YLIVIESKAN PRISMAN VIIHDE- JA KODINTEKNIIKAN OSASTON ASIAKASPALVELUN KEHITTÄMINEN ASIAKKAIDEN NÄKÖKULMASTA
Ylikorpi, Mikko (2015)
Ylikorpi, Mikko
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505209063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505209063
Tiivistelmä
Tutkin omassa opinnäytetyössäni Ylivieskan Prisman viihde- ja kodintekniikan osaston asiakaspalvelun kehittämistä asiakkaiden näkökulmasta. Opinnäytetyöni toimeksiantaja kuuluu S-ryhmään, joka on suomalainen vähittäiskaupan ja palvelualan yritysverkosto, jolla on maassamme yli 1600 toimipaikkaa. Teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin markkinoinnin toimintamuotoja kilpailukeinoina ja asiakaspalvelua kilpailukeinona. Lähteinä työssäni käytettiin asiakaspalveluun, markkinointiin ja kilpailukeinoihin liittyvää kirjallisuutta, sekä internetistä löytyviä julkaisuja.Työn empiirinen osa toteutettiin tutkimuksena Ylivieskan Prisman viihde- ja kodintekniikan osastolla. Tiedonhankintamenetelmänä käytettiin osastolla toteutettavaa kyselyä ja tiedonhankintavälineenä paperista kyselylomaketta. Vastauksia saatiin lähes 50 kpl. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat pääosin melko tai erittäin tyy- tyväisiä tuotteisiin ja asiakaspalveluun osastolla. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että osasto on kaikin puolin viihtyisä, tarvittava tieto on helposti saatavilla, hinta- laatusuhde on kohdallaan ja saatavuus on hyvä. Asiakaspalvelu on pääosin hyvää, mutta henkilöstön riittävyys aiheuttaa pohdittavaa.