Tehokkaimmat ja asiakaskeskeiset menetelmät hyllytyspalveluiden nimikesaldojen seurantaan
Arola, Joona (2024)
Arola, Joona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837156
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837156
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toimeksiantaja Lyrecolle menetelmä hyllytyspalveluiden varastosaldojen seurantaan, jossa tehokkuus ja asiakaskokemus on parhaiten saavutettu. Aihe oli rajattu koskemaan ikäihmisten hyvinvointipalveluiden hyllytyspalveluita, koska kyseisellä alalla on ongelmana välillinen työ ja tehokkaat hyllytyspalvelut ovat tähän yksi auttava tekijä. Tutkimus oli laadullinen tutkimus, jossa aineistoa kerätään kirjallisuuslähteistä, haastattelemalla avainhenkilöitä ja havainnoimalla hyllytysvarastoja. Tutkimuksen perusteella sekä tehokkuuden ja asiakaskokemuksen kannalta paras menetelmä on hyllytyspalvelun toteuttama visuaalisen valvonnan keinoja hyödyntävä valvonta. Tietojärjestelmiä hyödyntävä valvonta tutkimuksen perusteella ei ole kustannustehokkuudeltaan järkevin ratkaisu, vaikkakin se toisi ratkaisun haastatteluissa ilmi tulleelle reaaliaikaisen valvonnan puutteelle.