa, ja erityisesti koronapandemia on lisännyt nuorisotilojen ulkopuolella tehtävän työn tarvetta. Palvelujen ja nuorisotyön näkökulmasta aluekehitys, jossa lasten ... -
Opinnäytetöiden vuosikirja 2021 – Yhteisöpedagogi (AMK), työyhteisön kehittäjä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2022) -
Kommunikaation monet kasvot - The many faces of communication
Humanistinen ammattikorkeakoulu. Julkaisuja : 144 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2022)All of us have the right and the duty to communicate. In the multicultural and multiligual world of today, people from different cultural and linguistic backgrounds encounter daily. Communication between people of the ... -
Kotimaisten tv-ohjelmien tekstitysvelvoite ja suoratekstityksen haasteet
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2022) -
Millaista sisältöä trendaavimmat tiktokkaajat julkaisevat?
(Nuorisoseurat, 2021) -
Videon tekstitys – Tekstitystyökalut ja puheentunnistus
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Videon tekstitys – Tekstitystyökalut ja puheentunnistus Aikaisemmassa Mitä huomioida tekstittämisessä? -blogikirjoituksessani keskityin siihen, miksi tekstittäminen on tärkeää sekä mitä siinä kannattaa ottaa ... -
Kulttuurienvälinen kommunikaatio kuurojen kansainvälisissä yhteisöissä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Ensimmäinen muistoni kansainvälistymisestä Aloitin työurani Humanistisessa ammattikorkeakoulussa vuonna 2001 ja olin vielä melko kokematon kansainvälisyyden saralla. Työhöni kuului mahdollisuus käydä kansainvälisissä ... -
Yhteisöllistä oppimista verkossa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Yhteisölliselle osaamiselle on juuri nyt erityisen paljon tarvetta, kenties enemmän kuin koskaan. Olemme olleet puolitoista vuotta monella tavalla erikoisissa oloissa, vähäisin sosiaalisin kohtaamisin. Ammattikorkeakoulussamme ... -
Todistusvalinnoista valintakoekursseihin: Kuka valitsee, mitä ja miksi?
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Todistusvalinnoista valintakoekursseihin: Kuka valitsee, mitä ja miksi? Viime viikkoina on käyty vilkasta keskustelua opiskelijavalinnoista. Erityisesti on kannettu huolta siitä, mikä merkitys ylioppilastodistuksen ... -
Videon tekstitys – Mitä huomioida tekstittämisessä?
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Videon tekstitys – Mitä huomioida tekstittämisessä? Digipalvelulaki määrää meidät tekstittämään videoita. Tämän lain taustalla on saavutettavuusdirektiivi. Yksi tehtäväni on ollutkin tekstittää videoita. Kun kesän alussa ... -
Kansainvälistä oppimista ja osaamisen jakamista
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2021)Kansainvälistä oppimista ja osaamisen jakamista Keväinen huhtikuun viikko kokosi lähes 120 osallistujaa 13 korkeakoulusta ja kymmenestä eri maasta. Matkassa oli mukana Satu Ruuskanen, 24-vuotias yhteisöpedagogiopiskelija ... -
Kohtaamisia
(2021)Kohtaamisia ”Nuorten kanssa työskennellessä opin, että kohtaamiseen kannattaa panostaa.” Yhteisöpedagogiopiskelija ja OppiJana-hankkeen hanketyöntekijä Mikael kiteyttää kulunutta syksystä. OppiJana-hankkeessa vahvistetaan ... -
Huonokuuloisten katsojien näkemyksiä eduskunnan kyselytuntien automaattisesta ohjelmatekstityksestä
(2021)Abstract Intralingual subtitles are subtitles written in the same language as the audio track of an audiovisual broadcast. The target audiences for intralingual subtitles are those with difficulties in comprehending ...