Mikroyrityksen digimarkkinoinnin kehittäminen
Tossavainen, Juho (2024)
Tossavainen, Juho
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404227192
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404227192
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tarkoituksena on luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Opinnäytetyö toteutettiin paikallisen yrityksen toimeksiantona. Tavoitteena on tuottaa markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy kehittämään digimarkkinointiaan.
Opinnäytetyö on erittäin ajankohtainen toimeksiantajalle, koska digitalisaation tuomat mahdollisuudet sekä markkinointi muuttuu jatkuvasti. Opinnäytetyössä on tutkittu ajankohtaista kirjallisuutta, artikkeleita ja blogeja. Näiden pohjalta on koottu kattava tietoperusta opinnäytetyön tavoite huomioiden. Opinnäytetyön tietoperustassa syvennytään markkinointiin sekä sen digitaalisiin muotoihin yleisellä tasolla. Digitaalisen markkinoinnin osalta tarkastelun kohteena ovat muun muassa verkkosivut, sosiaalisen median kanavat, kuten Facebook ja Instagram.
Opinnäytetyön lopputuotoksena on digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Suunnitelmassa käydään läpi yrityksen nykyinen tilanne markkinoilla. Tämän jälkeen on asetettu markkinoinnin tavoitteet, jotka on suunniteltu yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Lopuksi esitetään myös markkinoinnin kanavat, aikataulu esimerkki, toteutuneen markkinoinnin seuranta sekä analysointi.
Opinnäytetyö on erittäin ajankohtainen toimeksiantajalle, koska digitalisaation tuomat mahdollisuudet sekä markkinointi muuttuu jatkuvasti. Opinnäytetyössä on tutkittu ajankohtaista kirjallisuutta, artikkeleita ja blogeja. Näiden pohjalta on koottu kattava tietoperusta opinnäytetyön tavoite huomioiden. Opinnäytetyön tietoperustassa syvennytään markkinointiin sekä sen digitaalisiin muotoihin yleisellä tasolla. Digitaalisen markkinoinnin osalta tarkastelun kohteena ovat muun muassa verkkosivut, sosiaalisen median kanavat, kuten Facebook ja Instagram.
Opinnäytetyön lopputuotoksena on digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Suunnitelmassa käydään läpi yrityksen nykyinen tilanne markkinoilla. Tämän jälkeen on asetettu markkinoinnin tavoitteet, jotka on suunniteltu yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Lopuksi esitetään myös markkinoinnin kanavat, aikataulu esimerkki, toteutuneen markkinoinnin seuranta sekä analysointi.