Asiakaslehti markkinointiviestinnän keinona : Case: Seimec Service Oy
Arkkukangas, Janina (2015)
Arkkukangas, Janina
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066293
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066293
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa Kokkolassa sijaitsevalle metallialan yritykselle Seimec Service Oy:lle hahmotelmia asiakaslehdistä/tiedotteista. Tarkoituksena oli myös tutkia, minkälainen lehden sisällön tulisi olla, sekä millainen hyvä lehti on sisällöltään, mitä vahvuuksia ja heikkouksia lehden luomisessa on ja millainen asiakaslehti juuri heidän yritykselle olisi toimiva.
Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaslehteä tukevia asioita, kuten asiakassuhdemarkkinointia ja markkinointiviestintää. Asiakassuhdemarkkinointiin liittyviä asioita olivat tyytyväisyys ja sitoutunut asiakas. Markkinointiviestintäosiossa käytiin läpi sille tarkoitettua tehtävää ja sen suunnitteluprosessia. Markkinointiviestinnän osiossa käsiteltiin myös teoriaa itse asiakaslehdistä, niiden sisällöstä, vahvuuksista ja heikkouksia, sekä pohdintaa siitä, onko printtilehti vai sähköinen lehti parempi.
Opinnäytetyöhön haastateltiin asiakaslehtiin liittyvillä kysymyksillä myös sähköpostitse Mainostoimisto Heinäkuun toimitusjohtajaa Keijo Särkijärveä. Lopuksi yhteenvedossa käsiteltiin asiakaslehteen liittyviä asioita Seimecin näkökulmasta, sekä omaa pohdintaa hyvästä asiakaslehdestä.
Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaslehteä tukevia asioita, kuten asiakassuhdemarkkinointia ja markkinointiviestintää. Asiakassuhdemarkkinointiin liittyviä asioita olivat tyytyväisyys ja sitoutunut asiakas. Markkinointiviestintäosiossa käytiin läpi sille tarkoitettua tehtävää ja sen suunnitteluprosessia. Markkinointiviestinnän osiossa käsiteltiin myös teoriaa itse asiakaslehdistä, niiden sisällöstä, vahvuuksista ja heikkouksia, sekä pohdintaa siitä, onko printtilehti vai sähköinen lehti parempi.
Opinnäytetyöhön haastateltiin asiakaslehtiin liittyvillä kysymyksillä myös sähköpostitse Mainostoimisto Heinäkuun toimitusjohtajaa Keijo Särkijärveä. Lopuksi yhteenvedossa käsiteltiin asiakaslehteen liittyviä asioita Seimecin näkökulmasta, sekä omaa pohdintaa hyvästä asiakaslehdestä.