Visual appearance and effective communication in commercial digital newsletters : Constructing digital commercial newsletters in a visually appealing format as a part of an effective company marketing strategy
Djupsjö, Thomas (2014)
Djupsjö, Thomas
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121920572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121920572
Tiivistelmä
Nykypäivän yhteiskunnassa yritykset ja organisaatiot käyttävät internetiä ja sähköpostia mahdollisille asiakkaille sekä yhteistyökumppaneille. Sähköposti ja internet ovat monien käytössä joko suoraan tai välillisesti. Sen takia kaupalliset uutiskirjeet ovat tehokas tapa tavoittaa ison määrän vastanottajia sekunneissa suhteellisen pienellä investoinnilla ja panostuksella.
Työssäni yritän saada selville onko visuaalisen ulkonäön merkitys kaupallisissa uutiskirjeissä tärkeää sekä millaisia tekniikkoja usein käytetään toteutuksessa visuaalisissa uutiskirjeissä.
Saadakseni vastauksia joihinkin kysymyksiin olen tilannut määrän uutiskirjeitä suomalaisilta yrityksiltä, tutkiakseni visuaalista ulkonäköä ja rakennetta viesteissä. Olen myös analysoinut sisällön rakennetta ja otsikoita viesteissä saadakseni ymmärrystä toteutuksesta sekä millaisia variaatioita viestien ulkonäössä on lähetettävien yrityksien välillä.
Tutkimukseni mukaan on olemassa hyviä ratkaisuja ja suuntaviivoja joita voi hyödyntää saadakseen paremman jakelun ja sitoutumista vastaanottajilta. Seuraamalla raportteja markkinointikampanjoiden perusteella on mahdollista parantaa joitakin ominaisuuksia uutiskirjeissä
saadakseen parannuksia jotka lisäävät uskottavuutta sekä interaktiivisuutta vastaanottajilta.
Käyttämällä tutkimukseni teorioita on mahdollista analysoida viestejä kriittisellä silmällä ja katselutavalla, mikä antaa käsityksen siitä miten menestyvien kaupallisten yrityksien sähköpostimarkkinoinnissa saattaa löytyä heikkouksia.
Työssäni yritän saada selville onko visuaalisen ulkonäön merkitys kaupallisissa uutiskirjeissä tärkeää sekä millaisia tekniikkoja usein käytetään toteutuksessa visuaalisissa uutiskirjeissä.
Saadakseni vastauksia joihinkin kysymyksiin olen tilannut määrän uutiskirjeitä suomalaisilta yrityksiltä, tutkiakseni visuaalista ulkonäköä ja rakennetta viesteissä. Olen myös analysoinut sisällön rakennetta ja otsikoita viesteissä saadakseni ymmärrystä toteutuksesta sekä millaisia variaatioita viestien ulkonäössä on lähetettävien yrityksien välillä.
Tutkimukseni mukaan on olemassa hyviä ratkaisuja ja suuntaviivoja joita voi hyödyntää saadakseen paremman jakelun ja sitoutumista vastaanottajilta. Seuraamalla raportteja markkinointikampanjoiden perusteella on mahdollista parantaa joitakin ominaisuuksia uutiskirjeissä
saadakseen parannuksia jotka lisäävät uskottavuutta sekä interaktiivisuutta vastaanottajilta.
Käyttämällä tutkimukseni teorioita on mahdollista analysoida viestejä kriittisellä silmällä ja katselutavalla, mikä antaa käsityksen siitä miten menestyvien kaupallisten yrityksien sähköpostimarkkinoinnissa saattaa löytyä heikkouksia.