Nostetaan markkinointi pöydälle: Viihdekeskus Merisärkkä
Mustasaari, Pirjo (2015)
Mustasaari, Pirjo
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613477
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Oy Summer Fun Ltd, Viihdekeskus Merisärkkä Kalajoelta. Yritys on perustettu vuonna 1997. Työssä tutkittiin asiakkaiden tämänhetkistä näkökantaa yrityksen markkinoinnista sekä selvitettiin kiinnostusta suoramarkkinointia kohtaan. Työssä esiteltiin teoreettinen tietopohja ja tutkimusosuus.
Työn teoriaosiossa käytiin läpi ensin, millainen paikka Viihdekeskus Merisärkkä on ja siitä siirryttiin käsittelemään markkinoinnin monimuotoisuutta, hyväksikäyttäen 7P-mallia.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin, Viihdekeskus Merisärkän tiloissa, 29.3.2014. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kyselytutkimus suoritettiin paperisella kyselylomakkeella, ja vastauksia saatiin 70 kappaletta. Saadut tulokset analysoitiin ja pohdittiin sekä kehitettiin ehdotuksia, joilla Viihdekeskus Merisärkkä voisi parantaa markkinointiaan.
Tutkimustuloksista saatiin selville, että asiakkaat olivat satunnaiskävijöitä lähipaikkakunnilta. Suurin osa heistä koki saavansa joko riittävästi tai hyvin tietoa Viihdekeskus Merisärkän toiminnasta.
Työn teoriaosiossa käytiin läpi ensin, millainen paikka Viihdekeskus Merisärkkä on ja siitä siirryttiin käsittelemään markkinoinnin monimuotoisuutta, hyväksikäyttäen 7P-mallia.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin, Viihdekeskus Merisärkän tiloissa, 29.3.2014. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kyselytutkimus suoritettiin paperisella kyselylomakkeella, ja vastauksia saatiin 70 kappaletta. Saadut tulokset analysoitiin ja pohdittiin sekä kehitettiin ehdotuksia, joilla Viihdekeskus Merisärkkä voisi parantaa markkinointiaan.
Tutkimustuloksista saatiin selville, että asiakkaat olivat satunnaiskävijöitä lähipaikkakunnilta. Suurin osa heistä koki saavansa joko riittävästi tai hyvin tietoa Viihdekeskus Merisärkän toiminnasta.