Koulutusjärjestelmän kehittäminen SAF-Holland Suomelle
Häiväläinen, Sami (2024)
Häiväläinen, Sami
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403295443
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403295443
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa SAF-Holland Suomelle koulutusjärjestelmä asiakkaiden tuotetietouden lisäämiseksi.
Opinnäytetyö tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena, joka koostui haastattelemalla avainasemassa olevia huolto- ja varaosapäälliköitä. Näiden keskustelujen pohjalta kartoitettiin koulutuksien tarpeet, laajuus sekä aihepiirit. Työn tilaajan käytössä oleva koulutusmateriaali muokattiin kartoituksessa esille nousseiden tarpeiden perusteella asiakkaiden tarpeita vastaaviksi.
Opinnäytetyössä viitataan opetusalan kirjallisuuteen, jonka avulla määriteltiin miten oppijat oppivat ja miten osaamista voidaan siirtää opiskelijalle integratiivisen pedagogiikan keinoin.
Opinnäytetyöhön sisällytettiin myös taloudellinen näkökulma koulutuksien kannattavuudesta SAF-Holland Suomen sekä asiakkaiden näkökulmasta.
Työn keskeisimmät tulokset osoittivat, että koulutusjärjestelmälle on tarve ja koulutus koetaan haastattelujen perusteella tuottavuutta lisääväksi. Koulutusjärjestelmän rakentamiseksi tarvitaan koulutuskalenteri sekä koulutusmateriaalit, jotta koulutukset voidaan tuotteistaa ja markkinoida asiakkaille. Työn yhtenä osuutena valmistui koulutusmateriaalit sekä käytännön harjoitteet koulutuspäiville. Koulutusmateriaalia ei julkaista tämän opinnäytetyön yhteydessä.
Opinnäytetyö tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena, joka koostui haastattelemalla avainasemassa olevia huolto- ja varaosapäälliköitä. Näiden keskustelujen pohjalta kartoitettiin koulutuksien tarpeet, laajuus sekä aihepiirit. Työn tilaajan käytössä oleva koulutusmateriaali muokattiin kartoituksessa esille nousseiden tarpeiden perusteella asiakkaiden tarpeita vastaaviksi.
Opinnäytetyössä viitataan opetusalan kirjallisuuteen, jonka avulla määriteltiin miten oppijat oppivat ja miten osaamista voidaan siirtää opiskelijalle integratiivisen pedagogiikan keinoin.
Opinnäytetyöhön sisällytettiin myös taloudellinen näkökulma koulutuksien kannattavuudesta SAF-Holland Suomen sekä asiakkaiden näkökulmasta.
Työn keskeisimmät tulokset osoittivat, että koulutusjärjestelmälle on tarve ja koulutus koetaan haastattelujen perusteella tuottavuutta lisääväksi. Koulutusjärjestelmän rakentamiseksi tarvitaan koulutuskalenteri sekä koulutusmateriaalit, jotta koulutukset voidaan tuotteistaa ja markkinoida asiakkaille. Työn yhtenä osuutena valmistui koulutusmateriaalit sekä käytännön harjoitteet koulutuspäiville. Koulutusmateriaalia ei julkaista tämän opinnäytetyön yhteydessä.