Sosiaalisen median keinotekoinen vaikutusvalta
Lappalainen, Oskari (2024)
Lappalainen, Oskari
Tietojohtaminen ry
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024031912036
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024031912036
Tiivistelmä
Sosiaalisen median vaikutusvallasta on kirjoitettu ja keskusteltu paljon. Viimeisimpänä esimerkkinä tästä ovat vaatimukset kieltää TikTok EU:n alueella. Paljon vähemmälle huomiolle on jäänyt se, että sosiaalisessa mediassa ja internetissä alkaa olla niin paljon keinotekoista sisältöä, että se on alkanut syödä ihmisten luottamusta. Miltä näyttää tulevaisuus maailmassa, jossa voimme yhä vähemmän luottaa siihen, että ruudun toisella puolella on oikea ihminen?